Vauvalla huokosen yläpäässä mutka -neuvolassa vaan naureskeltiin
Vauvani on kolmikuukautinen. Huomasin jo aika äkkiä kotiuduttuamme, että hänellä on huokosen yläpäässä mutka oikealle. Siis aivan selvästi kääntyvä mutka, kun muuten huokonen on ihan normaali ja suora. Luulin alussa, että vauvan lantio on synnytyksen jäljiltä jotenkin kierossa, mutta ei se ole siitä muuksi muuttunut.
Otin asian puheeksi neuvolassa ja Th katsoi sitä, mutta ei oikein sanonut mitään vaan jotenkin naureskeli tyyliin "no onhan se joo heh heh". Yritin kysyä, voiko se haitata jotenkin, vaikka kakkaamista myöhemmin, mutten saanut vastausta. Enkä siihen, suoristuuko mutka.
Tästä on nyt tullut minulle iso huolestumisen kysymys. Onko ilmiö kenellekään tuttu? Voiko jollain teipillä tai viime kädessä leikkauksella asiaa korjata? Pelkään, että lasta kiusataan myöhemmin.
Vauva on tyttö, jos sillä nyt mitään merkitystä on.
Kommentit (147)
Voi ei, miks mä avasin tän ketjun, kun matkustan junalla ja vaunu täynnä ihmisiä! Hihittelen täällä itsekseni huokosille etupyllyille PIIPIIalueilta!
Nyt tuli liikaa uutta tietoo yhdelle päivälle:)
Tarkistin heti huokoseni ja suora se on. En kuitenkaan sanoisi sitä rekkamiehen hymyksi myöskään, on jotenkin niin auki, että enemmän stubbimainen virnistys hyvän valheen jälkeen.
Meillä etupyllyn nimi on tuokkonen.
Tapsukka on tähän mennessä paras! Mitä miettinee lapsi, joka kuulee jonkun puhuttelevan koiraa Tapsuksi. On aika tavallinen koirannimi.
Suomessa elää 22 henkilöä, joiden sukunimi on Huokonen.
HUOKONEN?!?! Anna mun kaikki kestää.
Mä en kestä näitä sievistelijöitä, jotka eivät voi käyttää mm. sanaa pylly. Olihan meidän perheessäkin näitä, ei saanut esim sanoa pieru… Toisaalta meillä puhuttiin pissapepusta ja kakkapepusta, että onko se nyt sit nätimpää kielenkäyttöä? Miksei voi vain puhua asioista niiden oikeilla nimillä?
Oon nauraa räkättänyt tälle ketjulle tähän asti, mutta sitten kun palasin alkuperäiseen postaukseen tarkemmin ja luin tuosta teippausideasta, niin ratkesin aivan täysin. Eri terapeuteista käytetty väännös "peräteippi" sai uuden merkityksen.
Juu teippaa vaan se vauvasi huokonen peräteilillä. Kunnon kääriminen jesariin vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaselässä on tosiaan mahdollista olla fisteli eli eräänlainen aukinainen "putkilo", mutta siitä ei liene tässä tapauksessa olevan kyse, koska sellainen olisi mitä luultavimmin huomattu hoitohenkilökunnan toimesta. Suosittelen puhumista toisen hoitajan kanssa ja tarvittaessa sinulla on oikeus myös lääkärinkonsultaatioon. Mahdolliset korjaavat toimenpiteet kannattaa tosiaan tehdä kun lapsi on pieni! Terkkarisi ei ollut pätevä jos ei osannut suhtautua huoleen oikein.
Btw, arvasin että ketju menee naurettavaksi vääntelyksi. Monissa perheissä piipiialueista käytetään joitain nätimpää nimeä kuin p****/perse ja tänä onkin ihan fiksua jos perheessä on esim. muutamaa vuotta vanhempia sisaruksia! Meillä on käytössä paljon parjattu etupylly silloin kun pitää puhua ääneen "tästä" ja takapylly on peppu/peffa/tapsukka. Mutta tuo huokonen on ihan hauska kanssa! :)
Miten esim. pimppi on jotenkin rumempi tai rivompi sana kuin pylly? Miksi täytyy vääristää asioita? Pimppi on pimppi ja pylly on pylly, pimppi ei ole etupuolen pylly, eikä pylly ole takapuolen pimppi.
Jo pikkutytön kuuluu osata hävetä sukupuolielimiään. Pikkupojat sen sijaan oppivat, että pippeli on kova juttu.
Meillä sanotaan ihan reilusti pylly, kikkeli ja pimppi. Minusta ihan sopivia sanoja lapsille ja suurin osa kavereistakin tuntuu käyttävän. Mistään etupyllystä en ole kuullutkaan. Onko tissit etuselkä? Tai etulapaluut?
Huh. Mä en kans tajua, miksi pylly ei oo vaan pylly ja pimppi pimppi. Oon omille lapsille opettanu, että pippeli on tasan yhtä hauska juttu ku peukalo. Miten se nyt muuttaa kohdetta ja sen tarkoitusta, jos pimppiä sanookin etupyllyks (saati ne kaikki muut hullu nimitykset) tai pyllyä tapsukaksi (!!!)...
Vierailija kirjoitti:
Meillä sanotaan ihan reilusti pylly, kikkeli ja pimppi. Minusta ihan sopivia sanoja lapsille ja suurin osa kavereistakin tuntuu käyttävän. Mistään etupyllystä en ole kuullutkaan. Onko tissit etuselkä? Tai etulapaluut?
Ehkä tissit on sitten eturauhaset:)
Kaakosta olen kotoisin ja mummoikäinen enkä koskaan ole kuullut sanaa huokonen tässä yhteydessä. Olen kai sen verran sivistymätön, että parhaiten tunnistan sanan persvako!
Ymmärsinkö siis oikein, että vauvalla on yksinkertaisesti eripariset kankut?
Vierailija kirjoitti:
Kaakosta olen kotoisin ja mummoikäinen enkä koskaan ole kuullut sanaa huokonen tässä yhteydessä. Olen kai sen verran sivistymätön, että parhaiten tunnistan sanan persvako!
Ymmärsinkö siis oikein, että vauvalla on yksinkertaisesti eripariset kankut?
Ei kai niissä kankuissa mitään vikaa ole. Persvako vaan on mutkalla:) Siihen ilmeisesti auttaa ilmastointiteippi.
Ihohuokosessa mutka? Vai onko huokosia muuallakin?
Muita naurattaa, mä tulin pahalle tuulelle. Eikä helpottanut nuo typerät piipiialueet, tapsukat ja etupyllyt sitten yhtään. Saatana, puhukaa nyt helvetti ihan normaalia kieltä ilman mukahauskoja epäymmärrettäviä vääntelyitä, jos asiallisia vastauksia haluatte. Ja ennen kaikkea sille omalle lapselleen voi olla edes sen verran rehellinen ja reilu, ettei nimeä sukupuolielimiä jollain järjettömillä sievistelevillä nimien kuvatuksilla.
Meillä puhuttiin yleensä pippelistä ja pimpistä ja sitten laajemmin viitatessa, esim. kylpiessä etupuolesta ja takapuolesta. (Eli esim. että pesepä nyt etupuoli). Opetettiin myös ennen kouluun menoa sanojen penis ja vagina merkitys ja kerrottiin, että niille ei tarvitse kikatella, kehonosien nimiä vain ovat. Minusta on parempi, että lapsetkin oppivat oikeat, asialliset nimet kehonosilleen.
Vagina on vain emätin, amerikassa oudosti tarkoittavat sillä usein kyllä koko pimppiä, mutta onhan siellä paljon muutakin outoa.
Olen asunut sekä Keski-Suomen alueella,että Kaakkoisessa Suomessa,mutten koskaan ole kuulunut huokosta yhdistettävän takalistoon???Kaikkea sitä kuulee.
Miekin romahan ja oon ihan kaakosta:DDDDD
Kahvi purskahti nenästä ulos. Huokosta alkoi hiottaa.