Ahdistaa mahdollinen Alanyan matka ensi viikolla.
Tänään selviää ilmeisesti jatkuuko kehoite välttää matkustamista Turkkiin. Siten saisin rahani 100% pois. Jos tuo päätös kumoutuu ja lennot kohteisiin jatkuu, en saa kuin puolet pois. Ahdistaa että sinne joutuisi menemään, ihan hirveästi. Pelossa olla siellä rannalla sitten, pelätä jokaista kolahdusta. Mielestäni tekevät väärin jos jatkavat kaikkia lentoja jo ensiviikolla, tilanne vaikuttaa kiehuvan yhä ja koska vain tapahtuu taas jotain.kamala tilanne ja rahallisesti iso juttu jos menetän puolet..ellen sitten lähde sinne tärisemäön viikoksi
Kommentit (71)
Mitä vähemmän porukkaa, niin sitä nopeammin rantapoika kiikuttaa kylmän Efeksen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tätä kun jengi matkustaa kesällä suomesta pois lomalle,ihan idioottimaista touhua.
Varma lämpö. Täällä ei voi sanoa samaa. Sä varmaan tykkäät sateesta.
mua ei lämpökään kiinnosta,ja tykkään valosta sekä sateestakin. Mutta kesä on ainut aika joulua lukuunottamatta jolloin saan pidemmän loman. Ja siksi on matkustettava kesällä. Jouluna en halua.
Itse peruisin matkan joka tapauksessa sai sitten takaisin 50% tai 100%, jos fiilikset ovat tuollaiset kuin ap:lla, eihän lomasta pysty silloin nauttimaan (päinvastoin jos kerta ahdistuu), joten miksi ihmeessä edes sitten lähteä.
Jos satasella saa viikon, lähden saman tien. Mikä matkayhtiö?
Vierailija kirjoitti:
Liiotteletteko nyt vähän? Ei kai siellä missään turistikylässä henkeään menetä. Ei mua pelottais mennä yhtään. Oleilisin vain altaalla tai rannalla. Tuskin mikään kovin iso riski. ONhan siellä nytkin suomalaisia. Eivät ole kaikki kuolleet. Järki käteen.
Hetkinen menisitkö Sousseenkin rannalle? Veisitkö lapsetkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tätä kun jengi matkustaa kesällä suomesta pois lomalle,ihan idioottimaista touhua.
mua ei lämpökään kiinnosta,ja tykkään valosta sekä sateestakin. Mutta kesä on ainut aika joulua lukuunottamatta jolloin saan pidemmän loman. Ja siksi on matkustettava kesällä. Jouluna en halua.
Voihan sitä matkustaa lähempänänkin kuin Turkisssa. En tosin ymmärrä miksi olisi ylipäätänsä pakko matkustaa joka vuosi, ehkä jos mitään kesähuvilaa tai vastaavaa ei omista, niin siinä tapauksessa ymmärrän kyllä paremmin.
Ja Suomessakin voi mökkejä vuokrata tai ottakaa joku tunturihotelli ja tehkää jotain yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Liiotteletteko nyt vähän? Ei kai siellä missään turistikylässä henkeään menetä. Ei mua pelottais mennä yhtään. Oleilisin vain altaalla tai rannalla. Tuskin mikään kovin iso riski. ONhan siellä nytkin suomalaisia. Eivät ole kaikki kuolleet. Järki käteen.
Ei niille ole mitään hyötyä turistien teilaamisesta, jotka kantavat maahan rahaa oli sitten vallassa kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Minä taas ymmärrän vallan hyvin ja pidän ihan kivana ratkaisuna.
Terkuin lomalainen, ulkona 15,6 astetta, harmaata ja pilvistä, Helsinki
Tällaista heinäkuuta ei ole suomessa kuin kerran 15 vuoteen. Kohta alkaa paistamaan. Toki jos on lyhyt loma, niin sateisena kesänä voisi matkoja katsellakin lämpöiseen.
Alanyassa on ihan rauhallista, mun mummu ja paappa on olleet siellä kohta kuukauden. Väkivaltaisuuksia ei ole ollut ja some pelittää. Perjantai-iltana soiteltiin moneen kertaan ja kumpikaan ei ymmärtänyt kun Suomessa oli suurenneltu tilanne niin että kauhea sota koko maassa vaikka tilanne on todellisuudessa keskittynyt Istanbuliin ja muutamaan armeijan tukikohdan kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinä siitä viikosta oikein maksoit?
Alanyan matkoja on myyty alkukesästä 100€/viikko.
Itse maksoin 440€ kolmesta viikosta ja takuulla lähden, niin kauan tuota reissua on taas odotettu.
Meillä tosin reissu vasta elokuun lopulla.
Kävin kattoo. 100:lla olisin voinut viikoks lähteä. Ensimmäinen Alanyan äkkilähtö 485.
Pitäkää tunkkinne.
Näkyypä hinnat nousseen, kun halvin viikko maksaa 295, ja lähtö huomenna
Maa vallankaapataan, niin kannattaa nostaa hintoja ;)
Miksi ihmiset matkustaa kesällä pois Suomesta?
Koska silloin on ainoa pidempi loma koko perheellä.
Toivottavasti ap:n matka järjestyy parhain päin, ja löydätte kivaa korvaavaa lomailutekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Hieman kyllä ihmettelen, että miksi edes varasit matkan sinne, jos nyt kovasti pelkäät? Turkissahan on tehty nyt niin paljon iskuja, että itse päätin jo ajat sitten, etten ko. maahan nyt halua matkustaa. Eivätkö aiemmat iskut pelästyttäneet sinua ollenkaan?
Käy lisäksi sotaa kokoajan. En tajua näitä, jotka sitten poraa kun kakkare osuukin tuulettimeen. Minä voisin sillä satasella - kahdella sinne matkustaa oikein mielellään.
Jos Espanjaan/Kreikkaan pääsee samaan hintaan, niin ei tulisi mieleenkään.
Vierailija kirjoitti:
On hyvin epätodennäköistä että itäisellä Välimerellä sataa tähän aikaan vuodesta. Melkein takuuvarmaa aurinkoa ja lämpöä yli +30. Toisin kun täällä meillä...
Niin ja Istanbulista on rannikolle matkaa noin 800 km. Eli suunnilleen saman verran matkaa on Helsingistä Rovaniemelle. Ei siis ihan lähellä ole Turkin vallankaappausyritys tapahtunut.
Äkkilähtöä Istanbuliin kävin juuri etsimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sataa, tuulee ja salamoi, ja mittari näyttää +15.
Jos siitä nauttii, niin pysyypi täällä vaan. rahatkin säästyy, kun ei ole pelkoa, että joutuisi aurinkorasvaa laittamaan, vaikka olisi ulkohommissakin..
Aurinkoa muutenkin ihmisen pitää välttää niin en ymmärrä ongelmaa.
Sen siitä saa, kun varaa matkan Turkkiin. Kukaan järkevä ihminen ei varaisi Turkin matkaa tälläisen vuoden jälkeen. Mutta sen siitä saa, kun medioista seurataan seiska-lehteä, eikä maailmantapahtumia lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset matkustaa kesällä pois Suomesta?
Koska silloin on ainoa pidempi loma koko perheellä.Toivottavasti ap:n matka järjestyy parhain päin, ja löydätte kivaa korvaavaa lomailutekemistä.
Elikkä lomako evätään jos pysyy suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Alanyassa on ihan rauhallista, mun mummu ja paappa on olleet siellä kohta kuukauden. Väkivaltaisuuksia ei ole ollut ja some pelittää. Perjantai-iltana soiteltiin moneen kertaan ja kumpikaan ei ymmärtänyt kun Suomessa oli suurenneltu tilanne niin että kauhea sota koko maassa vaikka tilanne on todellisuudessa keskittynyt Istanbuliin ja muutamaan armeijan tukikohdan kaupunkiin.
Mummu ja Pappahan ne onkin asiantuntijoita. Tuskin edes kieltä osaavat?
Onko yllätys, että kaikki emme ole samanlaisia. Inhoan mökkielämää, saan itikoiden pistoista isot allergiset reaktiot. Tykkään siitä, että kauppa ja ravintolat ovat kävelymatkan päässä, että museoihin ja teattereihin pääsee nopeasti julkisilla.
Mä en kestä edes viikkoa mökillä. Jos lomailen Suomessa, olen pääasiassa kotona, voin käydä ihanissa kesäkapungeissa ja käyn kärvistelemässä muutaman päivän mökkivierailun. Ulkomasn matkoille mennään kun laosilla on lomaa koulusta, siksi kesä on hyvä tilaisuus sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä matkustaa lähempänänkin kuin Turkisssa. En tosin ymmärrä miksi olisi ylipäätänsä pakko matkustaa joka vuosi, ehkä jos mitään kesähuvilaa tai vastaavaa ei omista, niin siinä tapauksessa ymmärrän kyllä paremmin.
On hyvin epätodennäköistä että itäisellä Välimerellä sataa tähän aikaan vuodesta. Melkein takuuvarmaa aurinkoa ja lämpöä yli +30. Toisin kun täällä meillä...
Niin ja Istanbulista on rannikolle matkaa noin 800 km. Eli suunnilleen saman verran matkaa on Helsingistä Rovaniemelle. Ei siis ihan lähellä ole Turkin vallankaappausyritys tapahtunut.