*¤*LOKAKUISET heinäkuussa*¤*
avaanpa pinon, kun mun silmään ei vielä heinäkuulle löytynyt uutta..
Kommentit (57)
Noi Enniksen poksauttelut....mäkin menin eile ihan sekasin viikoissa, kun äpolilla laittoivat kanssa 24+6 vaikka oli 24+5 eli liian aikaisin oli poksunut täälläkin.
Noi unet....mä nään kanssa just jotain tollasia paniikkiunia ja öisin valvoessa päähän tulee mitä oudoimpia ajatuksia...kuten toi vaunujuttukin, ei vaan meinaa uskaltaa mennä tilaamaan niitä. Kait sitä alkaa henkisesti uskomaan , että kaksi vauvaa sieltä kotiin tulee mutta samalla erilaiset pelot valtaa välillä mielen...en mä mieletäni poikaa odottaessa kanssa näin paljoa ajatellut mitään ennenaikaista synnytystä tms.No, eilinen antoi taas onneksi uskoa eteenpäin ja jokainen päivä on vauvoille suuri etappi eteenpäin!!!
Äläkä Ennis liikaa mieti sitä kokero juttua (tiedän, ei ole helppoa olla ajattelematta) , kun virtaukset sun muut oli ihan ok niin sisarukset nyt vaan kasvaa hiukan eri tahtia, mun ymmärtääkseni ei ne lääkäritkään niitä liikoja pohdi silloin jos ei mitään syytä näytä löytyvän kokoerolle....esim. yhteinen istukka tai napavirtauksissa häikkää.
Huomenna poksuu 25!!
Voikaa hyvin Kakilu
En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut, enkä taida nytkään paljoa jaksaa... Kiva että kaikille kuuluu pääsääntöisesti hyvää! Itse olen ihan poikki. Töissä on kyllä kivaa, mutta illat olen aivan koomassa. Vaan ei se mitään, kyllä tämä tästä. Pian pääsee jo mammalomalle :)
Viime viikolla olin neuvolassa. Muuten kaikki oli ok, mutta hemoglobiini oli edelleen aika alhaalla: 100. Toiseksi sf-mitta ei ollut kasvanut edellisestä kerrasta lainkaan. Täti ei kuitenkaan vielä huolestunut asiasta vaan oli sitä mieltä että kyseessä on "käsialaero" sillä edellisen mitan oli ottanut toinen henkilö. No, menen kuitenkin huomenna uudelleen mitattavaksi. Toivottavasti tällä kerralla kohtu on isompi kuin viime viikolla... Hiukan ahdistaa... Lisäksi painonnoususta urputettiin jälleen. Nyt kiloja on tullut lisää lähtöpainoon verrattuna yhteensä 9kg. En kyllä ole mielestäni mitenkään erityisesti mässäillyt, mutta en myöskään ole itse erityisen huolissani painosta. Kokonaispaino on tällä hetkellä 70kg, joten ihan järkevissä lukemissa lie vielä mennään.
Nyt pehkuihin. Lomailijoille aurinkoista lomaa, ja kaikille hyviä vointeja!!!
t. Liljis
Kakilu: Onnittelut loistavista ultranäkymistä!!! Kylläpäs teidän vekarat kasvaa samaa tahtia, hienoa!!!
Siellä liitoskivut vaivaavat, pöh! :( Kyllä tässä näillä metreillä jo alkaa huomaamaan, että ei se olo ihan kevyttä ja helppoa enää ole, mitä se sitten lainkaan onkaan kun loppua kohden käydään! Nähtäväksi jää!
Sä mietit siellä vaunujen ostoa - ei kun kaupoille vaan! Me käytiin tilaamassa vaunut viime viikolla ja maksettiin 100€ varausmaksua. Eiköhän tuolla systeemillä toimita muuallakin, ettei ihan koko summaa tarvitse heti maksaa jos vaunut hakee vasta myöhemmin..? Meidän vaunut tosiaan tilataan Saksasta, nähtäväksi jää kumpi on täällä ennen, vauva vai vaunut! ;) Toivon, että jälkimmäinen...
Nallukka: Joko haalarit on ostettu? ;) Mä ehdin jo ostaa haalareihin sopivan pipankin, kun ei ollut kuin 5€! Pipa vaan näyttää suhteettoman isolta, joten voi olla että onkin käytössä vasta kevätlätsänä, mutta mitäpä siitä - valkoinen kun on niin käy kaiken kanssa!
Enniksellä on unistressiä! :( Kurjaa, että ikävät unet vaivaa - toisaalta, jos kerta unia näet niin pystyt ainakin ylipäätään nukkumaan, hetkisen yössä edes! Jos nyt jotain hyvää yrittää löytää tuosta... Ja poks poks, siellä poksui innoissaan jo kahteen kertaan viikot, hih! :D
Liljis: Toivottavasti sf-mitta on nyt selvästi jo kasvanut ja huolet saa sen suhteen siirtyä! Ja painosta on siellä natkutettu, se on kyllä tylsää! :( Ite sain huomata, että nuo painoasiat riippuu näköjään täysin ihmisestä, mulla kun se oma terkka urputti painosta ja sitten seuraavalla käynnillä sijainen ja lääkäri olivat kumpikin ihmeissään, mitä minä painostani huolehdin, että ihan normaalilta tuo nousu näyttää! Eli älä ota liian raskaasti, en ota minäkään - ja mä sentään kyllä mässäilen enemmän kuin ikinä! ;)
Eli täällä kyllä kaikenlainen makea ja vähän muukin maistuisi - olen nyt yrittänyt hillitä herkuttelua mutta vaikeaa se on! Mikä kumman sokerihimo on oikein iskenyt kun tuntuu, että herkuista erossa pysytteleminen on vaikeampaa kuin tupakasta luopuminen aikoinaan! Murr, pistää ihan vihaksi kun tuntuu, ettei ole mitään itsehillintää! Jäätelö, keksit ja SUKLAA maistuisivat ihan tauotta - ja se ei ole mulle ollenkaan ominaista, olen enemmänkin suolaisen ystävä tavallisesti. Noh, tässähän tämä auttaa napista, Aino Mustikkapiirakka-jäätelöannos nenän edessä! ;)
Onkos teillä muilla seuraavia vaivoja? Eli mulla alkaa selkä olemaan aika rämänä. Päivisin kiusana on tuskalliset SI-nivelen kivut, hyvä kun kävelemään pystyn. Ja sitten öisin ne hurjat hermosäryt (onneksi ei sentään joka yö!) pakaroissa! Lisäksi päivisin, enenevässä määrin iltaa kohden, mulla on ihan kauheeta paineen tunnetta masulla! Siis tuntuu, että koko maha repeää just! Tai lähinnä se on tuossa ylävatsalla, navasta ylöspäin ehkä... Ja helpottaa yleensä, kun menen makuulle tai istumaan takanojaan. Tosin tuo takanojassa istuminen sitten taas aiheuttaa entistä enemmän niitä SI-nivelen särkyjä, joten melkoinen noidanympyrä on valmis! Onko teillä muilla vastaavaa ja mikä niihin auttaisi?
Tänne on nyt siis ne vaunut tilattu ja saattaa mennä kolmekin kuukautta, ennen kuin saapuvat, höh! Mutta toivon vaan todella, että saadaan nyt ylipäätään sellaisella kuosilla, kuin mitä halutaan, sekään kun ei ole varmaa...
Ja sitten ostettiin tuollainen ihana Brion turvakaukalo - sillä jalustalla mistä kohkasin:) - musta-ruskea väriltään. Tosi kiva ja hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan! Ja voi miten helppoa turvakaukalon kiinnittäminen ja irrottaminen autosta onkaan, kun on toi jalusta, naks vaan ja tuoli on kiinni/irti, ei tarvitse vöiden kanssa leikkiä! Meillähän ei vielä ole sellaista autoa, missä se isofix-kiinnitys olisi mahdollista, mutta tuo jalustan saa kiinnitettyä myös turvavöillä penkkiin, eli ei ole hätää autonvaihdolla...
Jokohan tässä nyt olisi tätä turinaa riittämiin, kohta lähdetään miehen kanssa kalaan. Saas nähdä tarttuuko tämän mamman onkeen yhtäkään sinttiä! :D
Naksu ja Pulla 25+1 - vau!
Naksu; haalarit vielä töröttää kaupassa... Eilenkin niitä ihailin....
Minulla ainakin tuota paineen tunnetta on hurjasti masulla. Viimeinen viikko on jotenkin lisännyt selkeästi tuntemuksia. Alavatsalla tunteet ovat nyt lisääntyneet varsinkin kun nousen pystyyn. Siksipä ei hirmuisia matkoja enää kuljeta täällä. Ja välillä ruokailujen yms. jlk ylävatsa on kyllä niin tiukalla, että tuntuu, et napa repeää.... Mutta eipäs taida olla ihmekään kun vauvelit kasvaa siellä... Nuo hermokivut ja liitoskivut on kyllä sulla tylsiä!!! Itse olen päässyt niiden suhteen aika vähillä.
Kakilu, siellähän oli hyvän kokoisia lapsukaisia jo masussa!!! Onnea ultrakuulumisista!
Ennis; Noi unet on kyl mielenkiintoisia.... Itse tosiaan olen vasta nähnyt yhden vauvaunen. Pääasiassa näen kaikista vanhoista asioista unta, kuten vanhat koulukaverit ja lapsuuden ystävät yms. Kaippa sitä vanhoja muistelemalla valmistautuu uuteen tulevaisuuteen??? Muistan et näin tällaisia unia myös Hilla-tyttömme raskaudessa....
Täälläkin mennään muuten yöpaidassa pitkin päiviä... Yritetään aina ennenkuin mies tulee töistä, niin kiskoa jotain päivävaatetta päälle.... :o)
Eilen me oltiin Ä-pkl:lla. Vauvoilla ja minullakin kaikki hyvin! Nyt taas huokaistaan siis jonkin aikaa... A ja B vauvelit ovat edelleen perätilassa kasvot vastatusten, ja C poikittain siinä niiden päällä. B ja C vauva painavat nyt n. 800 g ja A vauveli painaa n. 700 g. A vaavi on ollutkin aina vähän pienempi muita. Mutta kaikki siis kasvavat edelleen tasaisesti käyrillä. Poikien kasvu menee siellä keskikäyrän ja alakäyrän puolessa välissä.
Verenpaine oli hyvä, ja Hb suoniverinäytteestä otettuna 119. CRP eli tulehdusarvo oli aavistuksen koholla, johtuen ilmeisesti tästä astmatilanteesta.
KOhdun suu oli hyvin kiinni, ja se on ylhäällä edelleen. Kanavaa oli jäljellä 4 cm.
Passittivat minut keuhkopkl:lle taas kiireellisenä, kun astma on ollut muutaman päivän huonompana, ja yskä on ihan karsea... Välillä ihan supistaa kun niin yskin... No perjantaina sit menen sinne keuhkolääkärille, ja sit kahden viikon päästä kontrolliin Ä-pkl:lle. Saapa nähdä keksiikö ne mitään apuja tähän yskimiseen, kun lääkitykset alkaa olla aika maksimeissaan... Tylsää.....
No iloisella mielellä täällä taas, yskästä huolimatta!!!
Nyt mustikoita popsimaan....
Terkuin Nallu ja piiperöt rv 26+4
Naksu; haalarit vielä töröttää kaupassa... Eilenkin niitä ihailin....
Minulla ainakin tuota paineen tunnetta on hurjasti masulla. Viimeinen viikko on jotenkin lisännyt selkeästi tuntemuksia. Alavatsalla tunteet ovat nyt lisääntyneet varsinkin kun nousen pystyyn. Siksipä ei hirmuisia matkoja enää kuljeta täällä. Ja välillä ruokailujen yms. jlk ylävatsa on kyllä niin tiukalla, että tuntuu, et napa repeää.... Mutta eipäs taida olla ihmekään kun vauvelit kasvaa siellä... Nuo hermokivut ja liitoskivut on kyllä sulla tylsiä!!! Itse olen päässyt niiden suhteen aika vähillä.
Kakilu, siellähän oli hyvän kokoisia lapsukaisia jo masussa!!! Onnea ultrakuulumisista!
Ennis; Noi unet on kyl mielenkiintoisia.... Itse tosiaan olen vasta nähnyt yhden vauvaunen. Pääasiassa näen kaikista vanhoista asioista unta, kuten vanhat koulukaverit ja lapsuuden ystävät yms. Kaippa sitä vanhoja muistelemalla valmistautuu uuteen tulevaisuuteen??? Muistan et näin tällaisia unia myös Hilla-tyttömme raskaudessa....
Täälläkin mennään muuten yöpaidassa pitkin päiviä... Yritetään aina ennenkuin mies tulee töistä, niin kiskoa jotain päivävaatetta päälle.... :o)
Eilen me oltiin Ä-pkl:lla. Vauvoilla ja minullakin kaikki hyvin! Nyt taas huokaistaan siis jonkin aikaa... A ja B vauvelit ovat edelleen perätilassa kasvot vastatusten, ja C poikittain siinä niiden päällä. B ja C vauva painavat nyt n. 800 g ja A vauveli painaa n. 700 g. A vaavi on ollutkin aina vähän pienempi muita. Mutta kaikki siis kasvavat edelleen tasaisesti käyrillä. Poikien kasvu menee siellä keskikäyrän ja alakäyrän puolessa välissä.
Verenpaine oli hyvä, ja Hb suoniverinäytteestä otettuna 119. CRP eli tulehdusarvo oli aavistuksen koholla, johtuen ilmeisesti tästä astmatilanteesta.
KOhdun suu oli hyvin kiinni, ja se on ylhäällä edelleen. Kanavaa oli jäljellä 4 cm.
Passittivat minut keuhkopkl:lle taas kiireellisenä, kun astma on ollut muutaman päivän huonompana, ja yskä on ihan karsea... Välillä ihan supistaa kun niin yskin... No perjantaina sit menen sinne keuhkolääkärille, ja sit kahden viikon päästä kontrolliin Ä-pkl:lle. Saapa nähdä keksiikö ne mitään apuja tähän yskimiseen, kun lääkitykset alkaa olla aika maksimeissaan... Tylsää.....
No iloisella mielellä täällä taas, yskästä huolimatta!!!
Nyt mustikoita popsimaan....
Terkuin Nallu ja piiperöt rv 26+4
Nyt näyttää tulleen jostain syystä tuplana tuo viesti..... Sorppa siitä!!!!
täällä, ihanaa. Mielikin on heti korkeammalla kun koko ajan ei satu jalkoväliin tai nivusiin niin vietävästi.
Tämä viikko viel niin miehen loma alkaa ja kun se loppuu niin poika menee hoitoon ja minä olen voiton puolella!!! jes...kyllä on meinaa raskaita nämä päivät 2 vuotiaan ikiliikkujan kanssa, joka uhmaa ja on ihan minä itte!!!
Kaikille kuuluu näköjään ihan "mukavaa". pakolliset raskausvaivat ja nallukalla toi astma nyt ärhentelee kyllä ihan turhaan.
Toi vaunuvinkki olikin hyvä...varausmaksulla ja noutaa myöhemmin....pitääkin harkita.
Tulen paremmalla ajalla uudelleen, voikaahan paksusti ja hikisesti!!
Kakilu
Täällä onkin hiljaista ollut viikonlopun. Itse en ainakaan päässyt koko v.loppuna näille sivuille. Ilmoitteli vain että palvelinvirhe tai jotain...
Kiva et sulla siellä vähäoireisempi jakso päällä! Kyllä se mieltä tosiaan virkistää, kun ei ole koko ajan niin raihnainen. Täällä oli tänään aika väsynyt aamu. Maha oli jotenkin kipeä. Kiristää kai vaan yön jäljiltä joka reunaa... Jotenkin ajattelin, että olikohan kroppakin kuiva, kun tuntuu, et tuntee ne vauvelit ihan tuossa pinnassa.... Vai kasvaako ne vaan siellä niin hurjaa vauhtia lie. Olen yrittänyt juoda hirveästi ja päivän mittaan tukala olo helpottikin.
Sielläkin taistellaan uhman kanssa.... Meillä täällä on se nelivuotias "minä itse päätän tekemisistäni"- tyyppi, ja ai että saa välillä taistella.... Tyttö n tähän asti ollut mun mielestä niin kiltti ja kuuliainen, mutta nyt on kyllä alkanu joku uhma meilläkin... Tietty sillä on varmaan tylsääkin, kun ei meikäläinen paljon jaksa leikkiä tuolla lattioilla, ja kun on niin vasta muutettu niin ei siellä reppanalla ole vielä niinkään tällä alueella leikkikavereitakaan. Onneksi anoppi otti taas tytön hoitoonsa muutamaksi tunniksi, kun mies lähti töihin, ja minä yrittelen täällä kerätä voimia iltaa varten, että jaksetaan tehdä iltatouhuja yms. kahdestaan sitten....
Ihanaa kun on omat vanhemmat ja anoppila ihan tässä lähellä, ja hyvät on suhteet meillä molempiin!!!! Nyt sitä taas kiittää!!!!
Sain muuten antibiootti kuurin näihin keuhkoihin... tylsää, mutta jospa se nyt helpottaisi, ja pääasia, että saadaan tulehduspois tästä kropasta, joka ei kyllä mitään ylimääräistä kaipaa....
Terkkuja muillekin. Kirjoitelkaahan kuulmisia!
Se on muuten POKS taas 28 rv:a mennään, IHANAA! Tämä kun oli ensimmäinen lääkärin antama tavoite meille..... Nyt tähdätään kohti rv 30:a.....
Siis päivä kerrallaan eteenpäin edelleen!
Nallukalle suuret onnittelut viikkojen poksumisesta, toi 28 on joo kyllä jo hyvä saavutus, itsellänikin se on ensimmäinen suuri tavoite ja tosiaan edelleen päivä kerrallaan eteenpäin. Meillä on taistelua pojan kanssa, kun yritetään siirtyä sisälle nukkumaan mutta kun ei millään malta rauhoittua.
Enää kolme päivää ja sitten alkaa loma!!! jes!
Nyt lähdetään kaupoille!!
moikat t.kakiliu
nallulle onnittelut 28 viikon poksumisesta! =) hienoa!
mukavaa lomaa kailulle
ja meidänkin 4v (poika) on todella mahdoton ja raivostuttava välillä, ja välillä ihan tolkuttoman ihana. toivottavasti tää menee nopeesti ohi, meillä on jo jonkun kuukauden ollut välillä helposti hiilestyvä, ja ennalta vaikeasti arvattava poika..
niin, ja onnittelut suurille hankinnoille. siellä on käyty vaunu- ja turvaistuinkaupoilla.
meiltä puuttuu enää pinniksien patjat! =D
tai no, tutteja, pullojen tutteja, vastiketta, vedenkeitin ja vaippoja vielä ainakin pitäisi ostaa, ja varmaan muutama uusi tuttiketju, mutta nuo isoimmat on kaikki. ..ja vaatteitakin on.
nyt (.) eli omaa pulleaa napaa.
keskiviikkona soitin äitipolille, että vauvojen liikkeet vat vähentyneet selvästi viikon aikana, ja vauva a:n eli Inton liikkeitä en oikein pysty varmaksi sanomaan mistään päin mahaa.
käskivät sinne päivystykseen.
no, dopplerilla ei saatu kuin Otson sydänäänet, vaikka mistä kohtaa kokeiltiin.
pääsin sitten ultraan, ja siellähän ne molemmat olivat.
perätilassa, ja vinossa. Into oli änkenyt itsensä alas lantioon, ja otso oli sitten vallannut loppu osan mahaa.
asennot ovat nyt sellaiset, ettei millään saa tolkkua että mikä liike on kummankin ja että miten ne milloinkin on siellä.
Into painoi 800g ja Otso 1080g, eli painoero kasvaa edelleen.
virtaukset ok, ja vettä tasapuolisesti, eli kaikki ok.
jäin miettimään, että kätilö sanoi, että tule uudestaan jos tuntuu siltä.
(seuraava aika 2 viikon päästä).
kun mä en kerran tiedä kumman liikkeitä mikäkin on, tai että miten päin nuo edes tuolla ovat, niin miltä pitää tuntua silloin kun pitäisi mennä uudelleen päivystykseen??
tänään oli neuvola.
painoa on alusta alkaen siunaantunut 10,5kg lisää, ja nyt oli ollut aika raju painonnousu viimeisen 4 viikon aikana.. +4kg.. AUTS!!
että nytpä jätän suklaat kauppaan. tässä lähiaikoina on suklaa maistunut..
hb oli noussut 4 viikossa muka 103->127.. hyvä jos niin on, mutta epäilen tuota kyllä.
pissassa oli valkuaista..
verenpaine ihan ok 108/68
dopplerilla ei taaskaan sydänääniä saatu, kummaltakaan, (maha kyllä hytkyi kun I&O rymisteli, että elossa lienivät), mutta th katsoi ultralla, ja nähtiin syke molemmilla ja liikkuivatkin.
Otsosta sain ultrakuvan missä imeskeli peukkua ...tai sitten se näyttää keskisormea siinä kuvassa..
sf 33cm ja vyötärö selinmakuulla mitattuna 110cm (110cm, oho..) joten nyt ollaan aika samoissa kun kuopuksesta viimeisillään (silloin 37cm/109cm)
kuopuksesta tuli kaikkiaan +13kg koko raskausaikana.
(ja esikoisesta huimat 22kg! mahan mitatkin komeat 44cm/112cm)
lähtöpaino on mulla ollut kaikkiin raskauksiin sama, 73kg.
sain lähetteen labraan sokerirasitukseen (totuttuun tapaan, kaikissa raskauksissa olen käynyt ja välillä muutenkin), ja menen sinne maanantaiaamuna. samassa lähetteessä on välivirtsanäyte niiden valkuaisten takia, ja otetaan se hb kanssa tuosta kyynärtaipeesta uudelleen.
väsyttää ihan tolkuttomasti. nyt ja koko ajan muutenkin.
jospa täälläkin välillä paistaisi kunnolla aurinko, niin ei olisi koko ajan niin sateista ja harmaata, niin voisi piristää sekin..
närästys on yltynyt siihen pisteeseen että makuulla saattaa yllättäen oksennus pyrähtää kurkkuun/melkein suuhun asti.. YÖK!!
ja sen jälkeen vaikka heti nousee (pakkokin) ylös, niin kurkussa korventaa oikein pirusti, eikä meinaa loppua millään. rennietä, ja lisää rennietä..
mut nyt muihin hommiin..
unohtui että nyt menee siis rv26+2
ja onko muilla tämä kenttä mihin kirjoitetaan tällainen pieni 10x15cm?
saako tän jotenkin isoksi takaisin, niin kuin ennen oli?
ärsyttävä kolo, ihan kuin tekstiviestiä kirjoittaisi!
-ennis- + O&I rv26+2
Kiitos Ennis! Hyvät on viikot jo teilläkin!!! Huomenna tulee täällä 28 täyteen ja saa taas sanoa et rv 29 on menossa, ihanaa, kun aika kuluu sitenkin näin nopsaan!
Tää kirjoitusruutu on täälläkin tällainen mini.... Ärsyttävä kirjoittaa tähän...
Minä kävin kanssa ostoksilla. Ostin sen Aventin sähköisen rintapumpun ja odottelen vielä että se aventin pullojen mikrosterloija saapuu kauppaan, ja käyn hakemassa sit senkin. Rintakumeja ostin varalta ja tutteja aventin pulloihin.
Maidonkerääjä vielä puuttuu ja liivinsuojukset.
Lisäksi tarvisimme vielä yhden pehmeän kantokopan tupliin. Yksi on omasta takaa, ja yhden saamme ystäviltämme lainaan (toivottavasti mahtuu) ja sit tosiaan vielä yks.... Tuntuu, et kantokoppakin on niin lyhyt aikainen, et liekö niitä ensi kesänä välttämättä tarvii??? No tällähän ei ole niin kiire, kun ulkoilemaan ei kuitenkaan ihan heti päästä....
Hain eilen äitiyspakkaukset, ja pääsin hiplailemaan kamoja. Voi että ne on kyllä suloisia, ja näin poikia odottavana olen kyllä väreihin ihan tyytyväinen!!!
Jeps, alampas köllöttelemään. Vietiin just iskä mun vanhempien kanssa kesäteatteriin... Harmi kun en itse päässyt, mutta en uskaltanu toukokuussa ostaa lippua, kun ei tienny yhtään, että missä kunnossa sitä ollaan... No me typyn kanssa täällä herkutellaan kaksistaan ja vietellään aikaa. Ihanaa sekin!
Illan jatkoja!
Nallukalla oli hyvät kuulumiset äippäpolilla, kiva juttu!! Ja hienoilla viikoilla siellä jo mennään, onnittelut siitä! Ajatella, että me ollaan jo niin pitkällä, että te monikkolaiset jo jännityksellä odottelette miten kauan raskautta vielä jatkuu ja koska ne pienokaiset syntyy!!! :)
Ennis on taas päässyt katselemaan vauveleita! :) Ja painoa on sielläkin kertynyt reilummin viime aikoina, onkohan tämä nyt jotain kasvupyrähdys aikaa kun tuntuu monilla kertyvän reilummin näillä main..?
Täällä on neuvolassa käyty sitten viime kirjoittaman ja huomenna on neuvolalääkäri. Painoa oli nyt tullut maltilla (250g/vko), joten vähän helpotti stressi sen suhteen! ;) Vaikkakin sitä Enniksen manaamaa suklaata menisi täälläkin ihan kuinka paljon tahansa - käsittämätöntä! Muut arvot olivat kohdallaan, mutta hemppa oli sen verran alhainen, että sain Obsidanit rautalisäksi. Väsymys ja pahantuulisuus ovat olleet vielä viime aikoina kylässä, joten toivon että nuo auttaa oloon pian... Ja sitten sf-mitta, huh! Se oli kasvanut viime kerrasta 5 senttiä, eli oli nyt jo 25cm! Tätikin siinä totesi, että jos tätä tahtia kasvaa, niin pitää käydä ultrassa katsastamassa vaavin kokoa... Mutta enpä mä jaksa vielä tässä vaiheessa tuosta huolestua, katsotaan sitten lähempänä laskettua aikaa. Jos silloin vielä on yläkäyrällä ja lähes ylikin, niin sitten kyllä alkaa hirvittämään!
Toissa yönä iski aivan karmea vaiva, nimittäin pohkeen kramppaaminen! :/ Sattui aivan järjettömästi ja miehenkin siinä sitten pelästytin oikein kunnolla kun huusin kivusta! No, hieronnalla se sitten helpotti, mutta vieläkin on sellainen revähtänyt olo pohjelihaksessa...
Täällä on tänään taas käyty kaupoilla, mutta mitään ei tarttunut matkaan. Se "huono" puoli sukupuolen salaisuutena pitämisessä on, että ei voi juurikaan tehdä etukäteen noita hankintoja. :( Kaikki on niin tyttö- tai poikaväreissä, että ei voi ostaa mitään! Ja minä sitä sitten kiukuttelemaan ja mies ihan ihmeissään mun kanssani! :)
Juu, täällä on ainakin tämä kirjoittelu jäänyt ihan puhtaasti tämän ärsyttävän minilaatikon takia, eihän tässä pysty yhtään hahmottamaan mitä on kirjoittanut! Murrr! Toivottavasti tekevät parannuksen tämän suhteen!
Mutta nyt taas väsäämään Pullan päiväpeittoa, kuulumisiin!
Naksu ja Pulla 26+5
Naksun kuulumisia tulin kurkkimaan ja samalla huiskutukset Jessiksellekin! o/
Ja siis sitä nyt tässä aloin kommentoimaan, että mulla kanssa Vauvan puolella sellainen pikkuboksi kirjoittaa, mutta Perhe-lehden puolella ihan tavallinen. Tänne Perhe-puolellehan pääsee tuolta ylhäältä oikealta. Ihan samat jutut täältäkin löytyy, mutta eri väreissä! ;)
Onnellista odotusta kaikille Lokakuisille! :)
Killa
Vaikka liekkö täällä enää monikaan pyöriä kun näin hiljaista on viime aikoina ollut..? Mulla jo tuli hätäkin, kun tajusin että todennäköisesti suurin osa jakautuu hyvissä ajoin ennen mua (ainakin toivottavasti!) kun täällä on niin paljon teitä monikkojen odottajia! Että mä taidan jäädä sitten ihan yksikseni tämän odotuksen ja palstailun kanssa sitten lopussa, kun ei nuo Jessis ja Liljiskään kovasti paljon palstaile... :( Noh, älkäähän jättäkö mua sitten yssin vaan jatketaan täällä jutustelua vielä teidän muiden jakaannuttua, eikös jookos? :D
Killa kultasein!!! Hei kiitti ihan hirmusti vinkistä, paljon parempi tämä suuri ruutu on kirjoittaa! Sun kuulumisia käyn kyllä lukemassa tuolla l-puolella, vaikka etpä kovin ahkeraan sinne nykyään kirjoittelekaan... Toivottavasti sä pääset tänne puolelle ja pian, sitä toivon täysillä!!!!!!!! Tsemppiä sinne hirmusti ja palaillaan, jookosta! ;)
Täällä oli eilen Pullalla ihan hurjan aktiivinen päivä, ihan jatkuvaa muksintaa! :D Ja tänään taitaa jatkua suht sama meininki, siltä tuntuu. Ja mitä se sitten onkaan neuvolakäynnin jälkeen, Pulla kun riehaantuu aina ihan tosissaan neukkulassa ja on levoton sitten loppupäivän! Ja nytkin potkuja satelee ihan koko ajan (mikä on ihanaa kyllä) ja saa oikein jännittää lirahtaako housuun kun rakko on ääriään myöten täynnä! :D Eli kohta pitää lähteä neuvolaan jo vähän etukäteen, pissille! ;)
Tulen sitten myöhemmin kertomaan neuvolakuulumisia (venyy varmaan loppuviikkoon kun tämä vko on täynnä ohjelmaa) . Tulkaahan nyt muutkin kirjoittelemaan sieltä!! :)
Naksu ja Pulla 26+6
kiitos killalle vinkistä perhe-lehden puolelle. täällä tosiaan on kunnollisen kokoinen tila mihin kirjoittaa viestiä! =)
on täällä ollut aika hiljaista..
mutta mun hiljaisuus johtuu kyllä ihan siitä että väsyttää ihan kauheasti.
en ole tän aktiivisemmin jaksanut kököttää koneella.
eilen oli se sokerirasitus ja muut labrat.
muuten meni hyvin, paitsi viimeisen tunnin makoilin tarkkailussa, kun huippasi siihen malliin että meinasin pyörtyä sinne odotusaulaan.
henkilökunta oli onneksi erittäin ystävällistä, eikä ollut temppu eikä mikään järjestellä mua johonkin maate että saatiin vietyä koe loppuun =)
tänään sain tulokset, ja ei ole raskausdiabetestä. ei kyllä paljon puutukaan..
arvot oli niin, että paastoarvo oli parin kymmenyksen päässä raja-arvosta, 1.tunnin arvo just siinä rajalla, ja 2.tunnin arvo jo sitten onneksi reilusti alle viitearvon.
hemo oli laskimonäytteestä 103, että ei niin ihme että väsyttää. terkka piti tänään saarnan siitä raudan syömisestä... pitää kuulemma ottaa ihan joka päivä nyt maksimit mitä saa ottaa. närästi tai ei, tai tuli mahavaivoja tai ei..
pissa oli puhdas, joten ei sen suhteen huolta.
vauvat eivät vieläkään ole asettuneet niin, että olisin edes suunnilleen kärryillä miten päin ovat..
toivottavasti ens viikon tiistaina, kun on seuraava ä-poli käynti, tihentävät seurantaa 2 viikon välein tapahtuvaksi. neuvolasta lähtee lomalle se terkka joka sitä ultraa käyttää.. niin ei neuvolassakaan sitten voi käydä tarkastuksella että molemmat on ok. dopplerille kun nämä vintiöt eivät suostu! kunhan vaan huitelevat ja livistelevät..
mut nyt pitää mennä kattamaan ruokapöytää, isäntä tulee pian töistä, ja makaronilaatikkokin lienee pian valmis.
-ennis- +Otso ja Into rv26+6 (huomenna poksuu taas=) )
Nyt oli muka täällä vauva puolellakin tällainen isompi loota johon kirjoitella... Liekö ne päivitelleet jotain....
Naksulla oli siellä hyviä neuvola kuulumisia. Ihanaa et masu kasvaa siellä hurjaa vauhtia. Minulle sanottiin tänään pkl:lla, että sinulla on hyvä kolmoskohtu, kun on noin "pieni" tuo maha edelleen, vaikka pojat on lähes kilon kokoisia..... Vähemmän ilmeisesti oireilua/ongelmia, kun on pieni masu edelleen????
Niin ja kyllä minä ainakin aion täällä palstailla sit synnytyksen jälkeenkin kuulumisia kuulostelemassa ja kirjoittelemassa. Älä huoli!!!!
Ennis, olit käynyt osallistumassa nimitalkoisiin... Kiitos! Jotain päätöksiä täs vissiin pitäis kohta alkaa tekemään....
Hienoa, et rasitustulos oli normaali! Ja palvelukin oli ollut hyvää!!! Tärkeetä on tosiaan, et se kahden tunnin arvo on ollut hyvä.
Me kipaistiin taas äiti pkl:lla kontrollissa. Iloisin mielin täällä taas ollaan. Vauvelit kasvaa omilla käyrillään tasaisesti. A-vauva oli n. 850g, B-vauva oli n. 950 g ja C n. 995g. Kilo kohta ylittyy täälläkin. Onneksi! Siellä keski- ja alakäyrän välimaastossa mennään siis edelleen ja onneksi painoero ei ollut kasvanut A vauvalla suhteessa muihin.
Vauvelit liikkuivat iloisesti ultrassa. A ja B vauveli on edelleen perätilassa ja C vauva, joka on aiemmin ollut poikittain tuossa ylhäällä, oli työntänyt itsensä tuonne A-vauvan viereen ihan vasemmalle ja siellä se pää alaspäin kai nyt köllöttää. Kummatkin sivut on siis täytetty. Välillä onkin hauska kun supistaa, niin maha nousee tuolta sivuilta koviksi kummuiksi, ja keskelle navan kohdalle tulee sellainen kuoppa. ;)
Kohdunsuu tutkittiin vain pikaisesti. Se oli se mieslääkäri, jonka kanssa aiemmin totesin, ettei ihan ajatukset mene meillä yksiin... Totesi vain, että kohdun suu on ylhäällä ja takana, hyvä asia. Sitten se sanoi, että olkoon se kiinni tai auki, niin en tutki enempää, kun on infektioriski olemassa, jos sitä enemmän alkaa tutkaileen ja tunnusteleen.... ???? Niin että kaippa siellä kaikki oli hyvin, kun kahden viikon kontrollivälin laittoi???? Vähän outoa kun ei tarkemmin tutkittu, ja se on se ainoa asia mikä mua jänskättää.... No luottavaisin mielin eteenpäin siitäkin huolimatta.
Nyt taidan lähteä lukemaan lehteä tyttösellemme kun se tuolla niin kärsimättömänä odottelee. Palataanpas taas!!!
Terkuin nalluska ja piiperöt rv 28+3
Kiiretttä pitää lomalla..heh. ei meinaa millään ehtiä koneelle eikä pysty kyllä kauaa istumaankaan tässä...pakko saada kannettava kone siis!
Nallukalla kaikki hienosti masussa ja pojat on komean kokoisia veijareita ja pikemmin kun huomaatkaan on 30 poks!
Enniksellä oli kurja sokerirasitus mutta onneksi sait puhtaat paperit..mulla on ensi viikolla sama edessä...yök. Mulla tuli viimeksi kanssa huono olo siitä. Päääset ensi viikolla kanssa poikia katsomaan ultraan, toivottavasti joo tihentävät hiljalleen äitipoli käynnit kahden viikon välein...toi neljä viikkoo tuntuu niin pitkältä aina ja meillä ei pääse edes neuvolassa ultraan.
Naksuko se suree että yksin muka jää... et jää, kyllä täällä roikutaan sitten vielä vauvojenkin kanssa!!
Niin meillä on nyt sitten vaunut tilauksessa. saadaan ensi tai seuraavalla viikolla ja ostin kaksi somaa 50-56 cm samettivanuhaalariakin...ihania.
Pitkästä aikaa tuntuu, että on "rento" olo....oiskohan tolla miehen lomalla osuutta asiaan kun ei tarvi yksin selviytyä päiviä ja saa huilata kun siltä tuntuu.
Nyt iltapesulle pojan kanssa!!
Koittakaa jaksaa helteessä!
Kakilu
tänäänhän on tiistai!
rv24+6 vasta.. ei vielä 25+0..
sorry, turhat tuuletukset..
"nolona"
-e-