Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalla huokosen yläpäässä mutka -neuvolassa vaan naureskeltiin

Vierailija
14.07.2016 |

Vauvani on kolmikuukautinen. Huomasin jo aika äkkiä kotiuduttuamme, että hänellä on huokosen yläpäässä mutka oikealle. Siis aivan selvästi kääntyvä mutka, kun muuten huokonen on ihan normaali ja suora. Luulin alussa, että vauvan lantio on synnytyksen jäljiltä jotenkin kierossa, mutta ei se ole siitä muuksi muuttunut.

Otin asian puheeksi neuvolassa ja Th katsoi sitä, mutta ei oikein sanonut mitään vaan jotenkin naureskeli tyyliin "no onhan se joo heh heh". Yritin kysyä, voiko se haitata jotenkin, vaikka kakkaamista myöhemmin, mutten saanut vastausta. Enkä siihen, suoristuuko mutka.

Tästä on nyt tullut minulle iso huolestumisen kysymys. Onko ilmiö kenellekään tuttu? Voiko jollain teipillä tai viime kädessä leikkauksella asiaa korjata? Pelkään, että lasta kiusataan myöhemmin.

Vauva on tyttö, jos sillä nyt mitään merkitystä on.

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli myös lapsella pyllyvako mutkalla vauvana. Fyssari tarkisti puolivuotiaana ja kyse oli lähinnä kosmeettisesta jutusta. Taitaa se mutka olla siinä edelleen, en ole niin tarkkaan katsonut.

Mutta miten siitä saa huokosen?

Kiitos tästä.

Ap

Vierailija
42/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kikkeli kaartaa vasemmalle.

Vierailija
44/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokonen tarkoittaa ihorauhasen avautumiskohtaa ihossa. Esim. hiki tunki ulos joka huokosesta.

Sanaa ei satavarmasti käytetä misään persvaon synonyyminä. Toki ap nyt trollatessaan kirjoittaa itselleen tukiviestejä, jossa niin väitetään, mutta muille tiedoksi, että ei käytetä.

Ap on aika nopea, kun etusivullakin on kaksi eri "tuki"viestiä kirjoitettu samalla minuutilla. :)

Vierailija
45/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se on rekkamiehen hymy.

Kouvola.

Äläs nyt. Rekkamiehen hymy on se, kun huokonen näkyy housunkauluksen yläreunasta kumartuessa.

Kouvola.

Vierailija
46/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huokonen on mulle tuttu sana lapsuudesta, sen sai sanoa, mutta pyllyä ei. en ole vaan muistanut sitä. Kiitos muistutuksesta.

Vierailija
47/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kikkeli kaartaa vasemmalle.

Herrasmiehillä on kuulemma aina vasemmassa lahkeessa.

Vierailija
48/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pyllyvako. Onko tämä oikeasti kielialueesta kiinni? Keski-Suomessa näin sanotaan!

Asun Keski-Suomessa, en ole ikinä kuullut persvakoa kutsuttavat huokoseksi. Ilman tota "vaikeuksia kakata" vinkkiä en olisi ikipäivänä osannut päätellä tuolla viitattavan takapuolen vakoon tai edes sille alueelle  ja silloinkin ajattelin sen kenties tarkoittavan siis ihan itse pyllynreikää ja mietin, että miten se voi olla mutkalla ja miten joku on nähnyt veljensä siskon pysllynreiän..

Ihan aluksi luulin ihohuokoseksi ja mietin todellakin, miten sellainen voi olla mutkalla...

Mutta selittää etupyllyn. Kun on etupylly ja huokonen, niin hyvin menee. Varmaan saman porukan juttuja.

Vierailija
49/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä huokonen sentään!

Minulla on selvä mutka konkosessa, apua! Mitä voin tehdä? Jesaria vai leikkaus? 

Vierailija
50/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun huokonen on laajentunut...

Vierailija
51/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pyllyvako. Onko tämä oikeasti kielialueesta kiinni? Keski-Suomessa näin sanotaan!

Asun Keski-Suomessa, en ole ikinä kuullut persvakoa kutsuttavat huokoseksi. Ilman tota "vaikeuksia kakata" vinkkiä en olisi ikipäivänä osannut päätellä tuolla viitattavan takapuolen vakoon tai edes sille alueelle  ja silloinkin ajattelin sen kenties tarkoittavan siis ihan itse pyllynreikää ja mietin, että miten se voi olla mutkalla ja miten joku on nähnyt veljensä siskon pysllynreiän..

Ihan aluksi luulin ihohuokoseksi ja mietin todellakin, miten sellainen voi olla mutkalla...

Mutta selittää etupyllyn. Kun on etupylly ja huokonen, niin hyvin menee. Varmaan saman porukan juttuja.

Ai helvetti repesin tälle! :D

Vierailija
52/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Veljensä siskon pysllynreiän" *repeilen täällä kuollakseni* :D

Vierailija
53/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokosten puristelu sai juuri ihan uuden merkityksen.

Vierailija
54/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Suomessa kuullut tuon etupyllyn kuin myös pissapylly nimityksen useammaltakin vanhalta naiselta niin kai tuo huokonen periaatteessa vois olla joku vanhankansan nimitys liian rivolle ruumiinosalle...

Terv. vanhusten parissa työskentelevä

Vierailija
55/147 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sama kuin se pyypy - äiti jokunen kk sitten. Sama oudon sanan käyttö ja loppukaneetti "vauva on tyttö/poika, jos sillä jotain merkitystä".

Tietää viettävänsä liikaa aikaa vauvapalstalla, kun vakioprovoilijoiden tyylit tulee tutuiksi...

.

Vierailija
56/147 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on sama kuin se pyypy - äiti jokunen kk sitten. Sama oudon sanan käyttö ja loppukaneetti "vauva on tyttö/poika, jos sillä jotain merkitystä".

Tietää viettävänsä liikaa aikaa vauvapalstalla, kun vakioprovoilijoiden tyylit tulee tutuiksi...

.

Pyypyäiti täällä! En ole kyllä tämän aloittaja, munkaan mielikuvituksella ei osata yhdistää huokosta ja persvakoa.

Vierailija
57/147 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄH, en ehdi lukea koko ketjua, mutta onko tosiaan huokonen = pyllyvako?  Ihan yleinenkin murrresana?

Vierailija
58/147 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos uudesta sanasta. Kerjään tänäiltana pippeliä huokoseen.

Vierailija
59/147 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisaalta, kun tarpeeksi päästelee kaasuja, nii voidaan puhua jonkinlaisesta pyllyn huokailusta. Ja siitä sitten huokonen.

En kyllä ikimaailmassa olisi tiennyt mistä keskustellaan ilman tätä ketjua.

Vierailija
60/147 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huokonen, pyllyvako!

Että mikä? Onko tää joku vitsi vai jotain uusmurretta?

Kyllä minä tiedän ilman wikipediaakin, mikä on huokonen, mutta ilman mikroskooppia tai jotain muuta apuvälinettä niiden mutkia ei kyllä näe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme