Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon voi pyytää käyttämättömistä lastenvaatteista kirpputorilla?

Vierailija
14.07.2016 |

Viimeksi pyysin noin 2 euroa kappale. Liian vähän? Huomasin nimittäin, että jotkut pyysivät jopa nukkaantuneista lastenvaatteista 2-3 euroa kappale.

Kyseessä H&M vaatteet, jääneet käyttämättä. Hupparit maksaneet n. 15-20 euroa kappale. Ulkohousut (farkut, vuorelliset cargohousut ym.) 15-20 euroa kappale. Paidat ja neuleet useimmiten kympin kappale, riippuu paidasta.
Paljon käyttämättömistä voi pyytää?
Tietty suurin osa on käytettyä, mutta kerääntyi kaapin perukoilta käyttämättä jääneet.
Myyn itse, eli kohtaan asiakkaat itse. Kyseessä ei ole itsepalvelukirppis.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa enemmän kuin 2 e, asiakashan voi sitten tinkiä. Esim. 5 e.

Vierailija
2/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun pyysin housuista 5 euroa, tipahtivat ne samantien käsistä ja pyörittelivät silmiään ja lähtivät pois. Näin teki moni. Eivät edes lähteneet tinkimään. Pitäiskö mainita, että kyseessä on 20 e uudet housut? vaikka mielestäni sen näkee päältäkin päin.

Upouusista tyttöjen  15 e kangasulkohousuista pyysin 3 e, niin pitkään tinkasi sen 2 euroksi. Näin meni viime kertainen myynti. Uusista makeannäköisistä poikien 15 e reisitaskuhousuista sain sentään 4 e pitkän pohdinnan tuloksena.. Lindexin 30 e farkkurotsi ei menny kympillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun pyysin housuista 5 euroa, tipahtivat ne samantien käsistä ja pyörittelivät silmiään ja lähtivät pois. Näin teki moni. Eivät edes lähteneet tinkimään. Pitäiskö mainita, että kyseessä on 20 e uudet housut? vaikka mielestäni sen näkee päältäkin päin.

Upouusista tyttöjen  15 e kangasulkohousuista pyysin 3 e, niin pitkään tinkasi sen 2 euroksi. Näin meni viime kertainen myynti. Uusista makeannäköisistä poikien 15 e reisitaskuhousuista sain sentään 4 e pitkän pohdinnan tuloksena.. Lindexin 30 e farkkurotsi ei menny kympillä.

Mun mielestä alkuperäistä hintaa ei kyllä tarvitse eikä kannata sanoa, mutta se kannattaa sanoa, että kyseessä on käyttämätön tuote.

Vierailija
4/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riiippuu mitä haluat enemmän: päästä niistä eroon vai saada mahdollisesti paljon voittoa.

Itse myin yhtenä lauantaina satasella 0.5-2 euron vaatteita, kaveri kahdellakympillä 2-20 euron vaatteita. Itselleni jäi hyvä fiilis, kaverille ei.

Vierailija
5/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myydä käyttämättömät tai käytetyt kalliimmat fb-kirppiksillä.

Vierailija
6/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkka +Maukka -räteistä ei juuri mitään voi pyytää. Ovat ongelmajätettä jo kaupasta tultua. Ei auta, vaikka laput olisivat paikoillaan ja yhtä ainutta käyttökertaa ei olisi. 

Kirppispöydän hinnan jos saa nippa nappa, kun näitä on jätesäkkikaupalla,  niin hyvä saavutus. 

Vierailija
7/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin maksaa uusista vaatteista puolet ostohinnasta, merkkivaatteista 2/3-osaa uuden hinnasta.

Vierailija
8/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myydä käyttämättömät tai käytetyt kalliimmat fb-kirppiksillä.

En ole facessa tällä hetkellä. Huutonetti tuntuu olevan ihan kuollut paikka nykyään. Vaatteet seisovat sielläkin, vaikka halvat hinnat. Kaikkea en sinne jaksa näpyttää, siksi kirppis. Haluan vaatteista eroon, mutta en viitsisi ihan upouusia pilkkahintaan antaa, itse olen joka ikisen vaatteen maksanu, en ole saanu keneltäkään. Enkä tietty sano ovh hintaa kirppiksellä.

Vierailija
9/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkka +Maukka -räteistä ei juuri mitään voi pyytää. Ovat ongelmajätettä jo kaupasta tultua. Ei auta, vaikka laput olisivat paikoillaan ja yhtä ainutta käyttökertaa ei olisi. 

Kirppispöydän hinnan jos saa nippa nappa, kun näitä on jätesäkkikaupalla,  niin hyvä saavutus. 

Eli H&M lastenvaatteet eivät ole missään arvossa, edes uusina?!

Vierailija
10/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin maksaa uusista vaatteista puolet ostohinnasta, merkkivaatteista 2/3-osaa uuden hinnasta.

Ja riippuu tietenkin miten paljon kyseistä vaatetta tarvitsen tai haluan. :)

Vierailija
11/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Ap, H&M:n vaatteita saa nyt alestakin puoleen hintaan, joten se sinun maksamasi hinta on tavallaan fiktiivinen, eikä sillä ole mitään merkitystä asiakkaalle. Jos hän voi kaupasta ostaa nyt housut viitosella, ei häntä kiinnosta se, oletko sinä maksanut housuista aikoinaan vaikka nyt 15 euroa.

Jos vaatteissa ei ole lappuja kiinni, ne ovat käytettyjä, vaikka myyjä vakuuttaisi mitä.

Joten sorry, minä en usko, että saat paljon tuota enemmän noista vaatteista.

Ota opiksesi, äläkä osta vaatteita, joita et tarvitse, niin ei tule tuota ongelmaa toiste. Se, että sinulla jää paljon vaatteita käyttämättä, on merkki tuhlailusta ja huonosta suunnittelusta.

Vierailija
12/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkuperäinen hinta on esim. 20€ ja kirppishinta 15-15€, niin itse ainakin helposti ajattelen, että saman saisi uutena (siis itse sieltä kaupasta ostettuna) melkein samaan hintaan. Toisaalta jos kaupassa alennuksessa -50%, ostaisin varmasti. Tietysti myös osa lastenvaatteita kirppikseltä ostava ostaa vain 2€ vaatteita, kun ei ole rahaa ostaa kalliimpia/koska periaatteesta ei osta yli 5€ vaatteita kirppikseltä.

Vierailija
13/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti suosittelen lämpimästi kans facebook-kirppiksiä, mistä lie johtuu mutta sielä saa moninkertaisen hinnan mitä normi kirppiksellä. Esim noin 80€ maksaneet merkkikengät muutaman kerran käytettynä, sain hinnan 45e, ihan jonoksi asti ottajia. Vanhasta nahkaisesta siististä laukusta saa 20€ (ei varsinainen merkkilaukku), hyvistä siisteistä kumisaappaista 20€. Mä tienaan sielä ihan oikeesti rahaa!

Vierailija
14/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaatteissa ei ole lappuja kiinni, ne ovat käytettyjä, vaikka myyjä vakuuttaisi mitä.

Silloin voi sanoa, että katso pesulappua. Pesulappu uusissa vaatteissa on täysin sileä, rypytön ja uusi. Siitä todellakin näkee, että vaate ei ole kertaakaan käyny pesukoneessa ja tahraton muutenkin = uusi. 

Vierailija
15/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alkuperäinen hinta on esim. 20€ ja kirppishinta 15-15€, niin itse ainakin helposti ajattelen, että saman saisi uutena (siis itse sieltä kaupasta ostettuna) melkein samaan hintaan. Toisaalta jos kaupassa alennuksessa -50%, ostaisin varmasti. Tietysti myös osa lastenvaatteita kirppikseltä ostava ostaa vain 2€ vaatteita, kun ei ole rahaa ostaa kalliimpia/koska periaatteesta ei osta yli 5€ vaatteita kirppikseltä.

**10€-15€

Vierailija
16/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti suosittelen lämpimästi kans facebook-kirppiksiä, mistä lie johtuu mutta sielä saa moninkertaisen hinnan mitä normi kirppiksellä. Esim noin 80€ maksaneet merkkikengät muutaman kerran käytettynä, sain hinnan 45e, ihan jonoksi asti ottajia. Vanhasta nahkaisesta siististä laukusta saa 20€ (ei varsinainen merkkilaukku), hyvistä siisteistä kumisaappaista 20€. Mä tienaan sielä ihan oikeesti rahaa!

Jotenkin karsastan ajatusta myydä siellä omalla naamalla ja kaikki tutut ja naapurit voivat pällistellä lastenvaatteitani ja hutiostoksiani. Siksi haluan mennä anonyymina kirppikselle, jossa ei ikinä tule tuttuja vastaan. Uskon kyllä, että fb-kirppiksillä voisi saada paremman hinnan. Toisaalta täytyyhän sinneki syöttää tuotteet yhtä suurella vaivalla kuin huutikseen vai riittääkö sinne vähempi kuvailu? Vaatteita on paljon. Just ku en jaksa näpytellä kaikkia huutikseen, siinähän tässä oli kyse, että siksi oikealle kirppikselle sen läjän kanssa, mutta sieltä ei tunnu saavan niistä yhtään mitään.

Vierailija
17/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että H&M:llä saa alesta -50 prossaa. En edes pyytäny mistään uudesta vaatteesta noin paljon. Eli 15 e uudesta vaatteesta pyysin max vitosen ja sekin oli ihan liikaa - kaikille.

Vierailija
18/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain ostan h&m:lta niin juuri noita farkkuja, cargohousuja ja paitapuseroita. Ovat mielestäni ihan laadukkaita. Hupparit ja neuleet, jos eivät ole 100% puuvillaa, nukkaantuu äkkiä. Trikoisissa taitaa laatu vaihdella aika paljon.

Vierailija
19/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmasti asuinpaikasta ja tätä myöten kirppiskävijöiden tulotasosta. 

Täällä Helsingissä ei ainakaan HM-vaate "paremmilla" kirppiksillä ole muuta kuin roskaa. Naapuri toi säkillisen meille hyvää hyvyttään, kun ei ollut kirppiseksellä mennyt. Ihan oli kuranttia kamaa ja tytär on muutamaa vaatetta käyttänytkin. Loput laitoin ilmaiskierrätykseen. 

En tiedä, onko harmittavaa roskaa sielläkin? 

Ylipäänsä vaatetta pitäisi ostaa PALJON vähemmän. Luin, että naisten puserot ovat keskimäärin päällä viitisen kertaa. Onko tässä jotain järkeä?

Vierailija
20/48 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin voi sanoa, että katso pesulappua. Pesulappu uusissa vaatteissa on täysin sileä, rypytön ja uusi. Siitä todellakin näkee, että vaate ei ole kertaakaan käyny pesukoneessa ja tahraton muutenkin = uusi. 

Ei pidä paikkaansa, riippuu ihan pesulapusta ja sen materiaalista.