Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämässä epäonnistuminen

Vierailija
14.07.2016 |

Olen psykoterapiani myötä kuullut ja lukenut paljon siitä, miten pitäisi muuttaa asennoitumistaan epäonnistumisiinsa, siitä seuraavaan häpeään ja muuhun pään sisälle kertyneeseen paskaan. Pitäisi mm. hyväksyä omat virheensä ja antaa itselleen anteeksi.

Paskan marjat! On aivan sama mitä joku psykologi tai elämäntaitoguru sanoo, jos pomosi, puolisosi ja muu lähipiirisi on eri mieltä. Epäonnistujan on parempi kuolla pois, kuin myöntää epäonnistuneensa ja pyytää apua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon helpompaa sanoa kuin tehdä. Vuosien epäonnistumuset musertavat. Mutta mitä jos tekisit sellaista, jossa varmasti onnistut? Minä esim. innostuin shakista. Olen todennut olevani sellainen, että innostun helposti ja menetän kiinnostuksen yhtä nopeasti. Nyt se on av-keskustelut ja shakki. Tämä varmaan palvelee tulevaisuudessa jotain tarkoitusta, vaikka en tiedä mitä.

Missä olet hyvä? Harjoita sitä ja itsetuntosi nousee.

Vierailija
2/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi parempi vaihtaa pomoa, puolisoa ja lähipiiriä, jos he toivovat näkevänsä sinut köyden jatkona. Ellet ole syyllistynyt esim. pedofiliaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en minä nyt mihinkään rikokseen ole syyllistynyt! Eipä tullut mieleen, että aloitus voitaisiin niinkin tulkita. Työt tässä menevät pieleen ja minulla tutkijana muuta elämää olekaan. Nillä joilla työt onnistuu, on aikaa ja moraalinen oikeus muuhunkin, vaikka perustaa perhe tai pitää lomaa.

Vierailija
4/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon helpompaa sanoa kuin tehdä. Vuosien epäonnistumuset musertavat. Mutta mitä jos tekisit sellaista, jossa varmasti onnistut? Minä esim. innostuin shakista. Olen todennut olevani sellainen, että innostun helposti ja menetän kiinnostuksen yhtä nopeasti. Nyt se on av-keskustelut ja shakki. Tämä varmaan palvelee tulevaisuudessa jotain tarkoitusta, vaikka en tiedä mitä.

Missä olet hyvä? Harjoita sitä ja itsetuntosi nousee.

Minä innostun nopeasti ja menetän kiinnostukseni myös nopeasti. Miten sinä olet onnistunut pitämään kiinnostuksesi shakkiin yllä?

Vierailija
5/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla sun työt menevät pieleen? Väärä uravalinta?

Vierailija
6/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuolla pois epäonnistuttuaan (mitä tarkoitat sillä?) kun voi elää vaikka yhteiskunnan tukien varassa pikkurikoksia tehden ihan vaan kiusakseen ja ärsyttääkseen :D Ei tää mikään japani oo jossa pitää itsari tehdä jotta saa pidettyä "kunnian"

Vierailija
7/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei pysty töissä täyttämään muiden odotuksia ja omia lupauksiaan, niin on epäonnistunut, eikä asia siitä kaunistu vaikka miten päin koettaisi katsoa. Tällä alalla ei ole yrittänyt ja tehnyt riittävästi töitä ennen kuin kuolee työpöytänsä ääreen. Kateeksi käy poliitikot ja virkamiehet, jotka voivat palauttaa kunnioituksensa eroamalla tehtävästään.

Vierailija
8/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pelaat shakkia? Missä aikuinen voisi opetella pelaamaan shakkia? Lapsena pelasin mutta unohtunut. Internetissä yritin pelata ja hävisin noin kahdessa sekunnissa. Sellainen vanhanajan shakki olisi kiva eli ei koneella.

Vierailija
9/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuolla pois epäonnistuttuaan (mitä tarkoitat sillä?) kun voi elää vaikka yhteiskunnan tukien varassa pikkurikoksia tehden ihan vaan kiusakseen ja ärsyttääkseen :D Ei tää mikään japani oo jossa pitää itsari tehdä jotta saa pidettyä "kunnian"

Tämä maa ei ole Japani, mutta alan kulttuuri on kyllä hyvin lähellä. Sen 18 vuoden aikana jonka olen näissä hommissa ollut, on kolme työn kautta tuttua ihmistä tappanut itsensä. Ilman tarkempia laskelmakin on selvää että se on paljon enemmän kuin väestössä keskimäärin.

Vierailija
10/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei voi epäonnistua. Luonto ei tunne sellaista käsitettä.

Vierailija
11/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä ei voi epäonnistua. Luonto ei tunne sellaista käsitettä.

No, kutsutaan sitä nyt sitten vaikka evolutiiviseksi karsiutumiseksi. Sama asia.

Vierailija
12/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on lampaan puhetta!

Vierailija
13/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on lampaan puhetta!

Tänään ei av:lla näköjään paljon muusta puhutakaan kuin lampaista. Onnea vain kaikille ei-lampaille!

Vierailija
14/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi parempi vaihtaa pomoa, puolisoa ja lähipiiriä, jos he toivovat näkevänsä sinut köyden jatkona. Ellet ole syyllistynyt esim. pedofiliaan.

Miten pedofiliaan voi syyllistyä? Vähän kuin syyllistyisi homoseksuaalisuuteen (=olisi homo). Sen sijaan homoseksuaalisiin tekoihin (tai lapsen hyväksikäyttöön) voi syyllistyä

Vierailija
15/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijan työ on tosi kuluttavaa. Pystytkö vaihtamaan muihin töihin?

T. Entinen tutkija, nykyään teen töitä yhteiskunnallisen vaikuttamisen parissa

Vierailija
16/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkijan työ on tosi kuluttavaa. Pystytkö vaihtamaan muihin töihin?

T. Entinen tutkija, nykyään teen töitä yhteiskunnallisen vaikuttamisen parissa

Olen parin viime vuoden aikana koettanut kartuttaa sellaisia taitoja, joille voi toivoa olevan kysyntää yliopiston ulkopuolellakin. Ei minulla tosin ole mitään selvää visiota mitä muita töitä saattaisin tehdä. Täältä jos/kun joutuu pois, niin katkeaa siteet kaikkiin ihmisiin.

Vierailija
17/17 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda alaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan