Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi jankkaa koko ajan vaan lelujen ja herkkujen ostamisesta

Vierailija
17.07.2016 |

"Äiti, voidaanko sitten jouluna ostaa..."
"Äiti, voidaanko seuraavana karkkipäivänä hakea..."
"Äiti, sitten kun on taas mun synttärit niin voiko ne olla sillä/tällä/tuolla teemalla / voidaanko ostaa sitä tai tätä / syödäänkö x:ää ja y:tä?"
Mä en kestä! Onkohan tuolla jutunaiheet vähissä, kun kaverit on reissussa ja kitona ilmeisen tylsää? Tuntuu kuin lapsella olisi pakkomielle erityisesti tavaraan ja sen ostamiseen, vaikka ollaan ihan kohtuullisesti kuluttava perhe (ts. ei haalita hulluna tavaraa ja leluja, mutta ei myöskään eletä vain minimalistisesti ekoillen ja kierrättäen).
Miten ihmeessä tämän saisi loppumaan? Menee hermot.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaahhh!!! Pennut on niiiiiiiiiiiiiin ihania, ryydy...😉

Vierailija
2/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran leluosastolla, kun kuulin yhden äidin sanovan lapselleen, että rakastan sinua niin paljon, ettei minun tarvitse todistaa sitä ostamalla kaikkea.

Se oli aika hyvä.

Omien kanssa olen jutellut, että kaikkea saa haluta, mutta ei saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on kyseessä?

Vierailija
4/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan, kun olin barbie-hullu lapsena ja aina kun tuli tilaisuus, muistutin, että seuraavaksi toivon sitä barbieta tai barbien keittiökalusteita tms. Koskaan barbieita tai niiden kamoja ei ollut tarpeeksi;) Ihan tavallinen aikuinen minusta tuli. :)

Vierailija
5/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva eskarilainen - ap

Vierailija
6/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ihan samanlaista, huh, enkä minäkään oikein jaksaisi jatkuvaa mankumista. Toivottelen voimia sinne aloittajalle.

Vierailija
7/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleva eskarilainen - ap

Käsitin avauksestasi, että tuota vaihetta ei ole kuitenkaan jatkunut kovin kauaa?

Vierailija
8/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa olisi jutella lapsen kanssa. Sitähän se lapsi hakee, että puhut kanssaan ja koska näköjään mikään ei oikein sytytä sinua, niin shoppailun lapsi ajatteli olevan se juttu, josta kiinnostut.

Näe lapsi, kuule lasta ja kuuntele myös. Mankuminen loppuu aika pian, kun keskustelette lasta kiinnostavista asioista, joita voivat olla linnunpesät tai kesäkissat tai punaisten autojen yleisyys. Pysähdy lapsen äärelle ja anna aikaa.

Vierailija
9/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin meilläkin joskus jankataan mutta ollaan sovittu yksi karkkipäivä ja leluja saa synttäreillä ja jouluna ja joskus harvoin muulloinkin. Lapset saavat tehdä helppoja kotitöitä joista saavat palkkaa ja voivat säästää ja ostaa jotain pientä. Vasta poika käytti 10e liigakortteihin, on niistä onnellinen. Nyt lomalla kannattaa tehdä lasten kanssa yhteisiä juttuja ja nauttia lasten seurasta!

Vierailija
10/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjaise sille että "nyt turpa kiinni lapsi ja loppuu se kerjääminen tai myyn sut mustalaisille!". Tehoaa varmasti.

M

Vierailija
11/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, saat kuunnella tuota seuraavat kymmenen vuotta :)

Vierailija
12/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa olisi jutella lapsen kanssa. Sitähän se lapsi hakee, että puhut kanssaan ja koska näköjään mikään ei oikein sytytä sinua, niin shoppailun lapsi ajatteli olevan se juttu, josta kiinnostut.

Näe lapsi, kuule lasta ja kuuntele myös. Mankuminen loppuu aika pian, kun keskustelette lasta kiinnostavista asioista, joita voivat olla linnunpesät tai kesäkissat tai punaisten autojen yleisyys. Pysähdy lapsen äärelle ja anna aikaa.

Tässä on viisaasti sanottuja asioita. Sydämen kyllyydestä suu puhuu, ja lapsesta on mukava puhua mukavista asioista.

Ei se tarkoita, että hän edes oikeasti haluaisi kaikkea. Joskus odotus ja suunnittelu on se paras osuus.

Vierailija
13/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan suunnittelee tulevaa! Ei edes puhu välttämättömästä tarpeen tyydyttämisestä eli osta mulle toi vaan miettii sitä joulua, synttäreitä, karkkipäivää.

Ei hän halua tavaraa, hän haluaa jutella itselleen tärkeistä asioista. Sinun kanssasi. Älä nyt hiljennä lastasi vastaamalla tavaralla!

Kun nyt puhut lapsesi kanssa, hän puhuu sinulle myöhemminkin.

Vierailija
14/14 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa täällä hyviä vastauksia! Annoitte ajatuksen aihetta ja oikeasti rakentavia neuvoja, vaikka aloitus oli tuollainen turhautunut purkaus :) - ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän