Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittaako te-keskuksen työtarjous, että minut halutaan siihen paikkaan?

Vierailija
14.07.2016 |

Siis olen ekaa kertaa työttömänä ja nyt tuli tällainen työtarjous. Siinä pyydetään ottamaan yhteyttä työnantajaan ja ilmoittamaan sitten te-toimistoon, että olen ottanut yhteyttä työnantajaan ja saanut työn. Työpaikkaa pitää kuitenkin hakea hakemuksella. Paikka on sellainen, jossa olen ollut ennenkin eli työnantaja tuntee minut. Paikka on avoinna te-keskuksen sivuilla.

Anteeksi, kun kysyn tyhmän kysymyksen, mutta tarkoittaako tuo sitä, että se paikka on jo todennäköisesti minun vai onko se vaan te-toimiston mielestä minulle sopiva. Minua hämärä tuo "tarjous"-sana.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain juuri samanlaisen "tarjouksen". Olin hakenut paikkaa itsenäisesti jo aiemmin, mutta tarjousta netissä kuitatessa järjestelmä ei anna laittaa hakupäiväksi aikaisempaa kuin tuon työkkärin kirjeen lähetyspäivä. Niin hölmö systeemi, jos itse aktiivisesti hakee sopivia töitä.

Vierailija
22/24 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää hakea mutta työnantaja valkkaa kenet haluaa. Tosiasiassa se ei siis ole työtarjous vaan hakukehoitus. Anteeksi siis hakukäsky ja jos et hae niin joudut karenssiin.

Näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Vähän oudosti muotoiltu tuo kirje... Kai se tuollaista te-keskuksen slangia on.

Mietin vaan sitä, että miten paljon työnantajat saavat tietää sopivista työttömistä työnhakijoista? Minä valmistuin juuri ja tämä on pikkukaupunki. Alani on aika harvinainen. Mietin, tietääkö työnantaja, että minä olen nyt työttömänä työnhakijana.

Aion kyllä hakea paikkaa.

Ap

Voisitko tarkistaa, saitko sen kirjeen ihan oikeasti te-keskuksesta? Jos sait, on se ollut matkalla yli 7 vuotta.

Vierailija
24/24 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiston esimies on sitä mieltä, että mitä enemmän kukin virkailija lähettää työpaikkatiedoituksia ja kursseillepakotuksia, niin sitä parempi työntekijä.

Joten kun sitten pätkätyöllistettynä työkkärissä työskentelin, niin hakkasin niitä työpaikkatarjouksia ylitöinä vielä kun toiset lähti kotiin.

Lähti ainakin mun tunnareilla työpaikoista tietoa sekä kursseille hakijoita. Ehkä esimieskin ajatteli sitten että olen ahkera työntekijä. Vakinastamista ei ole tullut eikä kait tulosskaan että sen puolesta ihan turhaa hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä