Mistä kannattaa ostaa silmälasit, onko hinnoissa suuria eroja?
Moniteholasit pitäisi ostaa. Onko hinnoissa suuria eroja? Yhdessä paikassa maksaisi vähän yli 700 e (sis alekehykset 60 e). Minulla ei hintatasosta tietoa, itsestäni tuntuu kalliilta.
Kommentit (40)
Olen itse ostanut Silmäasemalta ja kyllä siellä kerrottiin etukäteen paljonko lasit tulevat maksamaan, koska itse nimenomaan valitsin millaisia ominaisuuksia linsseihin haluan.
http://www.silmaasema.fi/silmalasit/moniteholinssit/
Minusta tuo kovapinta muovilinsseihin (ei naarmunnu niin helposti) ja heijastuksenesto on ainakin se ominaisuus, joka kannattaa hankkia. Heijastukseneston takaa silmät näkyvät kauniimmin.
Ap on saanut hyvää palvelua ja nyt ihmettelee, mistä saisi halpaa. Eikö kannata ostaa mieluisat lasit, joita tykkää pitää? Mä ostan aina sieltä, mistä ensimmäisenä löydän sopivat ja kivan näköiset. Kun on leveä nenänselkä niin useimmat lasit eivät sovi ollenkaan. Minulla on sekä Instrun lasit että Nissenin lasit, ja jälkimmäisistä on maali alkanut hilseillä.
24
Hintatasoa kyselin sen takia kun minulla ei mitään tietoa paljonko monitehot yleensä maksaa. Myyjä laski hinnan, mutta linssien ominaisuuksista ei kysynyt/ tarjonnut mitään. En ymmärtänyt kysyä minkälaisey linssit tuohon hintaan tulee...Ap
Aina on sovittu hinta pitänyt Nissenillä paikkansa. Hinta lasketaan tarkkaan siinä vaiheessa, kun lasit tilaa. Monitehoja voi saada 129 eurolla, mutta niissä ei ole ohennuksia, heijastuksenestoa, kovaa pintaa ym. Hyvät lasit olen NIsseniltä aina saanut. Nytkin on viidettä vuotta vanhat lasit ja hyvin toimivat ja ehjnä ovat pyyneet. Optikko tutkii monitehojen aluerajan siinä vaiheessa, kun kehykset on valittu. Miten sen pystyisi itse tekemään? Itse en voisi senkään takia netistä tilata laseja, kun mulla joudutaan aina tosi paljon vääntämään sankoja, että niistä saa istuvat. En osaisi tuota itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
24
Hintatasoa kyselin sen takia kun minulla ei mitään tietoa paljonko monitehot yleensä maksaa. Myyjä laski hinnan, mutta linssien ominaisuuksista ei kysynyt/ tarjonnut mitään. En ymmärtänyt kysyä minkälaisey linssit tuohon hintaan tulee...Ap
Uskon, että saat oikein hyvät lasit, joissa on laaja näköalue. Ensimmäisissä monitehoissa se on hyvä olla laaja, koska monitehoihin tottuminen vie muutenkin kauemman aikaa kuin yksitehoihin.
Vierailija kirjoitti:
Silmäasemalta ostin omani. Kehykset 80€, linssit jotain pinnoitteineen ja sitten työn hinta olikin huima, lasit maksoivat 500€. Eikä sitä tietenkään sanottu laseja tilatteassa, varauduin hintaan kehykset+linssit ja hinta laseja hakiessa ei ollut kiva yllätys.
Etkö ihan oikeasti kysy mitä lasit maksavat ennen kuin tilaat ne? 500 € lasit ovat edulliset.
Olen ostanut lukuidia dilmälaseja ja hinta ilmoitetaan sutomaattisesti, lisäksi linssien hiontavaihtoehtojen hinnat ilmoitetaan.
Itse kierrän ns. halpismyymälät kaukaa, käytän samoja silmälaseja useita vuosia, linssien pitää laadukkaat ja kehysten kestävät.
Optisen myyjän vinkki: jos ei monitehoissa pupillia merkitä lasiin (siis muovilinssiin, joka vielä kaupassa on kehyksessä kiinni) tussilla, kaikki hionnat menee default-oletuksella. Ei ihme, jos ei osu kohdilleen ja uusilla monitehoilla ei näe.
Syksyllä just vertailin. Silmäasema oli selkeesti kallein, niil ei ollu tosin sillä hetkellä mitään kampanjaa. Nissen, Instru ja Specsavers oli muutaman kympin sisällä toisistaan (kaikilla oli joku kampanja). Ostin sitten sieltä mistä löyty mieluisin kehys.
Itse en ensisijaisesti tuijottaisi hintaa, vaikka toki tärkeä asia onkin. Fakta on kuitenkin se, että jos linssit ovat paskat tai kehykset ei miellytä, ostat pian uudet lasit jostain muualta.
Käy vertailemassa hintoja eri optikoilla, pyydä tarjous kirjallisena. Nisseniltä olen saanut edullisimmat yksiteholasit.
Vierailija kirjoitti:
Itse suosin instrumentariumia. Laseja sieltä nyt odottelen. Näkö -5 ja lasit 2x linssinohennuksella vajaa 300e. Versacen kehykset maksoi 70% alessa 80e. Linsseistä -75e. Kalliimpi kuin nämä specsavet, mutta pettymyksiä ei ole tullut.
Itse suosin myös Instrua. Omatkin lasit maksaa n. 300€, minulla pitää myös olla paljon voimakkuutta ja taiton korjausta ym. mikä tekee hintaa. Nykyiset lasini ovat minulla olleet käytössä kolmisen vuotta ja linssien ympäriltä on maalipinta kulunut. Instrun lasit ja linssit ovat laadukkaat ja heillä on ainakin täällä paikallisessa Instrussa elinikäinen huoltotakuu. Ruuvien kiristäminen ym säätely ja vääntely on aina ilmaista.
Yksityinen liike!!! Itse olen asioinut useita kertoja ketjuissa kuten specsavers ja aina ollut ongelmia enkä näe kunnolla. Nyt kävin Helsingin Optiikassa (yksityinen liike), sain lasit edullisesti jo seuraavaksi päiväksi ja kyllä näkee <3 En enää ikinä mene ketjuliikkeeseen!
Monitehojen ostaminen voi olla netistä hankalampaa mutta luku ja kaukolasit kyllä kannattaa ostaa netistä. Saa merkkikehykset ja linssit paljon halvemmalla :) Tarvitsee vaan näkökortista syöttää vahvuudet. Smartbuyglasses on ollut minun valintani jo pari vuotta :)
Moniteholasien rajakorkeus on täysin riippuvainen esim kehyksen korkeudesta ja istuvuudesta. Sen takia netistä tilatut monitehot ovat hyvin suurella todennäköisyydellä aivan paskaa ja kannattaa ostaa liikkeestä ehdottomasti. Kenellekään ei siis voi määrittää valmiiksi sitä rajaa, elleivät kehykset ole tiedossa. Lukulaseissa tai kaukolaseissa ei niin tarkkaa ja niitä voi tilaillakin. Tähänkin poikkeuksena isoilla miinuksilla rajakorkeus tulee merkittäväksi kaukolaiseissakin.
Olen tilannut silmälasireseptin tiedoilla Smartbuyglassesilta. Olin katsonut kehykset liikkeestä ja löysin samat heiltä. Säästin 400€ laseista 125€.
Itse suosin instrumentariumia. Laseja sieltä nyt odottelen. Näkö -5 ja lasit 2x linssinohennuksella vajaa 300e. Versacen kehykset maksoi 70% alessa 80e. Linsseistä -75e. Kalliimpi kuin nämä specsavet, mutta pettymyksiä ei ole tullut.