Musiikkimakusi & yhteiskuntaluokkasi?
Mitä musiikkia kuuntelet (genre) ja mihin "sosiaaliluokkaan" kuulut eli oletko pieni-, keski-, vai suurituloinen? Mitä ammattiryhmää edustat?
Kommentit (65)
Kuka rajoittaa musiikin kuuntelemisen yhteen genreen? :D
Keskituloinen asiantuntijatehtävissä työskentelevä. Kuuntelen rockia, poppia. Mm. Red hot chili peppers, Bon Jovi, Robbie Williams
Luokaton. Köyhä. Pidän monenlaisesta musiikista. Iskelmä, pop, rock ja klassinen lempimusiikkia.
Olen pienituloinen amis. Kuuntelen vain klassista, etupäässä oopperaa.
Ja kyllä, saan osakseni jatkuvaa irvailua.
Hyvin monenlainen musiikki menee. Pääasiassa instrumentaalista kuitenkin. Klassisesta ja jazzista johonkin yksinkertaisempaan. Harrastan soittamista ja omaa musiikkiakin joskus sävellän. Olen ravintola-alan pätkätyöläinen. Eli pienituloinen, köyhä kai jonkun luokituksen mukaan. Ihan perusduunari, ei mitään akateemisia tutkintoja.
Kuuntelen monia eri genrejä. Juuri tällä hetkellä soi eniten rockabilly ja rautalanka. Olen pienituloinen tehdasduunari.
Monipuolinen klassisesta heviin ja kaikkea siltä väliltä. Sepulturan kaltainen menee vähän yli.
Alempi keskiluokka.
Metalli, rock, punk lähinnä
Töissä olen mutta palkka n. 3x keskivertotyöntekijän palkka. Lisäksi käytän tennareita töissä. Vaikutan nörttiliigassa.
99% jenkkiräp. 70+ k€/v. useiden tuhansien levykokoelma eri formaateissa kasetit mukaanlukien.
Olen syntyjäni työväenluokkaa, nyt alempaa keskiluokkaa. Kuuntelen indie rockie, indie poppia ja electro poppia.
Tuloton lukiolainen
Kuuntelen lähinnä suomipoppia mutta ranskankieliset laulut on myös hyviä. Mulla on tosi laaja musiikkimaku, melkein kaikki käy.
Thrash, death ja black metal. Ylempi korkeakoulututkinto.
Jazz, Blues, rock, proge, heviä ja metallia maidenista mayhemiin.
Niin, ja kuulun ylimpään desiiliin palkkatuloilla mitattuna.
Äänirunoista black metalin ja countryn kautta saksalaisiin marssilauluihin ja trip hopin, sekä suomisaundin kautta ISIS:n värväyslauluihin. En ole löytänyt kuin pari genreä joista ei löytyisi mieleistä musiikkia, enkä toisaalta genreä josta ei löytyisi täyttä sontaa. Ihmetyttää miten jotku pystyvät jumiutumaan yhteen/pariin genreen. Köyhälistöä olen.
Koulutustasoltani tohtori. Tällä hetkellä apurahatutkijana sinnittelen, eli sosiaaliluokan määritteleminen talouden kautta,ennemmin kuin sosioekonomisen aseman, luokittelee minut köyhälistöön. Musiikkimakuni on laaja; kuuntelen Antti Tuiskua siinä missä raskasta rokkiakin. Moderni jazz ei toimi eikä jenkkilätyyppinen uhoräp.
Työväenluokka
-pienituloinen
-järjetyksessä ooppera, klasari, heavy,rock, tietysti kaikista genreistä löytyy jotain mistä pidän
Akateemisesti koulutettu, asiantuntijatehtävissä, mutta pienellä palkalla. Musiikkimaku jazz laaja-alaisesti ja classic rock.
Korkeakoulutettu, keskimääräistä suuremmat tulot.
Kuuntelen aika monenlaista.
Töissä taustamusiikkina jazzia, pehmeitä naislaulajia (Eliane Elias, Cassandra Wilson tms ja kun pitää todella keskittyä klassista erityisesti Bachia.
Siivotessa vaikka Sannia ja Vain elämää sarjan hittejä.
Juostessa ja jumpatessa Janell Monaeta ( nimi ei tainnut mennä oikein), Nikke Ankaraa, Beyoncen, räppiä myös Eminemiä tai mitä vaan rytmikästä.
Yksinäisinä iltoina viinilasin kanssa jotain patettista, vaikka Marizan fadoa, Elämää suuremmat laulut- levyä, Loirin Eino Leino tulkintoja tai Christina Aquilleran surullisia hittejä.
Mihin kategoriaan mut nyt voi laittaa ?
Klassinen.
Opettaja.