Saako välivuoden pitää vapaaehtoisesti ysin jälkeen?
Vaikka sainkin paikan ja otin sen vastaan. Voinko perua sen ja hakea toiseen lukioon ensi vuonna? En pysty menemään sinne ainakaan vielä.
Kommentit (23)
Voihan sitä pitää,mutta ei kannata ysin jälkeen. Tee Ekana vuonna vaikka vähemmän kursseja. Mikset pysty menemään?
Ei TODELLAKAAN kannata pitää ysin jälkeen sellaista välivuotta, ettet opiskelisi. Jos et halua mennä sinne lukioon, jonne hait, kannattaa kysellä muista alueen lukioista tai mennä iltalukioon vuodeksi. Suosittelen kyllä ehdottomasti päivälukiota. Mäkin menin aikoinaan ihan sopimalla paikkakuntani lukioon. Olin hakenut kahteen erikoislukioon, toiseen pääsin varasijalle (olisin kyllä sittemmin sinne päässyt, mutta en sitten enää mennyt) ja toiseen ei tsäänssejä, kun hain sinne kakkosvaihtoehtona.
Ei missään nimessä kannata. Pidä sitten välivuosi vaikka töiden merkeissä kun oot ammatin hankkinut tai lukion käynyt. Välivuoden jälkeen tulee liian iso kynnys lähteä tekemään mitään! Oikeasti.
T. 20v
Ja siis itse myös ajattelin välivuotta, en onneksi pitänyt, nyt ehtii hengähtää pari vuotta ja tehdä töitä, ja jatkaa opiskelua kun jaksaa. Jos en olisi mennyt kouluun ysin jälkeen, voisi se olla vieläkin käymättä.
Mene vaan lukioon. Välivuosi tulee lukion jälkeen monelle kun ei pääse sinne minne eniten haluaa.
. Teoriassa SAA, muttei ehkä kuitenkan kannata, sillä kunakin vuonna peruskoulusta tsi kymppiluokalts valmistuneet saavat muistaakseni kuusi valintapistettä ihan vain siitä, että tulevat duoraan peruskoulusta. Ensi vuonna sä et enää saa niitä, ja sulla on silloin huomattsvasti huonommat mahdollisuudet saada opiskelupaikka.
Vanhemmillasi voi olla asiaan myös jotain sanottavaa, sillä heillä on oikeus odottaa, että teet jotain sen eteen että he elättävät sinua.,opiskelu on se, mitä yleensä odotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä pitää,mutta ei kannata ysin jälkeen. Tee Ekana vuonna vaikka vähemmän kursseja. Mikset pysty menemään?
Mua pelottaa ihan liikaa. Tuntuu että itsemurha olisi helpompi vaihtoehto. En vaan pysty. Jos meen sinne, istun tunnit vessassa tai esitän sairasta. Parempi olisi että ihminen, joka tahtoo sinne pääsee sinne mun sijaan.
Mutku olis tärkempää tekemistä ku opiskella, niinku hengailla ostarissa ja lakata kynsii.
Oppivelvollisuus on päättynyt, joten voit pitää vaikka 50 välivuotta putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa ihan liikaa. Tuntuu että itsemurha olisi helpompi vaihtoehto. En vaan pysty. Jos meen sinne, istun tunnit vessassa tai esitän sairasta. Parempi olisi että ihminen, joka tahtoo sinne pääsee sinne mun sijaan.
Jos tämä on totta niin sinä tarvitset terapiaa, et välivuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kysypä vanhemmiltasi =D.
:D
Vanhempien mielestä se on okei, mutta olenkin lastenkodissa. Jos saan pitää niin todellakin pidän sen välivuoden.
Mä pidin. Vuosikausien koulukiusaamishelvetin jälkeen välivuosi oli mielestäni ihan ansaittu juttu.
Välivuoden voi pitää, jos on sairastunut vakavasti tai saa lapsen. Muuten se ei kannata, sillä alaikäisen on liki mahdoton löytää töitä tai tehdä mitään järkevää. Mitä mieltä vanhempasi ovat?
Itse en tunne kuin yhden, joka piti välivuoden peruskoulun jälkeen. Hänellä asui täti Amerikassa ja hän meni sinne asumaan ja käymään koulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on masennusta tai muuta mielenterveysongelmaa, se pitää hoitaa. Ensimmäisenä ei nyt kannata kuitenkaan jättäytyä koulusta pois, se vain pahentaa asioita. Onko sulla mitään hoitokontaktia?
Vierailija kirjoitti:
Oppivelvollisuus on päättynyt, joten voit pitää vaikka 50 välivuotta putkeen.
jes! näin teen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä vanhemmiltasi =D.
:D
Vanhempien mielestä se on okei, mutta olenkin lastenkodissa. Jos saan pitää niin todellakin pidän sen välivuoden.
Mitä sä ajattelit tehdä sen välivuoden aikana? En usko, että lastenkoti hyväksyy välivuotta, jos et aio opiskella ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole lääkärin hoidossa, niin sinun olisi parasta mennä sinne mitä pikimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on masennusta tai muuta mielenterveysongelmaa, se pitää hoitaa. Ensimmäisenä ei nyt kannata kuitenkaan jättäytyä koulusta pois, se vain pahentaa asioita. Onko sulla mitään hoitokontaktia?
Mulla on lääkitys, joka ei toimi. Käyn myös psykiatrilla, mutta se ei auta.
Mitä sä ajattelit tehdä sen välivuoden aikana? Oletko kertonut, että lääkitys ei toimi ja psykiatrilla käyminen (tarkoitatko tällä siis jonkinlaista keskustelua vai mitä?) ei auta?
Mitä sä välivuonna tekisit muka kotona?