Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoinen olisi sinulle liian iso asunto?

Vierailija
19.07.2016 |

Usein valitetaan neliöiden puutteesta, mutta missä menisi sinulle tai teidän perheelle neliöiden yläraja? Minkä kokoinen asunto olisi sinun mielestäsi liian iso? Kuinka isoon et enää haluaisi muuttaa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksin asuis ja oisin rikas, niin vois olla 2h+keittiö. Ei sen isommalla asunnolla tekis mitään ja oon laiska siivoomaan ylimääräsiä.

Vierailija
2/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 m2. Tykkään siitä, että on tilaa, mutta tuossa menisi ehkä kotoisuuden raja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun (yksin) tällä hetkellä 40 neliöisessä kaksiossa mikä on mulle ihan liian iso. Sitä ennen asuin 20 neliöisessä yksiössä ja se taas tuntui liian pieneltä. Joku 30 neliöinen yksiö vois olla mulle just sopiva.

Vierailija
4/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksin mieheni kanssa asuessa en muuttaisi yli 80-neliöiseen asuntoon. Lapsiperheenä (kuvitellaan, että vaikka kolme lasta) raja menisi aika paljon korkeammalla, mutta sanotaan, että vaikka 300 neliössä. Sekin pitäisi olla jotenkin hyödynnettävää tilaa (verstasta, kuntoiluhuonetta tms.), eli vain isoja makkareita ja olohuoneita ja käytäviä.

Luin juuri jutun nelihenkisestä (?) perheestä, joka asui 500-neliöisessä kämpässä. Tuntui itselle tosi vieraalta ajatukselta. Jäin itekin pohtimaan tätä asiaa sen luettuani.

Vierailija
5/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun itsekseni 60 neliössä ja voisin ottaa parikymmentä neliötä lisääkin. Sadan neliön asunto olisi kyllä liian ison raja. Neliöitä tärkeämpi juttu on se, että asunto on yhdessä kerroksessa, koska en halua kiipeillä portaita.

Vierailija
6/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sellaista ole. Nyt on 250 neliötä neljälle. Ei yhtään liikaa tilaa

Vierailija
7/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, joten 100 neliötä olis mulla varmaan raja. Nyt on 77 neliötä, tämä tuntuu aika sopivalta.

Vierailija
8/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 olisi aika iso.

Vierailija
9/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin varmaan 200m2 olisi rajalla, 4 hengen perheenä 400-500m2

Tämäkin riippuu paljon asunnon pohjaratkaisusta ja kerroslukumäärästä.

Vierailija
10/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi rahasta kiinni, niin ylärajaa tuskin olisi. Voisin mielelläni rakennuttaa itselleni hehtaarin kokoisen kartanon kymmenillä makkareilla ja uima-altailla sun muilla.

Vierailija
11/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin nyt 42 neliöisessä asunnossa, tämä on juuri täydellinen minulle yksinään, isompaa en haluaisi. Aikaisemmin oli 24 neliöö ja se oli kurjaa :D

Vierailija
12/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on n.270m2 ja en kyllä yhtään isompaan haluaisi muuttaa..Lapsia on 2 ja sotkua on rasittava kerätä koko tuvan laajuudelta...

Vierailija
13/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin, joten 100 neliötä olis mulla varmaan raja. Nyt on 77 neliötä, tämä tuntuu aika sopivalta.

Täällä toinen samanmoinen, asun yksin 80 neliön rivarikolmiossa, päätyhuoneisto, iso piha, tämä on minulle luksusta. Lasten asuessa kotona meillä oli 150 neliön hyvin suunniteltu omakotitalo, se riitti enemmän kuin hyvin meille kolmelle.

Vierailija
14/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rajabon 100 neliötä, meillä on vain yksi lapsi. Miehelle kävisi suurempikin, mutta on hyväksynyt että tässä menee mun raja. Meillä on nyt 97 neliötä ja ollaan tosi tyytyväisiä. Sinkkuleskenä voisin asustaa 40-neliöisessä kämpässä, 60 ois ihan maksimi.

Vierailija
15/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoni on 3h+k, 70m2. Toinen makkari on työ-/vierashuonekäytössä. Tämä on aika sopiva ja tilava poikamiehelle. Lisähuone olisi liikaa, mutta urheilu- ja harrastuvälineille voisi olla enemmän säilytystilaa ja tietysti erillinen vierasvessa ja isompi kylppäri ammeella ja amerikkalaistyylinen iso vaatehuone. Ehkä muutaman neliön miniverstas työpöytää, työkaluja ja korjailujuttuja varten. Alhaalla on kyllä oma autotalli ja siellä työpöytä ja kellarissa oma varastokoppi.

Vierailija
16/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun myös yksin ja tämä 98 neliön asunto on juuri sopiva. 

Vierailija
17/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla olisi perhe niin 200 neliötä olisi maksimi. Muuten kyllä tykkään tilasta ja avaruudesta joten ei ne hukkaneliöt minua häiritse. Kyllä niille käyttöä löydän :)

Vierailija
18/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi yli 100 neliötä en haluaisi. Asumme nelihenkisenä perheenä nyt kolmiossa, 75m2, ja tämäkin on ihan riittävän iso kun on hyvä pohja. Voisin kyllä muuttaa esim neliöön jossa olisi lapsille omat huoneet mutta tässäkin on jo tarpeeksi siivottavia neliöitä. Ehkä joskus.

Vierailija
19/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt vähän yli 500 neliötä kahdelle, liian iso olisi varmaan tuplasti tämä. Ei olla aikeissa muuttaa ennen kuin dementiakotiin joskus aikanaan. Ei, en ajattele kodin jälleenmyyntiarvoa tai sitä, että tämä jää lapsille ongelmajätteeksi. Elän tässä ja tänään.

Vierailija
20/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kolmio 69 neliötä ja 4 henkilöä. Toivoisin ainakin yhden huoneen lisää, isomman keittiön ja kodinhoitohuoneen. 100-120 neliötä vois olla hyvä, tarpeeksi tilaa eikä liikaa siivottavaa. Eli sanoisinko, että 150 neliötä olis jo liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan