Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät pilkkaavat avioeron takia

Vierailija
16.07.2016 |

Olen siis kerran eronnut, mies muuttui niin ongelmaiseksi ettei liittoa voinut jatkaa ja se siitä. Kyllä asia minua hävettää, mutta elämää on vain pakko jatkaa. Olen kolmekymppinen ja uudessa suhteessa, lapsia minulla ei ole. Naimisiin en usko haluavani enää koskaan.

Asiasta olisi helpompi päästä yli, jos jopa parhaimmat ystäväni eivät muka huomaamattomasti pilkkaisi ja muistuttelisi asiasta koko ajan. Esimerkiksi: juttelimme erään vastikään naimisiin menneen tutun kanssa, ja hän esitteli sormustaan. Mainitsin, että sormukseen on hyvä panostaa, kun sitä kuitenkin pidetään loppuelämä. Yksi ystävistäni kääntyi salamana puoleeni ja kysyi terävästi "ai pidetään vai??". Hämmennyin ja pahoitin mieleni.

Tuollaisia piikkejä olen saanut kuulla jatkuvasti. Se on vähän hassua ja epäreiluakin, sillä ystäväpiirissäkin on jos jonkinlaista taustaa ihmisillä. On useita kihlauksia purkaneita, yksinhuoltajia, ikisinkkuja. Toki myös niitä, joilla kaikki on mennyt täydellisesti. Erityisen ilkeitä ovat ne, jotka ovat yhdessä ensirakkautensa kanssa edelleen, sekä ikisinkut. Mutta miksi he haluavat kohdella minua näin? Muuten olemme ylimpiä ystäviä ja toistemme tukena, mutta minun eroni on ilmeisesti hyväksyttävä syy iskeä vyön alle. Kukaan ei ole suoraan sanonut, ettei esim. hyväksyisi eroamista, kaikki kommentit ovat olleet näitä muka ovelia piikkejä.

Miksi näin suuressa asiassa "epäonnistunutta" läheistä ei voi tukea? Miksi toisen oloa pitää pahentaa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän itse ole tekopyhä? Se on joskus ärsyttävää ihmisissä. Sun kommentti sormuksen pitämisestä oli kyllä vähän erikoinen kerta itsekin olet eronnut, mutta oli kyllä saamasi kommenttikin vähintään tökerö.

- muut koittavat pitää yllä sosiaalista painetta

- sosiaalinen paine ja kateellisuus siitä, että joku on eronnut, aiheuttaa nälvimistä

- ex-miehesi tai nykyinen miehesi aiheuttaa sitä

- jos vaihdoit lennosta uuteen, ehkä se voi vaikuttaa

Vierailija
22/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt vaan aina piikittelijältä suoraan: "Mitä sä tolla tarkotat?" Toimii aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Ei kyse siis ole vain tästä kuvaamastani viimeisimmästä tapahtumasta, vaan ihan oikeaa piikittelyä on tapahtunut pidemmän aikaa jo. Tässä tapauksessa en tiedä olinko jotenkin tahditon tajuamattani, sanoin vaan ymmärtäväni sormukseen panostamisen kun sitä kuitenkin pidetään jatkossa koko ajan, kuten ihannetapauksessa onkin. Se, joka tähän tarttui, ei ollut morsian itse, vaan eräs sinkkuystävä.

Mitä omaan erooni tulee, niin mieheni alkoi sekä juoda että pelata sellaisella intensiteetillä, etten halunnut sellaista elämää elää.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme