Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäkökeskeinen mies on usein joko itse ulkoisesti vaatimaton tai sitten persoonallisuudeltaan ikävä

Vierailija
15.07.2016 |

Otokseni on toki liian pieni, jotta siitä voisi vetää laajempia johtopäätöksiä, mutta tällaisen korrelaation olen kuitenkin kohtaamissani miehissä havainnut.

Ne miehet, jotka ovat sekä hyvännäköisiä että persoonallisuudeltaan kultaa, ovat lisäksi pariutuessaan aika avarakatseisia naisen ulkonäön suhteen. He näkevät kauneutta monenlaisissa naisissa, eikä heillä usein ole tiettyä "naistyyppiä" etsinnässä, kun ovat olleet sinkkuina. Naisen persoonallisuus on se, johon ihastutaan, ja ulkonäkö alkaa näyttää kauniilta ihastumisen myötä, vaikka siinä objektiivisesti olisikin puutteita.

Sen sijaan ulkonäkökeskeisemmin suhtautuvissa miehissä on ollut karkeasti ottaen kahdenlaisia: niitä, jotka ovat itse hyvännäköisiä, mutta sisäisesti rumia (ilkeämielisiä, ihmisiin välineellisesti suhtautuvia ja sellaisia, joilla on tarvetta lytätä muita kokeakseen itsensä arvokkaaksi) tai sitten ulkoisesti vaatimattomia (näillä on ehkä itsetuntovajetta, jota yritetään paikata hyvännäköisellä kumppanilla).

Viimeaikaiset nettideittailukokemukseni ovat vielä vahvistaneet tätä käsitystä, koska deittailen ilman kuvaa. Sitä kuvaa pyytää lähes jokainen mies heti ensimmäisessä viestissä, ja kun kerron että minulta ei sitä saa ennen kuin on molemmin puolin todettu että olisi kiva tavata, niin osalla käytös muuttuu täysin toisenlaiseksi. Ensin on oltu myönteisiä ja kovasti kivan oloisia kaikin puolin, kehuttu ja mielistelty, mutta tämän jälkeen alkaakin rumaksi haukkuminen ja tyly kohtelu.

Tämä on tosi kätevä tapa erotella nämä ikävät miehet sieltä helmien joukosta heti kättelyssä. (Omassa ulkonäössäni ei suinkaan ole mitään vikaa, siitä syystä en ole kuvattomana liikkeellä.)

Sen virheen tein alussa, kun aloin deittailla, että luulin vaatimattoman näköisten miesten olevan automaattisesti tyytyväisiä minun ulkonäkööni naisena. Enpä olisi voinut enemmän väärässä olla - olin varmaan lukenut liikaa markkina-arvoteoriahöpötystä tältä palstalta. Kyllä ne hyvännäköiset + mukavat vain ovat avarakatseisempia ja muutenkin niin monella tavalla parempia parisuhdekumppaneita, että melkein jo tehokkuusajattelun nimissä tekisi mieli jatkossa rajoittaa parinhaku vain heihin! En niin kuitenkaan tee, sillä tiedän että tähän pääsääntöön on olemassa poikkeuksiakin.

Miettikääpä nyt kuitenkin, te ulkonäkökeskeiset miehet, olisiko teillä persoonallisuudessanne vielä kehittämisen varaa. Ehkä sitä kautta se ulkonäkökeskeisyys hellittäisi, ja pariutumisesta tulisi teillekin huomattavasti helpompi projekti.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vuodatuksesi on vain hunajaa haavoillesi. Meitä äärimmäisen komeita ja myös sisältäkin täyttä kultaa olevia miehiä on todella olemassa, ihan täällä Suomessa. Me emme seurustele, eli olemme jopa ns. vapaana.

Vierailija
2/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan sen ymmärtää, että jos miehellä ei itsellään ole kovin mahtava ulkonäkö eikä mielenkiintoinen persoonallisuus, eikä muuta statusta, jolla sitä voisi vähän hyvittää, hän ehkä etsii naista pönkittämään omaa heikkoa egoaan. Siihen ei ihan tavallinen nainen riitä.

Sitten taas hyvännäköinen ja itseensä tyytyväinen mies rakastaa itseään ja elämää, ja etsii naisessakin rakkautta ja hyvää yhteensopivuutta eikä siten takerru siihen, mitä joku pikkujonne jossain saattaisi hänen naisvalinnastaan sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaatimattomamman näköisten miesten pitää heti yrittää saada mahdollisimman hyvä itselleen koska tunkua ei niinkään heille ole. Siitä tuo nirsous? Hyvännäköiset ovat aina saaneet positiivista huomiota ulkonäkönsä ansiosta ja seuraa on löytynyt helposti ja he myös terävät että jos " leikit" eivät yhden naisen kanssa suju, niin on aina helppoa siirtyä seuraavaan. Sillä selittyisi sellainen kevytmielinen paineeton suhtautuminen naisiin. Lisäksi kun kokemukset naisista ovat pääsääntöisesti heille suotuisia ja myönteisiä, niin toki se naisten kanssa tekemisissä olo ja heidän kunnioittaninenkin on siten ehkä helpompaa. Ei tämä siis mikään uusi ilmiö ole. Mulkut on mulkkuja, mutta hyvännäköisistä sen yleensä huomaa vasta pienellä viiveellä...

Vierailija
4/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen.

Vierailija
5/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta ulkonäöstään ja ns markkina-arvon arvioinnissa voi myös mennä todella pahasti metsään. Jotkut ei opi sitä ikinä. Varsinkin nettideittimaailmassa porukka vaikuttaa olevan todella hukassa

Vierailija
6/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vuodatuksesi on vain hunajaa haavoillesi. Meitä äärimmäisen komeita ja myös sisältäkin täyttä kultaa olevia miehiä on todella olemassa, ihan täällä Suomessa. Me emme seurustele, eli olemme jopa ns. vapaana.

En oikein tajunnut, mitä sanot tässä.

Juuri siksi, että olen pari kertaa sellaisen kanssa seurustellut, tiedän että heitä (teitä?) on olemassa. Yhdestä tällaisesta erosin vuosi sitten, ja on edelleen vapaana. Vaikka ei ole nirso ulkonäön suhteen, niin persoonallisuuden osalta on kuulemma vaikea löytää naista, joka saisi ihastumaan - eikä hänellä toki kiirettäkään ole pariutua. Hyvä ja henkisesti tasapainoinen mies osaa olla yksinkin.

ap

Vierailija
7/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja kavereilla täysin samat kokemukset. Komeimmat ovat olleet rakastavimpia ja ymmärtäväisimpiä kumppaneita. Ne vähemmän komeat monilla olleet todellisia kotityranneja monin puolin, alkaen kauniin kumppanin lyttäämisestä väkivaltaan jne. 

Minäkin todellakin toivon, että poikkeuksia on. Joskus näkee mukavan oloisia vaatimattoman näköisiä miehiä joillain naisilla, mutta kokemusteni perusteella kotioloissa "mukava" mies voikin olla jotain aivan muuta.

Vierailija
8/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisältä kultaa, mutta ainakin korvien väli kumisee tyhjyyttään :) Luitkohan edes aloitusta? 

Vierailija
9/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se syy miks vain kauniit pariutuvat keskenään. Vain kaunis voi olla myös sisältä kultaa.

Ei vittu mitä paskaa taas AV suoltaa.

Vierailija
10/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat pätee yhtä lailla naisiin. Sanoisin, että viimeksimainitut, ne, jotka eivät ole itse kummoisia mutta ovat kiinnostuneita vain toisen ulkonäöstä, ovat jollain tavalla yksinkertaisia, eli esim itsekritiikki on huonoa. Eivät osaa objektiivisesti arvioida omaa ulkonäköään (mutta toisaalta lähestulkoon kaikki ihmiset pitävät itseään paremman näköisinä kuin ovatkaan.) Kun ei ole itsellä kauheasti annettavaa henkisesti, ei myöskään osata sellaista arvostaa. No hei, jos ihminen ei osaa keskustella eikä ole kiinnostunut kuin moottoreista tai hiustenpidennyksistä, ei kai hän osaa arvostaa tai ylipäätään arvioida toisenkaan ihmisen sisintä. Kriteeri on se, mitä näkee.

Mutta täytyy sanoa, että on aika paljon vaadittu että olettaa toiselle ulkonäön olevan täysin yhdentekevä siinä mielessä kuin ap kerroit. Että vaadit pitkällistä keskustelua ennen kuin paljastat miltä näytät. Pariutumisessa näköaistilla on kuitenkin aika iso rooli ihan siinä mielessä että toinen joko miellyttää tai ei miellytä "siinä" mielessä, koska ei olla etsimässä vain ystävää vaan PARIsuhdetta. 

Vierailija
11/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se syy miks vain kauniit pariutuvat keskenään. Vain kaunis voi olla myös sisältä kultaa.

Luepa uudelleen. Väittämä oli, että ulkonäkökeskeinen mies ei ole sisältä kultaa, vaikka olisi hyvännäköinenkin.

ap

Vierailija
12/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tuolla opiskelijaelämässä omissa empiirisissä tutkimuksissani huomannut, että yleensä ne kaikkein ulkonäkökeskeisimmät miehet eivät itse ole ollenkaan komeita eivätkä kovin suosittuja naisten keskuudessa. Tai ainakin ne rumemmat miehet pitävät kaikkein kovinta meteliä siitä, minkä näköinen naisen tulee olla ja ovat kovia arvostelemaan. Oma keittiöpsykologiteoriani on se, että nämä miehet ovat katkeroituneita naisille, koska eivät saakaan naisia kovin helposti, ja tällä tavalla naisten ulkonäköä arvostelemalla pyrkivät lyttäämään naissukupuolta. En nyt sitäkään kiellä, etteivätkö komeat pelimiehetkin voisi olla ulkonäkökeskeisiä, varmaan ovatkin, mutta en ainakaan heidän osaltaan ole huomannut tarvetta naisten ulkonäön törkeälle kovaääniselle haukkumiselle.

Mutta tietysti on olemassa myös komeita ja vähän vähemmän komeita miehiä, jotka eivät suhtaudu naisiin ollenkaan esineellistävästi :) Tää nyt oli tällainen yltiökärjistetty näkemys.

Vierailija
13/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks asia mitä en naisissa ole koskaan ymmärtänyt on toisten ulkonäön arvostelu, vaikka itse ei olla edes päätäkääntäviä.

Vierailija
14/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat pätee yhtä lailla naisiin. Sanoisin, että viimeksimainitut, ne, jotka eivät ole itse kummoisia mutta ovat kiinnostuneita vain toisen ulkonäöstä, ovat jollain tavalla yksinkertaisia, eli esim itsekritiikki on huonoa. Eivät osaa objektiivisesti arvioida omaa ulkonäköään (mutta toisaalta lähestulkoon kaikki ihmiset pitävät itseään paremman näköisinä kuin ovatkaan.) Kun ei ole itsellä kauheasti annettavaa henkisesti, ei myöskään osata sellaista arvostaa. No hei, jos ihminen ei osaa keskustella eikä ole kiinnostunut kuin moottoreista tai hiustenpidennyksistä, ei kai hän osaa arvostaa tai ylipäätään arvioida toisenkaan ihmisen sisintä. Kriteeri on se, mitä näkee.

Mutta täytyy sanoa, että on aika paljon vaadittu että olettaa toiselle ulkonäön olevan täysin yhdentekevä siinä mielessä kuin ap kerroit. Että vaadit pitkällistä keskustelua ennen kuin paljastat miltä näytät. Pariutumisessa näköaistilla on kuitenkin aika iso rooli ihan siinä mielessä että toinen joko miellyttää tai ei miellytä "siinä" mielessä, koska ei olla etsimässä vain ystävää vaan PARIsuhdetta. 

Näin olen kuitenkin toiminut, ja toimin jatkossakin. Kiinnostuneita miehiä on tällä tekniikalla ollut ihan tarpeeksi. Miksi siis turhaan laajentaisin deittipooliani niiden miesten suuntaan, joiden suhtautuminen on enemmän ulkonäkökeskeistä, kun kerran uskon että parhaat kumppaniehdokkaat ovat kuitenkin niitä vähemmän ulkonäkökeskeisiä?

Huom: En itsekään vaadi miesten kuvia nähtäväksi, enkä ole koskaan vaatinut, vaikka nettideittailua kokeilin ensimmäisen kerran jo 14 vuotta sitten. Silti olen aina päätynyt yhteen sellaisen miehen kanssa, jonka ulkonäön koen miellyttäväksi (tämä on siis eri asia kuin ulkonäön taso objektiivisesti arvioituna, mutta sillä objektiivisella tasolla puolestaan ei olekaan minulle mitään merkitystä).

ap

Vierailija
15/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muuten lasketaan ulkonäkökeskeisiksi asioiksi?

Jos on koko elämän pitänyt itsestään huolta fyysisesti ja se on elämäntapa niin tottakai sitä vaatii toiselta samaa. Tämähän karkeasti on ulkonäkökeskeistä pinnallisuutta.

Se taas että haluaa että tuleva kumppani olisi pitkään rimnalla ja hyvässä kunnossa ei ole taas ulkonäkökeskeistä ajattelua

Vierailija
16/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen kuitenkin toiminut, ja toimin jatkossakin. Kiinnostuneita miehiä on tällä tekniikalla ollut ihan tarpeeksi. Miksi siis turhaan laajentaisin deittipooliani niiden miesten suuntaan, joiden suhtautuminen on enemmän ulkonäkökeskeistä, kun kerran uskon että parhaat kumppaniehdokkaat ovat kuitenkin niitä vähemmän ulkonäkökeskeisiä?

Huom: En itsekään vaadi miesten kuvia nähtäväksi, enkä ole koskaan vaatinut, vaikka nettideittailua kokeilin ensimmäisen kerran jo 14 vuotta sitten. Silti olen aina päätynyt yhteen sellaisen miehen kanssa, jonka ulkonäön koen miellyttäväksi (tämä on siis eri asia kuin ulkonäön taso objektiivisesti arvioituna, mutta sillä objektiivisella tasolla puolestaan ei olekaan minulle mitään merkitystä).

ap

Hyvä!!!

En käsitä, miksi ihmiset ei ajattele näin laajemminkin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä. Vaan sydämellä. Se, joka on oikeasti liikkeellä etsien sydämensä valittua unohtaa ulkonäöt.

Vierailija
17/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkina-arvo voisi vaihtaa jälleenmyyntiarvoksi vai 😃 ?

Uusi idea/sana aloitelaatikkoon

Vierailija
18/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa uudelleen. Väittämä oli, että ulkonäkökeskeinen mies ei ole sisältä kultaa, vaikka olisi hyvännäköinenkin.

ap

Totta kai ne tyypit, jotka ovat mukavia ovat myös mukavia. En nyt tiedä mitä muuta yrität sanoa, kuin perusolettamuksia, jotka kaikki tietävät. Hyvä tyyppi on hyvä tyyppi ja ikävä ikävä ulkonäöstä riippumatta.

Toiseksi viimeisessä kappaleessa melkein kumoat kaiken sen ettet itse olisi ulkonäkökeskeinen. Eli et ole ulkonäkökeskeinen, mutta ehkä kuitenkin haluaisit olla.

Kyllä ne hyvännäköiset + mukavat vain ovat avarakatseisempia ja muutenkin niin monella tavalla parempia parisuhdekumppaneita, että melkein jo tehokkuusajattelun nimissä tekisi mieli jatkossa rajoittaa parinhaku vain heihin! En niin kuitenkaan tee, sillä tiedän että tähän pääsääntöön on olemassa poikkeuksiakin.

Vierailija
19/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks asia mitä en naisissa ole koskaan ymmärtänyt on toisten ulkonäön arvostelu, vaikka itse ei olla edes päätäkääntäviä.

Yksi asia, jota en ole ymmärtänyt ihmisissä on jatkuva ulkonäöstä vouhottaminen tyyliin "ei sinulla ole varaa sanoa mitään" jne. Siis jollain ei ole varaa, oikeutta sanoa jotain, koska ei miellytä toisen silmää?!?? Kyllä rumallakin on oikeus sanoa vaatimuksensa ääneen, ne joko toteutuvat tai eivät toteudu. Onhan se yleisesti huvittava ajatus, että epämuodostunut hirviö havittelee vastakohtaansa, mutta kenellä tahansa on oikeus.

Peräkylän Pertillä (15 kg ylipainoa) ON varaa toivoa vaikkapa normaalipainoista naista, koska se on hänen mieltymyksensä, ja jonkun toisen mieltymys on 15 kg ylipainoinen mies. Jos he kohtaavat ja toisistaan pitävät, niin so what.

Se on eri asia että kuinka paljon on tässä maailmassa ja kuinka paljon harhamaailmassa. Pertti voi vain ilmaista tietävänsä, että on mitä on, mutta pitää asiasta X. Piirteestä Y. Kunhan hän on mukava ja kiltti kaikille, niin ei kai siinä.

Vierailija
20/33 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos Pertti puhuu itsestään normaalipainoisena jne. niin se on taas aivan eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi