Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäreiluista isovanhemmista

Vierailija
18.07.2016 |

Tästä on varmasti jauhettu jo monesti aikaisemmin ja tiedän, että pakkoko niitä lapsia oli hankkia, mutta kunhan avaudun kun en viitsi muualle valittaa.
Vanhempani hoitavat siskoni lapsia lähes joka viikonloppu, että he saavat käydä viihteellä ja levätä. Lisäksi heidän lapsensa ovat arkisinkin usein iltoja mummolassa, että vanhemmat pääsevät harrastuksiinsa. Meillä on nyt väliaikaisesti sellainen tilanne, että lastenhoitoapu tulisi todella tarpeeseen edes välillä. Rakennamme taloa ja joitakin asioita olisi helpompi hoitaa, jos ei tarvitsisi ottaa pieniä lapsia ihan joka paikkaan mukaan. Olen pyytänyt apua vanhemmiltani ja kysynyt voisiko lapsemme tulla joskus hoitoon, että saisimme mieheni kanssa hoidettua asioita. He lupasivat kyllä, mutta käytännössä tämä ei ole toteutunut, vaan siskon lapset ovat edelleen jatkuvasti heillä.
Se, mikä tässä nyt ärsyttää, on lähinnä omat katkerat ajatukset ja paha mieli siitä, ettei saa apua silloin harvoin, kun sitä oikeasti tarvisi. Normaalisti en ole pitänyt minään sitä, että siskon lapset ovat paljon isovanhemmilla. Olemme hoitaneet itse ihan tyytyväisinä omat lapsemme, eikä meillä ole ollut tarvetta laittaa lapsia hoitoon, kun olemme käyneet harrastuksissa sillä järjestämme niin, että käymme vuoropäivinä. Että sellaista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siskosi yh?

Vierailija
2/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ei ole yh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa hoitaja. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
4/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy vanhemmiltasi suoraan, miksi eivät ota tasapuolisesti kummankin lapsen lapsia hoitoon?

Vierailija
5/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se hoitajan palkkaaminen siihen auta, että alkaa v*tuttaan omat vanhemmat.

Vierailija
6/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kysynyt vanhemmiltasi, voivatko he ottaa lapsesi hoitoon joskus, vai jonain tiettynä päivänä? Jos ensimmäistä, he varmaan vain odottavat, koska teillä on tarvetta hoitoavulle.

Vierailija
7/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua touhua meilläkin. Lopulta siihen tottuu, että lapset on mukana ihan kaikkialla ja he itse asiassa oppivat käyttäytymään tosi hyvin paikassa kun paikassa. Nyt ovat jo teinejä ja tämä ongelma on poistunut.

Isovanhemmat nyt sitten soittelevat ja marisevat kun teinit ei tule käymään. Heillä ei ole oikein minkäänlaista suhdetta ja kun ovat yhdessä, näkyy todella räikeästi etteivät isovanhemmat tunne eivätkä tiedä näistä lapsista yhtään mitään. En nyt ihan kauheasti voi lapsia moittia, heitä on väheksytty koko heidän lapsuutensa ajan ja serkku laitettu kaikessa edelle. Jos heitä ei nyt kauheasti vanhusten seura kiinnosta, niin voi voi.

Ja jos isovanhemmat jotenkin kuvitteli, että siskon perhe sitten heitä auttaa kun vanhenevat niin väärin meni. Eivät käy,,eivät soita, eivät muista, kun lastenhoitoa ei enää tarvita. Eivät auta millään tavalla, pikemminkin yrittävät riitaa rakentaa pikkujutuista, että saisivat laitettua välit poikki.

Vierailija
8/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että kenelläkään ei rahat riitä palkkaamaan sitä hoitajaa useampana päivänä viikossa. Kyllä siinä jää vanhemmilla harrastuksiin menemättä jos lisäkuluksi tulee vielä lapsenvahdin palkka.

Vierailija
9/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy vanhemmiltasi suoraan, miksi eivät ota tasapuolisesti kummankin lapsen lapsia hoitoon?

Meillä sanoivat ihan suoraan, etteivät jaksa kun Liisa on heillä joka viikko to-ma. Ymmärrettävää.

Vierailija
10/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa paljon kun tiedostat, että on olemassa lempilapset. Tämähän on tabu. Itse olen lempilapsi ja lapseni tietysti myös lempilapsenlapsi. Toisaalta kukaan sisaruksistani ei ole kotoa muuton jälkeen kyläilleet vanhemmillani kuin pakolliset synttärit, äitie/isänpäivät, tapaninpäivän kahvit, joten kyllä sekin vaikuttaa asiaan. Itse näen vanhempiani väh. 1x viikossa, soitan lähes päivittäin. Onko se sitten kumma, että sisarusten lapset ovat etäisiä?

Vierailija
11/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että kenelläkään ei rahat riitä palkkaamaan sitä hoitajaa useampana päivänä viikossa. Kyllä siinä jää vanhemmilla harrastuksiin menemättä jos lisäkuluksi tulee vielä lapsenvahdin palkka.

Hehän rakentaa taloa. Me palkattiin lastenhoitoapua ja rakennusapua rakennusvaiheessa. Harrastetaan vuorotellen se vähä mitä harrastetaan. Meillä ei ole isovanhemmista koskaan ollut mitään apua, nyt niskoilla on kaksi dementikkoa tämän lapsiperherumban lisäksi.

Vierailija
12/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa paljon kun tiedostat, että on olemassa lempilapset. Tämähän on tabu. Itse olen lempilapsi ja lapseni tietysti myös lempilapsenlapsi. Toisaalta kukaan sisaruksistani ei ole kotoa muuton jälkeen kyläilleet vanhemmillani kuin pakolliset synttärit, äitie/isänpäivät, tapaninpäivän kahvit, joten kyllä sekin vaikuttaa asiaan. Itse näen vanhempiani väh. 1x viikossa, soitan lähes päivittäin. Onko se sitten kumma, että sisarusten lapset ovat etäisiä?

Hienoa, että olet tiedostanut miksi sisaruksesi eivät lapsuudenkodissaan käy tuo enempää 😊

Vierailija
13/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetissä on aivan erityinen paikka niille vanhemmille ja isovanhemmille, jotka pitävät suosikkeja.

Vierailija
14/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetissä on aivan erityinen paikka niille vanhemmille ja isovanhemmille, jotka pitävät suosikkeja.

Ja siitä paikasta vähän matkaa vasemmalle on paikka niille , jotka etääntyvät omista vanhemmistaan ja tekevät selväksi, että nämä ovat muinaisjäänteitä. Kunnes tarvitaan ilmaista lastenhoitajaa, silloin saavutaan kotiin vaatien tasapuolisuutta, vaikka itse on unohdettu olla tasapuolisia.

Vierailija
15/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin suoraan, että ei tarvitse sitten käydä kovin usein, kun lapsuudenkodista tein muuttoa. Kumma  juttu, ettei sitten kovin usein tullut käytyä... 

Vierailija
16/16 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin 15-vuotiaana että mulle ei ole tilaa kun äiti muttaa miesystävän luo... Isä kuoli edellisenä vuonna. Ei sit ijan hirveen lämpimät välit ole lapsenlapsillakaan - ainoilla sellaisilla.