Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten kauan parin päivän perusteellisesta kännäämisestä kestää toipua? Tää olotila ei parane ikinä...

Vierailija
17.07.2016 |

Mökillä, lomalla ja kellari täynnä neloskaljaa ja lonkeroa. Lapset muualla ja miehen kanssa kahdestaan tulee otettua. Sitten tulee mökkivieraat, joiden mökki on sellaisen matkan päässä että ne päättääkin jäädä yöksi.
Syödään ja juodaan pari yötä ja yksi kokonainen päivä.

Hyvä puoli on se, että syöminen ei unohtunut vaan laitettiin hyvää ruokaa ja ateriat oli kunnollisia.
Huono puoli on se, että juominen alkoi varmaan viimeistään klo 11 ap ja loppui joskus aamuyöllä snapsien ja konjakkilasien loputtua. Ja sama seuraavana päivänä.

Nyt on olo siis toista päivää niin hirvee, ettei oikein uskalla mitään tehdä. Fyysisesti kamala olo, munuaiset on varmaan lopettaneet toimintansa kokonaan kun pissa ei tule vaikka miten paljon vissyä joisi. Muista asioista puhumattakaan, vaikka kokolihaa on mätetty, niin mitään ei poistu kropasta.

Henkinen olo; aivan kamala. Mietin vaan että miten olen mokannut ja miten käyttäytynyt ja huono omatunto jostain , mutta en oikein tiedä varmaksi että mistä.

Miten kauan normaalikuntoisella, hieman ylipainoisella keski-ikäisellä naisella pitäisi mennä kännistä toipumiseen? EIhän tämmöisiä tärinöitä kestä enää millään? Miten muut kestää, vai eikö enää kukaan juo paitsi jotkut 22-vee.

Ja miten tämä ammattimaisesti ja mieluiten satavarmasti parannetaan? Loiventaviin en pysty kattomaan päinkään, pihakin on vielä siivoamatta purkeista ja laseista.
Vissyä olen yrittänyt juoda, mutten huomaa mitään parantavaa vaikutusta. Beroccaa vedin pari pilleriä mutta ne näyttää enemmän joltain elintarvikeväriltä kuin miltään kunnon vitamiineilta.

Ruokaa on kyllä, mutta ei maistu yhtään. Saunassa käytiin niin paljon ettei sinnekään tee mieli edes mennä, sijaistseekin tuolla alhaalla rannassa etten sinne asti lähe taapertamaan.

Pameja tai mitään opamoxeja ei ole saatavilla. Jotain melatoniineja ja disperiniä, siinäpä se....

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen krapula kestää 1-2 vuorokautta. Henkinen krapula 1-4 vuorokautta. Juuri noista syistä saisi olla muitakin (miedompia) laillisia päihteitä kuin alkoholi.

Miksi pitäisi käyttää päihteitä ollenkaan? Miksi ei voi olla selvinpäin?

Päihteiden käyttö on normaalia sekä ihmisillä että eläimillä. Miksikö? No siksi että se on hauskaa. Ilman kivaa on saatanan tylsää. Älytöntä on se että vain yksi haitallisimmista päihteistä on laillista.

Vierailija
22/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä tavaton taas. Suomalaiset ja kesä. Ymmärtäkää hyvät ihmiset, että jo yhdestä kunnon kännistä voit saada maksasi ja haimasi toimimattomaksi ja sitten olette teholla letkuissa.

Jos virtsaa ei tule, olisin kyllä jo tosi tosi tosi huolissani. Lääkäriin mars.

Niin ja kaikille alapeukuttajille tiedoksi että kukaan muu ei sitä viinaa kellareihinne kanna ja kurkkuunne kaada kuin te itse.

T.Sairaanhoitaja

Joopa joo. :D Yhdestä kännistyä maksa ja haima menee, melko luotettavaa tekstiä shlta. 

Tässä nopeasti googletettuna yksi artikkeli. Ja vaikka se on naistenlehdessä, siinä on haastateltu TAYS:in lääkäriä. Tieteellisiä julkaisuja teille taitaa olla turha linkittää. Miksi ihmeessä valehtelisin? Työssä tulee nähtyä kaikenlaista. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

T.Sairaanhoitaja

http://anna.fi/liikunta-ja-terveys/terveys/haimatulehdus-terassikausi-v…

Kaikkihan on mahdollista. Mutta jos haima tai maksa poksahtaisi yhden kännin jälkeen niin suomessa kuolisi tai päätyisi teholle tuhansia ellei kymmeniä tuhansia ihmisiä joka ikinen viikonloppu.

Ongelmia luetun ymmärtämisessä? "Jo yhdestä kunnon kännistä VOIT saada maksasi ja haimasi toimimattomaksi ja sitten olette teholla letkuissa". Saivartelu ja nillittäminen ei auta enää siinä vaiheessa, kun pötköttelet ensiavussa. Kyllä yhteiskunta hoitaa, sitä vartenhan me maksetaan veroja. Mutta jatka sinä vaan hyvillä mielin tissutteluasi. Eihän siitä mitään vaaraa voi olla. Vai voiko?

T.Sairaanhoitaja

Niin, voin myös jäädä auton alle astuttuani ovesta, voin myös loukkaantua auto-onnettomuudessa, urheilussa jne. Kaikki mahdollinen myös aiheuttaa syöpää ja kaikessa mitä ihminen tekee on jotain vaaraa. Mieluummin minä kuitenkin elän enkä jossittele. 

(ja ennen alkkis-huuteluja käytän itse alkoholia kohtuudella, jopa testien mukaan täysin valehtelematta)

Minä en huutele "alkkis"-huutoja kenellekkään, ei ole minun asiani. Sinä elät elämääsi, minä omaani. Kummallisen kova tarve ihmisillä on silti todistella juuri esittämälläsi tavalla; "Mieluummin minä kuitenkin elän enkä jossittele". Jos asia todella olisi näin, niin suurin osa niistä tehopankreatiiteista ei koskaan päätyisi teholle. Kun elettäisiin eikä jossiteltaisi. "Jos otan vaan enää tämän yhden...". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viikko mulla menis tollasesta toipumiseen. Yhdestä illasta toipumiseen menee pari päivää.

Vierailija
24/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä tavaton taas. Suomalaiset ja kesä. Ymmärtäkää hyvät ihmiset, että jo yhdestä kunnon kännistä voit saada maksasi ja haimasi toimimattomaksi ja sitten olette teholla letkuissa.

Niin ja kaikille alapeukuttajille tiedoksi että kukaan muu ei sitä viinaa kellareihinne kanna ja kurkkuunne kaada kuin te itse.

T.Sairaanhoitaja

Joopa joo. :D Yhdestä kännistyä maksa ja haima menee, melko luotettavaa tekstiä shlta. 

Tässä nopeasti googletettuna yksi artikkeli. Ja vaikka se on naistenlehdessä, siinä on haastateltu TAYS:in lääkäriä. Tieteellisiä julkaisuja teille taitaa olla turha linkittää. Miksi ihmeessä valehtelisin? Työssä tulee nähtyä kaikenlaista. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

T.Sairaanhoitaja

Kaikkihan on mahdollista. Mutta jos haima tai maksa poksahtaisi yhden kännin jälkeen niin suomessa kuolisi tai päätyisi teholle tuhansia ellei kymmeniä tuhansia ihmisiä joka ikinen viikonloppu.

Ongelmia luetun ymmärtämisessä? "Jo yhdestä kunnon kännistä VOIT saada maksasi ja haimasi toimimattomaksi ja sitten olette teholla letkuissa". Saivartelu ja nillittäminen ei auta enää siinä vaiheessa, kun pötköttelet ensiavussa. Kyllä yhteiskunta hoitaa, sitä vartenhan me maksetaan veroja. Mutta jatka sinä vaan hyvillä mielin tissutteluasi. Eihän siitä mitään vaaraa voi olla. Vai voiko?

T.Sairaanhoitaja

Niin, voin myös jäädä auton alle astuttuani ovesta, voin myös loukkaantua auto-onnettomuudessa, urheilussa jne. Kaikki mahdollinen myös aiheuttaa syöpää ja kaikessa mitä ihminen tekee on jotain vaaraa. Mieluummin minä kuitenkin elän enkä jossittele. 

(ja ennen alkkis-huuteluja käytän itse alkoholia kohtuudella, jopa testien mukaan täysin valehtelematta)

On tosi sääli, jos sinusta lärvien vetäminen= eläminen.

Vierailija
25/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se että 40 vuotta täytettyä krapulat alkaa ottaa valtaa siitä nousuhumalan ihanasta muistosta. Ja jossain vaiheessa ei enää viitti/uskalla ottaa sillain kuin ennen eikä kunnolla ollenkaan, kun tietää jo toista konjakkia juodessa että seuraavat pari päivää on Ihan Hirvee Olo.

Kyllähän se on poisoppimista tosissaan.

Itse menin ravintola-alalle päälle 20 vuotiaana ja siitähän se ottaminen sitten aika reippaasti alkoikin. Sitten kun pitäisi yli 20 vuoden tottumusten jälkeen alkaa opettelemaan jotain täysin toisenlaista tapaa pitää hauskaa ja rentoutua, niin kyllähän siinä tosiaan tekemistä on.

Joskus on niin herkillä vanhoihin tapoihin, että kun tv:ssä näytetään joku kohtaus jossa joku ottaa vaikka martinin taikka nauttiilasillisen hyvää konjakkia, niin automaationa kävelen baarikaapille, ja ennenkuin jotkut kymppiuutisten loppukevennys on nähtynä, niin minä olen aika hyvässä kännissä.

Vierailija
26/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Sairaanhoitaja

T.Sairaanhoitaja

T.Sairaanhoitaja

Kuka näin sanoi? En vedä koskaan itse mitään lärvejä, krapulastakin kärsinyt viimeksi teini-ikäisenä. 

Pointti on se etten yleensäkään pelkää tehdä elämässä asioita joista "voi nyt sattua jotain". 

Vierailija
27/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Itse olen jo useamman vuoden tottunut vetämään 1-2 kännit viikossa, joskus raittiita pätkiä. Krapula on lievä päänsärky herätessä, menee yleensä ohi muutamassa tunnissa. Mulle ei oikeestaan ikinä oo tullut juurikaan krapulaa. Morkkiksiakaan en enää ota, yleensä ne on omaa mielikuvitusta. M26

Paras vinkki krapulaan on vaan koittaa nukkua sen yli. Toimivin taas on ottaa krapulakaljaa 1-2 pulloa.

Krapularyypyt ovat alkoholismin oireita.

Vierailija
28/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustavalko suomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkin sortin alkoholiongelmaa näyttäisi aloittajalla olevan. Sitähän ei suomalaiset hevillä myönnä, mutta on se nyt kumma, ettei aikuinen ihminen osaa juoda alkoholia kohtuudella ja se on suurimman osan mielestä vielä ihan ok...

Minkähän sortin? Aloittajan sepustuksesta päätellen vastaavaa juomista ei kovin usein liene tapahtunut, kun ei tiedä kauanko sellaisesta toipuminen kestää. Mielestäni tässäkin asiassa kultainen keskitie on ihan hyvä vaihtoehto. Jos ihminen muutaman kerran elämänsä aikana vetää pari päivää putkeen alkoholia ja muutoin pysytteli kohtuudessa, en näe asiassa kovin järisyttävää ongelmaa.

Kellari täynnä olutta ja lonkeroa..ryypätään aamusta lähtien..tullaan tänne itkemään oloa. Mun mielestä kuulostaa aika pahalta ongelmalta.

Alkoholi on 1. tappaja Suomessa. On sanottu, että mikäli se keksittäisiin nyt, ei sitä koskaan laillistettaisi!

Vierailija
29/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen krapula kestää 1-2 vuorokautta. Henkinen krapula 1-4 vuorokautta. Juuri noista syistä saisi olla muitakin (miedompia) laillisia päihteitä kuin alkoholi.

Miksi pitäisi käyttää päihteitä ollenkaan? Miksi ei voi olla selvinpäin?

No voihan sitä selvinpäinkin olla. Nousuhumalassa saa aivot huijattua siihen tilaan että tulee mieletön fiilis joksikin aikaa. Luulisin että tämän takia alkoholia käytetään paljon humaltumis tarkoituksessa. Mielestäni ruoan kanssa monet viinit ja oluet ovat myös erittäin hyviä.

Kaikille ei tule sitä nousuhumalan fiilistä joten ei tarvitse alkoholiakaan.

Vierailija
30/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon juonut viikon kun loma alkoi. Helvetillinen olo. Kai tässä viikko menee toipuessa. Tunnin päästä pitäisi hypätä junaan ja lähteä sukuloimaan. Voi tätä juopon elämää.

Vierailija
31/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Sairaanhoitaja

T.Sairaanhoitaja

T.Sairaanhoitaja

Kuka näin sanoi? En vedä koskaan itse mitään lärvejä, krapulastakin kärsinyt viimeksi teini-ikäisenä. 

Pointti on se etten yleensäkään pelkää tehdä elämässä asioita joista "voi nyt sattua jotain". 

Puolustelet kuitenkin aloittajaa, joka aivan selvästi ei osaa hallita juomistaan, eli vetää lärvit.

Vierailija
32/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

----"vetänyt useamman vuoden 1 - 2 kännit viikossa"----??

Mikä on sun mittakaavassa "känni"? Miten paljon menee ja missä kännin tasossa pari iltaa viikossa menee?

Ihan mielenkiinnosta kysyn. Olen nainen, 48 vee ja minulle kännissä menee pari pulloa viiniä ja muutama konjakki tai vodkasnapsi päälle. Tällöin humalassa menee muisti eikä aamulla voi kuin alkaa seurata johtolankoja siitä mitä yöllä on tehnyt. 

Ja siitä toipumiseen menee senverran päiviä, että jos vetäisin omat kännini pari kertaa viikossa , ja olisin tehnyt tätä useamman vuoden ajan, niin en muuta ehtisi tekemäänkään. Jäisi työt ja talot ja perheet hoitamatta. Jotka muuten hoidan nyt erinomaisesti.

Vierailija
33/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Sairaanhoitaja

T.Sairaanhoitaja

T.Sairaanhoitaja

Puolustelet kuitenkin aloittajaa, joka aivan selvästi ei osaa hallita juomistaan, eli vetää lärvit.

Täällä vastailee useampi ihminen, en ole tuo orkkiskommentoija. Mitä se apn tuomitseminen tässä vaiheessa nyt auttaa? Hän kyseli vinkkejä, ei moraalisaarnaa ja eiköhän tekstin perusteella tiedä itsekin ettei ollut fiksu veto. 

Vierailija
34/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon juonut viikon kun loma alkoi. Helvetillinen olo. Kai tässä viikko menee toipuessa. Tunnin päästä pitäisi hypätä junaan ja lähteä sukuloimaan. Voi tätä juopon elämää.

Ah, tämä. Mulla alkoi 3 viikon loma juhannuksen jälkeen. Join viikon sillain että päiväsellä pientä pörhäkettä ja illalla jo humalassa, en tiedä mihin aikaan nukkumaan vaikka omasta sängystäni kotoa heräsinkin. 

Sitten pari päivää taukoa ja taasi pari päivää. 

Nyt karsee olo jo hieman voiton puolella, nukkuminen kyllä vielä aika harsoista aikaa, unet ihmeellisiä.

Ei mitään mahiksia mulla lähteä krapulassa mihinkään julkisiin tiloihin, saatika matkustelemaan omia sukulaisiaan tapamaan, ei millään.

Vierailija
35/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Itse olen jo useamman vuoden tottunut vetämään 1-2 kännit viikossa, joskus raittiita pätkiä. Krapula on lievä päänsärky herätessä, menee yleensä ohi muutamassa tunnissa. Mulle ei oikeestaan ikinä oo tullut juurikaan krapulaa. Morkkiksiakaan en enää ota, yleensä ne on omaa mielikuvitusta. M26

Paras vinkki krapulaan on vaan koittaa nukkua sen yli. Toimivin taas on ottaa krapulakaljaa 1-2 pulloa.

Paras ja toimivin vinkki krapulaan on kyllä bentsodiatsepiinit. Ap tosin jo sanoikin, ettei niitä ole saatavilla.

Vierailija
36/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaha kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krapularyypyt ovat alkoholismin oireita.

Mä juon ehkä kerran kolmessa kuukaudessa sen verran, että krapula tulee, niin mulla on aina 1 tölkki jotain siideriä kylmässä odottamassa ja se helpottaa kummasti. En koe olevani alkoholisti, mutta se on vaan fakta, että se on paras lääke krapulaan. Tosin joillain se krapulan parantelu voi jäädä päälle ja silloin on kyse alkoholismista.

Vierailija
37/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, tämä. Mulla alkoi 3 viikon loma juhannuksen jälkeen. Join viikon sillain että päiväsellä pientä pörhäkettä ja illalla jo humalassa, en tiedä mihin aikaan nukkumaan vaikka omasta sängystäni kotoa heräsinkin. 

Sitten pari päivää taukoa ja taasi pari päivää. 

Nyt karsee olo jo hieman voiton puolella, nukkuminen kyllä vielä aika harsoista aikaa, unet ihmeellisiä.

Ei mitään mahiksia mulla lähteä krapulassa mihinkään julkisiin tiloihin, saatika matkustelemaan omia sukulaisiaan tapamaan, ei millään.

Joo, vain ajatus ravintolavaunusta helpottaa. Ja onneksi menen vain systerin luo, hän ymmärtää , entinen alkoholisti.

Vierailija
38/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli arvattavissa, että sakki alkaa vaan moralisoida, eikä vastaa ap:n kysymyksiin.

Krapulassa podet nestehukkaa. Joten on aika ymmärrettävää, että et ramppaa pissalla ainakaan normaalijuomisella. Mutta jos olet tosiaan juonut päivän mittaan useamman litran vettä tms., etkä silti ole käynyt pissalla, niin mars päivystykseen!

Haimatulehdus tulee harvoin kertarykäisystä, mutta se ON mahdollista. Jos sinulla on vyömäistä ylävatsan kipua, siis voimakasta ja oksentelua, niin mars päivystykseen.

Normikrapulasta kestää noin keskimäärin kaksinkertainen aika (kuin mitä on ryypätty) toipua, eli sinun kohdallasi neljä päivää. Älä juo krapularyyppyjä, vaan vissyä ja vettä, ja syö kunnolla. Lepää, krapulassa on vaarallista rasittaa itseä liikaa (sydämen rytmihäiriöt vaarana).

Nukkuminen menee viikoksikin huonoksi, eli nukut levottomasti ja katkonaisesti.

Mutta hei, kaikki tuo on opiksi. Ei kannata toiste juoda parin päivän putkea. Yksittäiskännitkin ovat terveydelle pidemmän päälle haitallisia, saati kun elimistö ei ehdi niistä toipua välillä.

Vierailija
39/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

krapula johtuu nestehukasta ja tärinä b-vitamiinin puutoksesta (hermoihin vaikuttaa). Kun saa suolatasapainoa taas kuriin niin olo helpottaa eli jotain erittäin suolaista kannattaa syödä ja juoda vettä päälle niin suola sitoo nesteen. Lycka till. Ei enää yli 40senä jaksa /halua ottaa niin kuin ennen....

SEIS! Krapulan syyt ovat suolistossa sekä siitä että alkoholi on immunosuppressiivinen, seerumin endotoksiinitasot lisääntyvät, kun suolisto rupeaa vuotamaan. Myös suoliston bakteerien DNA:ta löytyy verenkierrosta. Tämä kaikki johtaa tulehdusvasteeseen, joka on suhteellisen voimakas.

Lääketieteen mukaan suoliston mikrobifloora on harmiton, eikä tavallisesti aiheuta ongelmia :DDD Uskomatonta soopaa -eikä millään lailla TODISTETTU väite. En ole millään muulla ns. tiedealalla nähnyt yhtä epäpätevää porukkaa kuin lääketieteessä, ja huomauttaisin että suolisto on vaarallisin kohta elimistössä (kiloittain bakteereja), josta voi vuotaa bakteereja ja LPS:ää suoraan verenkiertoon, sillä suoliston seinämät eivät aina ole tarpeeksi tiiviitä. Myös diabetespotilaissa suolistoo VUOTAA huomattavasti enemmän kuin terveillä verrokeilla.

Acute Binge Drinking Increases Serum Endotoxin and Bacterial DNA Levels in Healthy Individuals

http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0096864

CONSEQUENCES OF ALCOHOL CONSUMPTION ON HOST DEFENCE

http://m.alcalc.oxfordjournals.org/content/34/6/830

Vierailija
40/44 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustavalko suomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkin sortin alkoholiongelmaa näyttäisi aloittajalla olevan. Sitähän ei suomalaiset hevillä myönnä, mutta on se nyt kumma, ettei aikuinen ihminen osaa juoda alkoholia kohtuudella ja se on suurimman osan mielestä vielä ihan ok...

Minkähän sortin? Aloittajan sepustuksesta päätellen vastaavaa juomista ei kovin usein liene tapahtunut, kun ei tiedä kauanko sellaisesta toipuminen kestää. Mielestäni tässäkin asiassa kultainen keskitie on ihan hyvä vaihtoehto. Jos ihminen muutaman kerran elämänsä aikana vetää pari päivää putkeen alkoholia ja muutoin pysytteli kohtuudessa, en näe asiassa kovin järisyttävää ongelmaa.

Kellari täynnä olutta ja lonkeroa..ryypätään aamusta lähtien..tullaan tänne itkemään oloa. Mun mielestä kuulostaa aika pahalta ongelmalta.

Alkoholi on 1. tappaja Suomessa. On sanottu, että mikäli se keksittäisiin nyt, ei sitä koskaan laillistettaisi!

Kellari voi olla vaikka kukkuroillaan viinaa. Kyse on siitä, juotko sitä jatkuvasti. Meillä on nyt tiedossa yksi ryyppykerta, mutta tästä voidaan ilmeisesti tehdä jo alkoholismi-diagnoosi. Huhheijaa.

Jälkimmäinen lause on sitten jo vähän lähempänä tolkkua, mutta väärin sekin. Alkoholi on listalla 6. http://www.ksml.fi/kotimaa/Tilasto-Nämä-ovat-yleisimmät-kuolinsyyt-Suom…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi