Mistahan johtuu, etta yksi uusi aiti puistossa ei halua kertoa ammattiaan? Kyseessa Helsinki mutta samat aidit usein pihalla, muuten jutellaan kaikellaista. On kiva se aiti
, mutta tuollainen käytös kummastuttaa.
Kommentit (42)
Tuomari? Siis käräjätuomari, hovioikeuden tuomari, korkeimman oikeuden tuomari, varatuomari, jääkiekkotuomari, erotuomari vai mikä tuomari?
Jos tarkoitit lakimiestä, niin nimitys on ihan lakimies. Asianajaja on asianajaja ja yleensä varatuomarit käyttävät varatuomarin nimitystä itsestään. Yleensä puhutaan myös juristeista.
Samaa mieltä, et kaikki ei halua kertoa heti. JOs on vaikka joku tuomari yms. ettei halua heti sanoa ku ihmiset saa heti kaikkia ajatuksia ym.
Mitä järkeä on trollailla niin, että tekee täysin uskottavan tarinan, ja sitten tulee tänne hehkuttamaan sen valheellisuudella? Useimmat ihmiset täällä kuitenkin lähtee siitä, että voi oikeasti puhua asioista. Menee pelleilyksi, jos kaikkea pitäisi ensin epäillä ja huudella porvoota... :/
Tai jos hän on työtön ja häpeää sitä, koska omaa muutenkin huonon itsetunnon. Samalla lailla ryhmä leimaa työttömän huonoksi jos muilla on ammatti ym. ym. ym. ym. ym. ym.
Vastasin vaan nopeesti kun olin lukenut viestin. Ja en ole itse sitä puolta opiskellu joten en tiennyt. Olen kuullut muidenkin puhuvan tuomareista ja tarkoitin nimenomaan oikeudessa. Eikö amerikassakaan puhuta tuomareista? Olinpa sitten tietämätön.. LOL
Mua ei kiinnosta naapureiden asiat. Itse en kysele muiden asioista, kuuntelen kyllä, jos joku haluaa itse jotain kertoa.
Voin sanoa, että opin tämän kantapään kautta. Entinen työkaverini otti lopulta puheeksi entisen miehensä kuoleman. Kun luulin, että asiasta on nyt lupa puhua, kysyin varovasti, kuinka kauan siitä on aikaa. Hän ei vastannut, loppupäivä meni kyräilyksi. Tämän jälkeen en ole kysellyt mitään henkilökohtaisia ellen tunne ihmistä kunnolla.
Olen ammatiltani terveydenhoitaja ja joidenkin äitien suhtautuminen minuun on muuttunut sen jälkeen, kun olen sen kertonut. Sen takia en viitsi sitä kaikille heti ensimmäisenä mainostaa.
mitä se muille kuuluu?
Asuin aikoinaan vuokratalossa, jonka isännöitsijällä olin töissä. Ei tullut mieleenkään kertoa naapureille työpaikkaani, muuten olisin ollut aina töissä.....
Etkö olisi voinut vain kysyä, että jos joku ei kerro ammattiaan, niin mikä hänellä voisi olla syynä. Jotenkin sairasta valehdella, että sinulle on tapahtunut jotain, vaikka todellisuudessa se on vain mielikuvituksen puutetta ja säälittävää huomionhakuisuutta. Toivottavasti et kuulu kaveripiiriini. Saisi aina pohtia onkohan tuolle oikeasti käynyt noin, vai keksiiköhän hän vain taas tarinoitaan kun hänelle ei ilmeisesti oikeasti tapahdu koskaan mitään tarpeeksi mielenkiintoista josta kertoa..
kailota asiostani:) Niille ei kuulu missä olen töissä,tai missä mieheni on.
Ei kuulu meidän asiat leikkipuistoon ;)
Todelliset ystäväni tietää, Mutta kaikille puolitutuille en todellakaan asioista kailota! eikä koko kylän äitien tarvitse tietää esim. mitä meillä tänään syödään..
Onhan tuossa niitä äitejä jotka lapsineen leikkarilla, ja kaikkien asiat äidit tietää, ja juoruuvat niitä sitten eteenpäin..Oikeen selkään puukottajia.
Ällöttäviä! ja kieroja akkoja niitä onkin..
Syy on se, että olen kasvatusalalla ja kun sen sanoo, niin muut äidit ottavat etäisyyttä tai rupeavat vinoilemaan, että sultahan se käy kun olet ammattikasvattaja jne, tylsää!
Ystäväni on psykologi, enkä olen hänenkään koskaan kuullut koulutuksellaan pätevän ja ymmärrän täysin!
Moni ammatti on sellainen, että ymmärrän hyvin jos siitä ei viitsi paljoa puhua (toisista töistä ei edes oikein voi puhua, niitäkin on)!
trolli tai ei, hyvä keskustelu kuitenkin. Ja voin kertoa, että eräs ystäväni ei ihan syystä kerro ammattiaan jos ei ole pakko.
Työskentelee nimittäin psykoterapeuttina ja se vasta herättääkin tunteita ihmisissä. Kaikki kaatavat niskaan koko elämäntarinansa ja olettavat, että terapeutti on vapaallakin pelkkä kuunteleva korva, ei ihminen ollenkaan.
Itse en kerro ammattiani, koska se on johtava asema paikassa, jonka tavoitteet herättää lähes kaikissa intohimoja. Ja olen ollut jonkin verran julkisuudessakin, en niin paljon, että spontaanisti tunnistetaan, mutta kun mainitsen, mitä teen, yleensä ihmiset osaa sitten yhdistää.
En siis jaksa alkaa väitellä alaani liittyvästä aiheesta, josta kaikilla tuntuu olevan mielipide.
niin kertomalla sen ystävät katoaa!
Minua ainakin harmittaa, kun olen jossain paljastanut olevani matemaatikko, niin sitten siitä vittuillaan. Ja minun ammatti nyt ei ole vielä edes ääripäästä.
Mutta jos kysyy ihan ystävällisesti, eikä mitenkään juoruilunhalusta. Kun kuitenkin lapsemme ovat kavereita. Niin harva nyt kuitenkaan mikään ydinreaktorin salaisuuksien kantaja on. Vois kait sitä kertoa kuitenkin.
Kertoisitko itse jos olisit töissä työkkärissä, kelassa, poliisissa, verovirastossa tms? Aivan, ja a) ketään ei kiinnosta b) ne joita kiinnostaa haluavat hyötyä jotenkin, AINA. Kuulut luultavasti b ryhmään.
Lääkäri, asianajaja, tuomari, rikospoliisi, toimittaja, kansanedustaja, pankinjohtaja ...
Onhan näitä ammatteja, joita ei mielellään kerro kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä oli trolli. Tehtiin kaverin kanssa kilpailu, kumpiko saa aloituksellaan eniten vastauksia 15 minuutin kuluessa ILMAN että tulee trolliepäilyjä. Voitin! :)
Huokaiskaa helpotuksesta, ap:tä ei oikeasti ole olemassa ahdistelemassa puistoäitejä.
Miksi tämä ketju on nostettu ylös, kun ap on kertonut jo 16 vuotta sitten että on trolli?
Mutta aiheesta vielä että kun näkee ihmistä vain puistossa ei voi tietää kuuluuko hän niihin jotka pyytävät leikkaamaan hiukset halvalla tai tarkistamaan kaikki luomet vai niihin jotka osaavat jutella kunnolla.