Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitäisi juoda joko kahvia tai teetä?

Vierailija
15.07.2016 |

Ensinnäkin kaikista on niin helvetin omituista, etten juo kahvia. Mutta se, etten sitten edes juo sitä kahvin "lievempää versiota" eli teetä, niin johan on. Mikä siinä on niin ihmeellistä? Minä en vain tykkää kahvin enkä teen mausta. En ymmärrä, miksi niitä pitäisi ryystää, jos niistä ei tykkää. Vituttaa se ainainen tyrkytys ja ihmettely. En muutenkaan ymmärrä, miksi koko ajan täytyy olla juomassa. Jos tulee jano, juon vettä. Siinä se.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tarvii juoda jos ei haluu.

Vierailija
2/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin kaikista on niin helvetin omituista, etten juo kahvia. Mutta se, etten sitten edes juo sitä kahvin "lievempää versiota" eli teetä, niin johan on. Mikä siinä on niin ihmeellistä? Minä en vain tykkää kahvin enkä teen mausta. En ymmärrä, miksi niitä pitäisi ryystää, jos niistä ei tykkää. Vituttaa se ainainen tyrkytys ja ihmettely. En muutenkaan ymmärrä, miksi koko ajan täytyy olla juomassa. Jos tulee jano, juon vettä. Siinä se.

Joo mutta mehu ja pulla kelpaa?

Taidat olla alle 12.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarttee pillastua jos sulle tarjotaan kahvia tai teetä? Se nyt vaan on sellainen vakiintunut tapa, vähän niinku se että kun mennään kylään niin otetaan kengät pois jalasta. Tartteeko sitä saakeli joka asiasta mieltänsä pahottaa?

Vierailija
4/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta mehu ja pulla kelpaa?

Taidat olla alle 12.

En muista milloin viimeksi olisin pullaa syönyt ja mehuistakaan en juuri välitä. Ap

Vierailija
5/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarttee pillastua jos sulle tarjotaan kahvia tai teetä? Se nyt vaan on sellainen vakiintunut tapa, vähän niinku se että kun mennään kylään niin otetaan kengät pois jalasta. Tartteeko sitä saakeli joka asiasta mieltänsä pahottaa?

Ei kai siinä mitään, mutta kun sitä täytyy aina ihmetellä. Kaikki ei vaan tykkää kahvista eikä teestä... Vaikka sanon, että ottaisin vain vettä, niin silti tyrkytetään kaikkia muuta kuin sitä mitä haluan. Ihan sama juttu kuin absolutistit joutuvat joka kerta selittelemään, miksei se alkoholi maistu. Ap

Vierailija
6/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vihaavat kaikkia niitä, jotka eivät alistu valtaväestön touhuihin.

Vierailija
7/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on murheet, kun ihmiset ihmettelevät sitä, että kieltäydyt kahvista ja teestä. Aika harvinaistahan se on, että aikuinen ei kumpaakaan juo. Miksi se (sinänsä harvinaisen) asian ihmettely niin kovin sinua harmittaa?

Vierailija
8/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne kahvia juovatkaan aina juo kahvia vaikka tarjotaan. Ne ei vaan tee asiasta mitään numeroa vaan kieltäytyvät kohteliaasti, kuten nyt kiitos ei maistu tms. niin ei tuu ihmettelyä.

Vierailija
9/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on murheet, kun ihmiset ihmettelevät sitä, että kieltäydyt kahvista ja teestä. Aika harvinaistahan se on, että aikuinen ei kumpaakaan juo. Miksi se (sinänsä harvinaisen) asian ihmettely niin kovin sinua harmittaa?

Ehkä samasta syystä kuin pyörätuolissa istuva ei jaksa selittää jokaiselle uudelle tapaamalleen ihmiselleen tarinaa siitä, miten päätyi pyörätuoliin... Aina ei vaan jaksa selitellä samaa juttua yhä uudestaan ja uudestaan!

Vierailija
10/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opettele juomaan jompaa kumpaa. Se kuuluu kyläilykulttuuriimme. On epäkohteliasta kieltäytyä. Kahvin tarjoaminen kuuluu vieraanvaraisuuteen. Halutaan "hemmotella" kylään tulevia - kieltäytymällä osoitat ettet arvosta isäntäväen tarjoiluja.

11/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No opettele juomaan jompaa kumpaa. Se kuuluu kyläilykulttuuriimme. On epäkohteliasta kieltäytyä. Kahvin tarjoaminen kuuluu vieraanvaraisuuteen. Halutaan "hemmotella" kylään tulevia - kieltäytymällä osoitat ettet arvosta isäntäväen tarjoiluja.

Ei ole epäkohteliasta kieltäytyä kahvista tai teestä. Epäkohteliasta on se, jos isäntäväki tekee kieltäytymisestä numeron äänekkäällä ihmettelyllä. Kohtelias ihminen ymmärtää erilaisuutta.

Vierailija
12/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä samasta syystä kuin pyörätuolissa istuva ei jaksa selittää jokaiselle uudelle tapaamalleen ihmiselleen tarinaa siitä, miten päätyi pyörätuoliin... Aina ei vaan jaksa selitellä samaa juttua yhä uudestaan ja uudestaan!

Tuo vertaus oli yksinkertaisesti tökerö. Pyörätuolissa ei olla omasta valinnasta, vaan fyysisestä pakosta. 

13/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu aapeellä, mä joudun kysymään isäntäväeltä et mites kahvit?, nokan edessä on kuppi kuumaa 10 minuutin kuluttua. Näin kesällä ei maistu oikein...

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
14/20 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan tylsää seuraa XD "hei mennäänkö kahville johonkin puistoon kauniin kesäsään kunniaksi?" "En mä juo kahvia." "Aijaa... no ota teetä?" "En mä juo teetä." Lopulta mennään kahville, mikä tarkoittaa että toinen nautiskelee ihanaa kahvia ja ap siemailee vettä pullosta XD

Sama juttu kun nirsojen kanssa on rasittavaa syödä, kun haluaisi hehkuttaa hyvää ruokaa, mutta nirsoilija vain kitisee. Tai haluat tanssia ja hyppiä lempibiisisi tahtiin, mutta toinen mutisee nurkassa että vittu tällaista paskaa...

15/20 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Ap on varmaan tylsää seuraa XD "hei mennäänkö kahville johonkin puistoon kauniin kesäsään kunniaksi?" "En mä juo kahvia." "Aijaa... no ota teetä?" "En mä juo teetä." Lopulta mennään kahville, mikä tarkoittaa että toinen nautiskelee ihanaa kahvia ja ap siemailee vettä pullosta XD

Sama juttu kun nirsojen kanssa on rasittavaa syödä, kun haluaisi hehkuttaa hyvää ruokaa, mutta nirsoilija vain kitisee. Tai haluat tanssia ja hyppiä lempibiisisi tahtiin, mutta toinen mutisee nurkassa että vittu tällaista paskaa...

Seuran laatu ei riipu siitä, mitä seuralainen juo.

Vierailija
16/20 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wdom kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

Seuran laatu ei riipu siitä, mitä seuralainen juo.

No voi mikä viisaus XD Ymmärtänet pointin, kun monet sanovat samaa, eli että itselle on tylsää kokata. Siinä piilee totuuden siemen. Kahvittelu on samalla tavoin yhteinen asia.

Vierailija
17/20 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ystävä joka ei juo kahvia eikä teetä koska ei tykkää. Ikinä en tosin ole asiasta mitään numeroa tehnyt, eihän se ole minun asiani ja voimmehan aina tehdä muuta kuin käydä kahvilla.

Tosin, kahvittelu on niin vahvasti osa suomalaista kulttuuria että joskus on vaan helpompi nähdä muita ystäviä ja mennä kahville koska kahviloita vaan on niin paljon. On paljon mukavampi kahvitella jos voi yhdessä fiilistellä hyvää kahvia eikä katsoa kun joku murjottaa veden, mehun tai kaakaon kanssa. Kahvia juomattomat nimittäin harvoin ymmärtävät että sitä halutaan nimenomaa nautiskella ja juoda ajan kanssa!

Vierailija
18/20 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon kotona molempia: kupin kahvia ja perään kupin teetä. En ole kylässä kehdannut pyytää, kun se on JOKO kahvia TAI teetä.

Vierailija
19/20 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu kahvi olevan vakava asia monelle suomalaiselle tästä ketjusta päätellen XD Te olette varmaan niitä, joiden lounashetki menee pilalle, kun joku kehtaa ottaa kasvisruokaa tai kahvihetki menee pilalle, kun joku haluaa syödä terveellisesti ja jättää pullan välistä.

Vierailija
20/20 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia tuntuu olevan ap:lle hyvin tuskallinen, sillä hän on tehnyt tämän saman aloituksen samoin sanoin jo useita kertoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi