Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen kurkunkannen tulehdus oireet

MslslRiver
17.07.2016 |

Kokemuksia?

Mulla on kurkku karhea ja ääni käheä/hieman hylkääminen. Sellainen olo kuin kurkussa olisi joku pölypallo tai jotain ylimääräistä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume nousee 39 tuntumaan, kaulan imusolmukkeet turpoaa, crp 200 tuntumaan. Lääkärissä selviää diagnoosi. Sairaalareissu tuosta taudista tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hitot!

Jos kyse epiglotiittista (eli kurkunkannen tulehduksesta), niin se on hengenvaarallinen bakteeritulehdus.

Mulla seuraavat oireet: jumalaton kurkkukipu niellessä, voimakas syljen eritys, voimaton, mutta KUUMEETON olo. Kohoasennossa nukuin, söin buranaa reilusti yli ohjearvojen, silti aamuyöllä tunne tuhkehtumisesta. Meni - kumma kyllä - ohi kylmällä vedellä, viilennyksellä. Olo aivan kamala!

Lopulta pääsin monien mutkien jälkeen lääkäriin, CRP-arvot lähes 200. Suoraan antibioottitiputukseen, eikä ensimmäinen kuuri edes tehonnut.

Mikäli aikuisella erityisen kova kurkkukipu niellessä sekä sylkeä runsaasti, ei kyllä saa jäädä kotiin "katsomaan".

Mulla erittäin huono tuuri sunnuntaiaamuna vuorossa olleen hoitajan kanssa, joka ei päästänyt minua lääkärin vastaanotolle, vaan ARVELI, että suussani on kipeä afta! Eikä hän ottanut yksinkertaista CRP-testiä - ja käski kotiin syömään buranaa ja "katselemaan tilannetta". Olin jo niin sairas, etten osannut pitää puoliani. Tosiasiassa olisin voinut kuolla tukehtumiseen, mikäli en olisi seuraavana päivänä uudelleen mennyt päivystykseen - missä pääsin jo (ihme) lääkärin vastaanotolle. Ja sieltä suoraan sairaalaan viikoksi!!

Vierailija
4/5 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi! Heräsin aamulla horkkaan 39 astetta kuumetta. Kurkku toiselta puolelta niin kipeä että piti kuppiin sylkeä, siitäpä sitten lääkäriin jossa määräsivät buranaa ja lepoa, onneksi vaadin toista lääkäriä. Löytyi sitten kurkunkannentulehdus ja pillit päällä keskussairaalaan. Parhaillani olen samaisen tyyppisestä kivusta menossa lääkäriin, toivottavasti ei ole uusinut.

Vierailija
5/5 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan vuonna 99 epäilin että sairastin kurkunkannen tulehdusta, kun sain ensimmäiset oireet, niin aloitin heti doximyciinin ja kuitenkin siitä huolimatta, alkoi tulemaan korkea kuume ja se mikä huolestutti oli se että selälään ei voinut, olla, kurkkua rupesi kuristimaan, kyse ei ole laryngiitista, eli valekuristustaudista, koska ja kun tajusin asian, niin menin päivystykseen, siinä luulossa että lääkäri ystävä katsoo kurkkua, nimen omaan sen takia ettei kyseessä ole kurkunkannen tulehdus, jota itse epäilin, koska olen saanut koulutuksen sen totetamiseen ja hoitoon, no Lääkäri kaveri sanoi että on liikkeellä ja ei edes vilkaissut kurkkua, vaikka nimen omaan menin sen takia, koska tiedän kyseisen sairauden tosi hyvin ja mm. erään tutun poika on jouduttu intuboimaan, ns. kurkkaamisen takia ja se on yksi yritys ja sitten koniotomia. kuitenkin kotiin ja labraan aamula, yöunista ei tullut mitään, kun ei voinut maata, kurkku kouristuksen takia ja kuumeen, sitten labraan ja kun kävin lobrassa, niin vähän aikaa kotona, niin soitto kotiin että heti lääkäriin, crp on pilvissä, no sama lääkäri otti vastaan, oli vähän säikähtäneen oloinen, mutta edelleenkään ei tutkinut kurkkua, vaan sanoi että hän määrää antibiootti kuurin, sanoin että aloitin sen jo 2 päivää sitten, sanoin että hyvä jatka vaan samaa ja niin se meni ohi, laajakirjoisella antibiootilla.

Se mikä laittoi ajattelemaan, niin oireet hyvin selkeät kurkunpään tulehdukseen ja kun luin vielä lääkärilehteä, niin eräällä lääkärillä oli todettu myös kurunpään tulehdus, itse sain ilmeisesti saman, ei kylläkään niin hengenvaarallisena, eli hyvää onnea että aloitin heti antibiootti kuurin ja ehkä oli hyvä että lääkäri ei kurkannut kukunpäätä, koska siinä vaiheessa pitää olla intubaatio valmius.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä