Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskalla ottaa asuntolainaa kun ihmiset sitten juoruavat että on sitten velallinen

Vierailija
15.07.2016 |

Miehen kaveripiirissä juorutaan heti, että jos on velkaa ja kuinka paljon, en jotenkin halua sellaista narua kaulaan, että olen velassa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä.

Vierailija
2/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miksi annat muiden mielipiteiden vaikuttaa siihen miten haluat elämääsi elää. Velassa on positiivisiakin puolia, se asunto, jonka omistaa. Harva voi ostaa asuntoa ilman velkaa. Vuokralla asuminen se vasta typerää onkin, jos on varaa maksaa omaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no maksa vuokraa sitten.

Vierailija
4/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan ylpeä velallinen. Jossain vaiheessa mulla on oma kämppä.

Meinaatko ruveta julistamaan lainaasi? Miksi muut siitä olisivat niin kiinnostuneita?

Sinähän sen hoidat.

Vierailija
5/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka on aina turhaa.

Vierailija
6/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni ostaa esim. ensiasunnon käteisellä minkä on itse tienannut. Velan ottaminen on minusta kunnioitettavampaa kuin esim. perityn rahan käyttäminen.

Vierailija
7/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kaveripiiriä. 

Sinulle 6: Jos perii rahaa niin sitten jättää sen rahan käyttämättä ja ottaa lainan asuntoa varten, jotta kelpaisi sinulle?

Vierailija
8/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin miehen, jolla on tuollainen "kaveripiiri". Tsiisus.

Vierailija
9/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni ostaa esim. ensiasunnon käteisellä minkä on itse tienannut. Velan ottaminen on minusta kunnioitettavampaa kuin esim. perityn rahan käyttäminen.

Minusta ei ole kunnioitettavaa. Ei yhtään sen kunnioitettavampaa kun itseään moottorisahalla reiteen jurskauttaminen tahallaan.

Perityn rahan käyttämisessä en näe mitään epäkunnioitettavaa.

Olet hieman outo.

Vierailija
10/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niille kertoa paljonko sitä velkaa on?

Vierailija
11/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos otat velkaa, pölhöt juoruilevat, että "eipä ole sillä rahaa, vaan joutui ottamaan velkaa".  Jos ostat asunnon ja maksat rahalla heti, pölhöjen juorujen aihe on se, että "laittoi hölmö kaikki rahat asuntoon, millähän se nyt elää." Jos asut vuokralla, pölhöt pistävät liikkeelle juorun, että "eipä sillä ole varaa kuin asua vuokralla, ja vuokrankin maksaa luonnossa".

Et silleen.

Vierailija
12/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
13/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kukaan tietää paljonko sulla on velkaa, tai onko ylipäätään velkaa ollenkaan? Onko ne kaverit siellä sun pankissa töissä? Jos on, vaihda pankkia.

Vierailija
14/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies kertoo auliisti kaikille koska ei ole salaisuus hänen mukaan paljon on velkaa . Kaverit kysyy kuitenkin paljon maksoi ja velkaa on sitten melkein saman verran.

Vierailija
15/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, miten neuroottisia ihmisiä täällä oikein on?

Vierailija
16/16 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Ei velkaa pakko ole ottaa saati asua esimerkiksi omistusasunnossa, jos sitä haluaa tai tykkää asua vuokralla. Mutta aika monella meistä on haave ihan omasta kodista, mutta kun ei ole  vaikkpa perintönä tai lottovoittona siunaantunut, saati, että pelksätä palkasta olisi  sen verta onnistunut säästämään, että voisi ostaa vaikkapa sen oman kämpän käteisellä heti, niin sitä sitten menee ja ottaa lainaa... Mutta tämä nyt on vain yksi tapa toimia, enkä tiedä onko tässäkään nyt aina järkeä.