Toisen alahöplän korjausleikkaus, kuinka kipeä jälkeenpäin?
Onko keneltäkään korjattu häpyhuulia leikkauksella? Minulla toinen roikkuu pahasti ja hankautuu kipeästi vaatteisiin. Pelkään kuitenkin leikkauksia muutenkin ja tätä jostain syystä tosi paljon. Etenkin jälkikipuja, istumisen ja seksin kannalta.
Onko kokemuksia?
Kommentit (12)
No huulihan on höplä, "vedetään höplästä" eli narrataan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta "alahöplä" on loistava nimitys. Kuvaava, muttei yhtään alatyylinen. :)
Heh, kiitos. Onko alahöpläkin täällä vieras sana? Ovatko kaikki av:llä hesalaisia tai joltain ruotsinkieliseltä alueelta? :)
Ap
En osaa vastata, mutta odotan vastauksia minäkin. Sama ongelma. Joudun käyttämään puuduttavaa voidetta,jos liikun enemmän. Lääkäriltä saa reseptin.
Mullakin ongelmia, mutta en ikinä kehtaisi mennä vaivan takia lääkäriin. Vaikka muuten käyn gynellä, en kehtaa sanoa tuosta. Eikä se kommentoi, vaikka näkee.
Paranee kuin muutkin leikkaushaavat, kannattaa sitten hoitaa ohjeen mukaan ettei tule kovia arpia.
Vierailija kirjoitti:
Paranee kuin muutkin leikkaushaavat, kannattaa sitten hoitaa ohjeen mukaan ettei tule kovia arpia.
Millä lailla kovia?
Ap
Harmi kun kommentit eivät näy ennenkuin kommentoi!
Mulla repeytyi toinen sisempi häpyhuuli synnytyksessä melkein irtipoikki. Silti saatiin tikkaamalla kasaan ja kolmen vuoden jälkeen tuntui jo normaalilta eikä arpikudos haittaa.
Eiköhän hallittu leikkaus ole helpompi nakki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla repeytyi toinen sisempi häpyhuuli synnytyksessä melkein irtipoikki. Silti saatiin tikkaamalla kasaan ja kolmen vuoden jälkeen tuntui jo normaalilta eikä arpikudos haittaa.
Eiköhän hallittu leikkaus ole helpompi nakki.
Miten synnytyksessä voi häpyhuuli revetä? Ei mitenkään. Kätilö on täytynyt leikata sen vahingossa episiotomian yhteydessä poikki.
T. Kätilö
Täydellinen häpy (Vulva 3.0) -dokumentissa lääketieteen tohtori Marion Hulverscheidt kertoi että sisemmät häpyhuulet ovat kerrostunutta levyepiteeliä, eivätkä ne näinollen voin hankautua samoin kuin iho.
En tiedä, mutta "alahöplä" on loistava nimitys. Kuvaava, muttei yhtään alatyylinen. :)