Hormonikierukka irtosi, paikalla saman kokeneita?
Vajaan 4kk kerkesi Mirena olla kunnes alkoi kovat vuodot ja kierukka oli tulossa pois, lääkäri sitten nappasi sen ulos.
Te, joilta myös irronnut, otitteko uuden? Jos otit niin pysyikö sitten paikallaan? Ja kuinka pitkän ajan päästä irtoamisesta uusi laitettiin?
Mulle lääkäri sanoi että antaa tilanteen rauhoittua ja kierron palautua niin sitten kokeillaan uudestaan, jos ei vieläkään pysy niin kolmatta kertaa ei laiteta...
Kommentit (11)
Joo oli osittain irti 4kk tarkastuksessa ottivat pois uutta en antanut laittaa
Koko ajan oli kipuja ja kramppeja sen kanssa liekkö ollut oikein alunperinkään.
Otin pillerit mielummin otan sen joka päivä kun annan itteäni ronkkia turhaan.
Minulla ei olisi ollut mitään tarkastusta ennen kuin pari vuoden päästä mutta ihmetytti todella runsas vuoto niin soitin th:lle ja sitten lääkärin tarkastukseen...
Minä vaihdoin pillerit kierukkaan lääkärin suosituksesta enkä niihin varmaan voi enää palata, toivottavasti uusi kierukka pysyy paikallaan.
Ap
Mullakin tippui. Ajattelin seuraavaksi laittaa gynefixin, hankalampi vain lähteä Helsinkiin saakka kun joka gyne ei osaa laittaa. Kuopiossa joku osaa kun vain löydän oikean lääkärin. Se on erilainen kierukka ja luultavasti pysyy mulla paremmin (taaksepäin kallistunut kohtu).
Ei tainnut ehtiä olla kuukauttakaan. Kohtu työnsi ulos. Oli jo sinä aikana ehtinyt olla selviä sivuoireita, joten siirryin takaisin pillereihin, jotka oireettomia. Lääkäri olisi laittanut uuden, mutta veikkasi, että kohtu olisi senkin hylkinyt.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tippui. Ajattelin seuraavaksi laittaa gynefixin, hankalampi vain lähteä Helsinkiin saakka kun joka gyne ei osaa laittaa. Kuopiossa joku osaa kun vain löydän oikean lääkärin. Se on erilainen kierukka ja luultavasti pysyy mulla paremmin (taaksepäin kallistunut kohtu).
Onko gynefix kuparikierukka? Mulla on todella runsaat kuukautiset (myös pillereiden tyhjennysvuoto oli) niin kuparikierukka vissiin saattaa lisätä vuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko gynefix kuparikierukka? Mulla on todella runsaat kuukautiset (myös pillereiden tyhjennysvuoto oli) niin kuparikierukka vissiin saattaa lisätä vuotoa.
On, mutta vähemmän haittoja jo senkin vuoksi että on pienempi. Asennetaan kohdun mittojen mukaan :) Kannattaa ainakin googletella ja harkita, jos kierukat tuppaa putoilemaan. Mullakin on vuototaipumusta mutta ajattelin kokeilla, kun tuon ei pitäisi juurikaan lisätä vuotoa. http://gynefix.fi/kenelle-soveltuu
Miten tuon putoamisen tunsi? Oletteko synnyttäneitä? Itse olen käyttänyt Mirenaa ongelmitta 2 vuotta, mutta aina välillä pelottaa että mitä jos se tippuu huomaamatta ja tulenkin raskaaksi. Itse olen synnyttämätön ja laitto kyllä kirpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuon putoamisen tunsi? Oletteko synnyttäneitä? Itse olen käyttänyt Mirenaa ongelmitta 2 vuotta, mutta aina välillä pelottaa että mitä jos se tippuu huomaamatta ja tulenkin raskaaksi. Itse olen synnyttämätön ja laitto kyllä kirpaisi.
Mulla ei tuntunut missään että on tulossa pois, melkein pari viikkoa oli runsasta vuotoa ja sen otin yhteyttä neuvolaan ja siellä lääkäri sanoi että on irronnut.
Ja juu, kaksi synnytystä on, viimeisestä aikaa 11 vuotta.
Ap
Mulla on irronnut myös n. 4kk:n jälkeen, en huomannut irtoamista, mutta aloin epäilemään sitä kun jo melkein kokonaan loppuneet menkat palasivat. Gynellä varmistettiin, että tosiaan vekotin ei enää tallessa ole. En ole uskaltanut uutta ottaa.