Hotels.com, viesti varauksen jälkeen hotellilta, pyytävät uudestaan luottokortin tietoja?
Varasin eilen hotellin ja kaikki meni normaalisti. Parin tunnin päästä Hotels.comin sivujen kautta se hotelli kirjoittanut minulle viestin, että luottokortin tiedot eivät ole menneet läpi ja pyytävät tietoja uudestaan, että tekevät 1€ varauksen tarkistaakseen että kortti toimii (maksetaan vasta hotellilla). Tein samalla toisen varauksen samalla kortilla että kortissa ei vikaa pitäisi olla. Kun painoin sähköpostiviestin linkistä niin meni ihan Hotels.comin sivuille ja salattu yhteys oli päällä, mutta ei kai nyt oikeesti voi olla että johonkin keskusteluviestiin itse Hotels.comin sivuillakaan pitäisi kortin tietoja kirjoittaa?
Lähetin spostia aspaan, mutta aattelin kysyä onko jollekin käynyt näin.
Kommentit (8)
Kuulostaa huijaukselta. Niin monet hotels.comin suomalaiskäyttäjien korttitiedot on hakkeroitu tänä ja viime vuonna, etten uskoisi tuohon. Vastaa, että koska et voi varmistua kysyjästä, et anna mitään tietoja. Tai et vastaa mitään.
Olen itse aina kaivanut netistä hotellin sähköpostiosoitteen ja varmistanut sitä kautta, että varaukseni on kunnossa. Olen samalla kysynyt jotain lähtö- ja tuloajoista.
Varo, kuulostaa minustakin huijaukselta.
Juuri tuon HOTELS.COM sivustoilla asioneet ovat havainneet luottokorttiensa rahaliikenteen vilkastuneen ilman että itse siihen tarvitsee osallistua mitenkään.
Tee ilmoitus poliisille varmuuden vuoksi. Satojen ihmisten luottokorttitietoja on pelletti hotelspistecomin sivuilla käynnin jälkeen.
Ainoa kerta jolloin mun tililtä hävisi rahaa, oli muutama vuosi sitten juuri hotels.comiin tehdyn varauksen jälkeen.
Mutta joo, ne luottokorttitiedot pitää antaa vain kun on itse klikannut yhteyttä ja päätynyt tekemään varauksen ja tarkistaa että on suojatussa yhteydessä kun tiedot naputtelee.
Tietysti pitää myös sitä ennen tarkistaa se oma tietokone, ettei ole sinne ottanut jotain haittaohjelmaa.
En kyllä lähettelisi korttini tietoja kenellekään, koska järjestelmän pitäisi toimia ja tarkistaa että kortti on ok ennen varauksen hyväksymistä.