Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät parit

Äiti81
17.07.2016 |

Miten teillä menee kotona työnjako kun molemmat käyvät palkkatyössä ja perheessä on lapsiakin?
Meillä asetelma on epäreilu. Miehen työpäivä katkeaa siihen kun saapuu kotiin. Itselläni se jatkuu ruoanlaiton,kotitöiden ja ukon passaamisen muodossa.
Nyt olen nostanut kissan pöydälle ja isäntä ihmettelee että mitä mä muka valitan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä epäreilulle. Mene lakkoon!

Vierailija
2/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies odottaa että hoidan kaikki kotihommat vaikka maksamme kaiken puoliksi. En osaa arvostaa tuollaista odotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen suurimman osan, mutta siksikin, että tykkään pitää asunnon siistinä ja suurin osa tavaroista ja vaatteista on minun. Mies leikkaa nurmikon, imuroi n. kerran viikossa ja huolehtii oman pyykkinsä ja täyttää ja tyhjentää tiskikoneen useita kertoja kuukaudessa. Tekee kyllä siis hommia, mutta itse olen näppärämpi. Minä myös teen isommat siivoukset, ikkunanpesut ja järjestelen kaapit. Mies toki apuna, mutta kun tosiaan suurin osa tavaroista on minun ja lasten niin vaikea se on niihin kajota.

Vierailija
4/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran tehdään kotitöitä. Jos toinen on työmatkalla, toinen hoitaa silloin kaiken.

Vierailija
5/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa kissat, eli ulkoiluttaa, ruokkii ja siivoaa laatikot. Mies myös tiskaa joka päivä, ja tekee jonkin verran ruokaa, jos minä olen töissä viiteen niin kyllä hänellä ja lapsilla nälkä jo tulee, mies laittaa jotain mitä osaa, ja jos minä olen ruokaa tekemässä mies kuorii perunat ja laittaa ne kiehumaan, minä teen kastikkeet ym. Minä pesen pyykit, yleensä viikonloppuna, ja käyn kaupassa lähes joka päivä. 

Muut kotityöt tehdään kun jaksetaan, minä en ole viimevuosina jaksanut juurikaan imuroida ja pestä lattioita, mies tekee sen ehkä kerran kuussa, pesee vessankin, jos ei pese, niin minä pesen kun inspiraatio iskee.

Ulkona mies leikkaa nurmikon (pieni piha) ja minä laitan kukkapenkkejä.

Lapsia hoidetaan aika tasapuolisesti, ehkä mies jopa vähän enemmän kun minä olen päivätöissä ja mies vuorotyössä. Kun lapset oli pieniä minä hoidin niitä enemmän.

Ennen kun olin työttömänä hoidin lähes kaikki kotityöt, mutta kun en enää jaksanut, jätin vaan tekemättä, sitten mies sai tehdä jos häiritsi esim. tiskit.

Vierailija
6/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee yleensä ruuan. Hoitaa myös pyykinpesun sekä paljon lasten harrastuskuljetuksia. Mä teen viikkosiivouksen ja hoidan perheen paperihommat. Lisäksi "järjestelen paikkoja". Mies ajaa nurmikon ja tekee lumityöt. Mies on arkipäivisin mua enemmän kotona eli siksi työnjako tullut mulle edulliseksi!

Vierailija
7/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme kerrostalossa. Eli mitään ns.miesten hommiakaan ei ole. Ihan vain se perinteinen sohva ja telkkari. Siitä sitten kätevästi tilaillaan juotavaa jne.

Omasta mielestään hoitaa osuutensa mallikkaasti. Siis koska käy kaupassa yleensä töiden jälkeen. Vaan niin käyn minäkin.

Nyt on syvästi loukkaantunut kun en arvosta.

Rehellisesti sanoi, että on hyvin vaikea arvostaa aikuista joka on heittäytynyt vaatimammaksi kuin lapset. Lapset osaavat ottaa juotavaa tai syötävää kaapista omatoimisesti. Mies ei.

Nyt olen viikonlopun pilaaja ja riidan kylväjä kun olen avannut tämän aiheen.

Kuulema olen ollut pitkään kärttyinen ja nyt harn vain riidan aihetta. No, todellakin olen kärttyinen kun yh:na elämäni olis ehkä helpomaa!

Ap

Vierailija
8/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa käytännössä kaiken. Tekee ruoat ja siivoaa, minä pesen joskus pyykkiä.

Vierailija
9/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihana vaimo. Tuollaisen kun saisi.

Vierailija
10/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa lasten harrastusjutut, jos ei ole työmatkalla. Huolehtii, että auto on kunnossa. Korjaa ja remontoi kotia, jos tarvetta.

Minä huolehdin pääasiassa ruokataloudesta, vaatetuksesta, siisteydestä, puutarhatöistä, lasten koulu-  terveysjutuista. Miehen ollessa reissussa huolehdin myös harrastuskuskailuista. Lasten (3 kpl) ollessa pienempiä päädyin palkkaamaan ulkopuolista apua. Nykyisin nakitan isompia lapsia tekemään kotitöitä. Mieskin auttaa ajoittain. Usein on kyllä aika uupunut töistä ja työmatkoista eli ei paljon jaksa viikonloppuna tehdä kotitöitä.

Vierailija
11/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap missä vaiheessa sä olet alkanut tehdä kaiken, vai onko mies ollut yhtä laiska alusta asti? Puhuitteko yhtään kotitöistä ja parisuhteesta ollenkaan ennen kuin muutitte yhteen? Onko mies muuten sovinisti?

Ihmettelen, että joku viitsii alentua tuollaiseen kyykytykseen. Millä oikeudella toinen puolisoista saisi asua yhteisessä kodissa tekemättä siellä mitään töitä? Mä en viitsisi katsella, paljon kivempaa olisi sitten asua yksin, ei ainakaan olisi ketään toista siinä sotkemassa ja määräilemässä. Jos ei huvita kodinhoito, niin muuttaa hotelliin. Mä en ole kenenkään palvelija, se on satavarma.

Vierailija
12/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap missä vaiheessa sä olet alkanut tehdä kaiken, vai onko mies ollut yhtä laiska alusta asti? Puhuitteko yhtään kotitöistä ja parisuhteesta ollenkaan ennen kuin muutitte yhteen? Onko mies muuten sovinisti?

No olen ehkä ns.perinteisempi nainen, eli sinänsä alusta lähtien ollut tämä asetelma jollain tasolla. Eli itseäni syytänkin tästä kuoppani kaivamisesta aikalailla.

Tykkään kyllä passata ja tehdä, mutta nyt kun olen palannut työelämään niin oletin että miehellä alkais takapuoli nousta kotosalla. Oletin että jos molemmat käyvät töissä, niin silloin vois hieman jakaa kotihommia.

Oikeastaan en edes oleta jakamista, mulle riittäisi ja helpottaisi sekin että palvelisi itse itseään. Toki voin tuoda juotavaa jos olen keittiössä muutenkin, mutta että jos molemmat istuvat sohvalla niin omin jaloin sais mies käpytellä jääkaapille.

Vierailija
13/13 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mies ei ole sovinisti. Mutta hyvin tietoinen miehisyydestään..joka taas itselleni ei ole kovinkaan miehekästä. Avuttomuus on todella epämiehekästä!

Ap