Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalla huokosen yläpäässä mutka -neuvolassa vaan naureskeltiin

Vierailija
14.07.2016 |

Vauvani on kolmikuukautinen. Huomasin jo aika äkkiä kotiuduttuamme, että hänellä on huokosen yläpäässä mutka oikealle. Siis aivan selvästi kääntyvä mutka, kun muuten huokonen on ihan normaali ja suora. Luulin alussa, että vauvan lantio on synnytyksen jäljiltä jotenkin kierossa, mutta ei se ole siitä muuksi muuttunut.

Otin asian puheeksi neuvolassa ja Th katsoi sitä, mutta ei oikein sanonut mitään vaan jotenkin naureskeli tyyliin "no onhan se joo heh heh". Yritin kysyä, voiko se haitata jotenkin, vaikka kakkaamista myöhemmin, mutten saanut vastausta. Enkä siihen, suoristuuko mutka.

Tästä on nyt tullut minulle iso huolestumisen kysymys. Onko ilmiö kenellekään tuttu? Voiko jollain teipillä tai viime kädessä leikkauksella asiaa korjata? Pelkään, että lasta kiusataan myöhemmin.

Vauva on tyttö, jos sillä nyt mitään merkitystä on.

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuli illan parhaat naurut 😊

Oon 20 vuotta asunut Keski-Suomessa ja hoitoalalla, ikinä kukaan työkaveri tai potilas ei oo mistään huokosesta puhunut. Että aika ihmeissäni olisin jostain huokosen kivusta ja ajatus olisi, että ihmisellä ois joku paise jossain, tukkeutunut ihohuokonen.

No aina oppii uutta. Toisaalta harmi, että ap ei oi saanut neuvolassa apua.Toki on mahdollista ettei th ymmärtäny mistä ap puhui.

Vierailija
102/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaselässä on tosiaan mahdollista olla fisteli eli eräänlainen aukinainen "putkilo", mutta siitä ei liene tässä tapauksessa olevan kyse, koska sellainen olisi mitä luultavimmin huomattu hoitohenkilökunnan toimesta. Suosittelen puhumista toisen hoitajan kanssa ja tarvittaessa sinulla on oikeus myös lääkärinkonsultaatioon. Mahdolliset korjaavat toimenpiteet kannattaa tosiaan tehdä kun lapsi on pieni! Terkkarisi ei ollut pätevä jos ei osannut suhtautua huoleen oikein.

Btw, arvasin että ketju menee naurettavaksi vääntelyksi. Monissa perheissä piipiialueista käytetään joitain nätimpää nimeä kuin p****/perse ja tänä onkin ihan fiksua jos perheessä on esim. muutamaa vuotta vanhempia sisaruksia! Meillä on käytössä paljon parjattu etupylly silloin kun pitää puhua ääneen "tästä" ja takapylly on peppu/peffa/tapsukka. Mutta tuo huokonen on ihan hauska kanssa! :)

Tapsukka?! 

Olen repeillyt koko ketjulle, mutta tämä tiputti mut täysin: yhden mun nuoruuden kaverin lempinimi oli Tapsukka :D:D:D:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pylly on huokonen niin onko pimppi silloin etuhuokonen?

Vierailija
104/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pyllyvako. Onko tämä oikeasti kielialueesta kiinni? Keski-Suomessa näin sanotaan!

No myös Kaakossa. Ihmettelin, mitä sekoilette, jos ette tiedä mikä on huokonen.

Ikinä ole kuullut puhuttavan mistään huokosesta tuossa yhteydessä, Kaakossa asun.

En minäkään! Ihan pihalla olin ja luulin, että puhutaan ihohuokosista. Ja syntynyt ja kasvanut kaakossa yli kakskymppiseksi.

Vierailija
105/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies suuttui kun äitini oli opettanut meidän pojille että kikkeli on pippana. Itsekään en ollut aikaisemmin ko. sanaa kuullut. En tiedä mistä äitini sen oli keksinyt 😮😨

Vierailija
106/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko avata ketju jotta saan selville mikä on huokonen. Ja ei tasan ole Keski-Suomen sanastoa! Menee kyllä samaan kategoriaan etupyllyn kanssa. Olisit ap puhunut asentajan vaosta niin olisi tajunnut heti :)

Tai "rekkamiehen hymystä." En ole ikinä kuullut tuota huokonen-sanaa tuossa merkityksessä, vaikka hoitoalan työkavereita on ollut Hangosta Petsamoon. Itse olen Keski-Suomesta.

Opiskellessani taannoin Joensuussa ja ollessani työharjoittelussa lääkärivastaanotolla, sinne soittanut asiakas kertoi, että hänellä on tyrä ohimossa. Mielikuvassani miehen päästä sojotti jättimäinen tyrä, mutta onneksi muistin, että miesten yleisin tyrä on nivustyrä.  "Siis nivusessa? varmistin asiakkaalta. "No ohimossa, ohimossa!" vastasi mies. Nivustyrähän se oli.

Vierailija
107/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vagina on vain emätin, amerikassa oudosti tarkoittavat sillä usein kyllä koko pimppiä, mutta onhan siellä paljon muutakin outoa.

Ei siinä mitään outoa ole, kun ei ole oikein muuta asiallista sanaa englanniksi. Naisella vagina ja miehellä penis eli "down there" ;-)

Vierailija
108/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kertoi, että heillä Tampereella sanotaan pienen pojan pippeliä nöpöksi. Ja kun toisaalla sanotaan nöpönenä niin oli kuulemma naurussa piteleminen. 😂

Vierailija
109/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli uutta, että pienen pojan pippelistä käytettiin nimeä hipiri.

Vierailija
110/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa noilla terkoilla ja lääkäreillä olla kestämistä ja pokassa pitämistä kun ihmisiltä löytyy ties mitä huokosta, tepsukkaa ja etupyllyä. Yritä nyt siinä sitten olla asiallisena.

Vierailija
111/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vagina on vain emätin, amerikassa oudosti tarkoittavat sillä usein kyllä koko pimppiä, mutta onhan siellä paljon muutakin outoa.

Ei siinä mitään outoa ole, kun ei ole oikein muuta asiallista sanaa englanniksi. Naisella vagina ja miehellä penis eli "down there" ;-)

Vulva tarkoittaa häpyä ja on oikea sana ns. koko hoidolle häpyhuulista klitorikseen ja vaginaan. Sanana täysin asiallinen :)

Vierailija
112/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos uudesta sanasta. Kerjään tänäiltana pippeliä huokoseen.

Varmista nyt, että kerjäyksen kohde tietää sanan toisen merkityksen. Voi muuten ottaa vaikka loukkauksena. :/

Vierailija
113/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi amerikkalainen ystävä yritti selittää ummetusvaivaansa ja se oli vähän hankalaa kun ei voinut sanoa mitään. "Can't go, you know, behind there". Ookkei. Mutta onko constipation liian räväkkä sana? Kai sitten on. Mahtaa niillä olla lääkärissä vaikeaa.

Sairastan myös erästä (potentiaalisesti hengenvaarallista) perussairautta jossa on tarpeen ajoittain lääkärissä tarkastaa myös intiimialuetta. Itse olen pitänyt ihan normaalina rutiinina ja mitäpä sitä ei terveyden eteen tekisi, ketarat levälleen ja sillä selvä. Amerikkalaisilla keskustelupalstoilla aiheeseen liittyen olen lukenut että ihmiset eivät kehtaa mennä näihin tarkastuksiin. Mieluummin siis riskeeraavat henkensä kuin näyttävät etupyllyään lääkärille tai edes puhuvat siitä.

Vierailija
114/147 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vulva tarkoittaa häpyä ja on oikea sana ns. koko hoidolle häpyhuulista klitorikseen ja vaginaan. Sanana täysin asiallinen :)

Kyllä muttei ollenkaan vakiintunut englannin puhekieleen. Ainoa asiallinen sana on vagina, vulva lääketieteellinen termi.

Vierailija
115/147 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sana vulva kuulostaa hienolta. Jostain syystä se tuo mun mieleen tulivuoren (!?).

Tuota Tapsukkaa meinasin kans, että miehen entisen työkaverin nimi oli Tapani ja se väänty aina välillä myös Tapsukaks..

Vierailija
116/147 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko avata ketju jotta saan selville mikä on huokonen. Ja ei tasan ole Keski-Suomen sanastoa! Menee kyllä samaan kategoriaan etupyllyn kanssa. Olisit ap puhunut asentajan vaosta niin olisi tajunnut heti :)

Tai "rekkamiehen hymystä." En ole ikinä kuullut tuota huokonen-sanaa tuossa merkityksessä, vaikka hoitoalan työkavereita on ollut Hangosta Petsamoon. Itse olen Keski-Suomesta.

Opiskellessani taannoin Joensuussa ja ollessani työharjoittelussa lääkärivastaanotolla, sinne soittanut asiakas kertoi, että hänellä on tyrä ohimossa. Mielikuvassani miehen päästä sojotti jättimäinen tyrä, mutta onneksi muistin, että miesten yleisin tyrä on nivustyrä.  "Siis nivusessa? varmistin asiakkaalta. "No ohimossa, ohimossa!" vastasi mies. Nivustyrähän se oli.

Nivusen kai voi laskea alapäällään ajattelevan miehen ohimoksi? 😂😂

Vierailija
117/147 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan hulvaton ketju! Kiitos hyvistä nauruista! Ei ihme jos neuvolassakin naureskeltiin. Itse en tosin olisi edes ymmärtänyt mistä on kyse jos ap olisi tullut kertomaan tästä huolestaan käyttäen sanaa huokonen. Ehkei terkkarikaan ymmärtänyt - tai ymmärsi väärin.

Vierailija
118/147 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme että nauroivat jos huokosesta puhuit

Vierailija
119/147 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö lapsella yösää?

Vierailija
120/147 |