Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian löysät nivelet ja salitreeni

Vierailija
18.07.2016 |

Minulla on lääkärissäkin todettu yliliikkuvat nivelet. Arkielämässä se ei sinänsä aiheuta ongelmia, paitsi kipujen kautta välillä, varsinkin alaselässä ja lonkissa.

Niin. Lihaksia tarvitsisi tukemaan näitä niveliä ennenkuin vanhuus tulee ja romuttaa minut lopullisesti, nyt olen 35 vuotta joten "viimeisiä viedään" sen suhteen koska nivelet eivät normaalit ole. Ylipainoa ei onneksi ole, tosin kevyempi saisi olla varsinkin niveliä ajatellen.

Arkeen kuuluu kevyt hyötyliikunta, mutta eilen esimerkiksi jäi koiralenkit pissalenkeiksi vain koska olin harrastanut vkl aktiivista seksiä alkoholin kiputurruttamassa olotilassa ja eilinen fiilis oli että raajat irtoaa lonkkien kohdalta ja muutenkin liikeradat oli rajoittuneet.

Kysymys on kuitenkin tämä; kun menen salille, uskallanko altistaa itseni kokemattomana ihmisenä näille laitteille? Pelkään että näiden nivelien takia teen liikkeet päin honkia ja pahennan tilannetta entisestään (kuten viikonloppu näytti en tunne liikeratojeni rajoja). Kannattaisiko minun palkata pt, sellainen varmaan kuitenkin tajuaa yliliikkuvuuden päälle? Vai pitäisikö työterveyden kautta yrittää päästä ihan fysioterapiaan? Paljonko pt maksaa edes?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla