Miksi miehet vain ajautuvat lapsiperhe-elämään?
Miksi miehille vain "tapahtuu" naimisiinmeno ja lasten saanti? Miksi ette ota vastuuta elämästänne?
Kommentit (53)
Miehen kanssa saatiin lapsi. Puhuttiin siitä kauan ennen kuin edes aloitettin tekemään, odotusaika odotettiin yhdessä, mies osallistui joka neuvolaan ja hommasi ihan alussa jo pistorasioihin tulppia ettei vauva vaan työnnä niihin mitään (aww).
Silti aina kun on yhtään hankalampaa saan kuulla että lapsenhankinta oli alunperin mun idea, joten mun pitää kantaa siitä suurempi vastuu. Ydinperheessä käytetään "sun lapset" argumenttia, on se hienoa se.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehille vain "tapahtuu" naimisiinmeno ja lasten saanti? Miksi ette ota vastuuta elämästänne?
Millon se tapahtuu? Ei ainakaan näy niitä lapsia missään, eikä vaimoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä uliuli-mies tai miesasiamiehet? Nyt on sana vapaa ja teitä kuunnellaan :)
Töissä, pitää elättää perhe jonka maksajaksi on ajautunut.
T. aftamies
Minä en ajaudu. En ole mikään avomerellä tuuliajolla keikkuva kaarnanpätkä. Minulle on lapsuudesta saakka ollut selvää haluanko perhettä vai en. Sen olen huomannut että kaikille se ei ole ja he vain "yhtäkkiä huomaavat" olevansa jotain perheenisiä Espoon lähiössä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mieskin voi ottaa vastuun ehkäisystä...
Niin. Tietääkseni vain jos mies ei ole harrastanut ollenkaan seksiä mutta nainen odottaa silti hänen lastaan niin vain silloin miehellä ei ole osaa eikä arpaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ajaudu. En ole mikään avomerellä tuuliajolla keikkuva kaarnanpätkä. Minulle on lapsuudesta saakka ollut selvää haluanko perhettä vai en. Sen olen huomannut että kaikille se ei ole ja he vain "yhtäkkiä huomaavat" olevansa jotain perheenisiä Espoon lähiössä.
Eivätköhän vaan huomaa etteivät halua olla ja sitten aletaan selittelemään ettei ikinä muka haluttu ja vaan ajauduttiin. Sittenhän miehet ovat täysin ajattelukyvyttömiä ja heidät kaikki pitäisi julistaa holhouksen alaisiksi. Tyhmempää olentoa ei ehkä löydykään kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä uliuli-mies tai miesasiamiehet? Nyt on sana vapaa ja teitä kuunnellaan :)
Töissä, pitää elättää perhe jonka maksajaksi on ajautunut.
T. aftamies
Minun mieheni elättää vain itsensä ja minä omilla rahoillani itseni ja lapset. Silti hän on yhtä harhainen kuin sinä. Holhouksenalaiseksi vain kun et osaa tehdä itse omia päätöksiäsi.
Perheenisä Espoon lähiössä on kyllä hauska. Nämä miehet muuttavat siinä viidenkympin tienoilla ihan kunnon besserwissereiksi ja pätijöiksi. Pitäähän se oman elämän menetys jotenkin kompensoida. Leveillään veneellä (jota ei oikeasti jaksaisi huoltaa), viskillä ja viinivarastolla, uudella Audilla (harmi, kun taas naapuri osti isomman, mutta sehän saikin sen osakkuuden) ja vaimon walk in-vaatekaapilla. Lapsetkin jo yliopistoikäisiä. Mahan kasvua kompensoidaan ostamalla uusi pyörä, uudet juoksukengät, golfmailat, tennismaila ja tunteja, aktiivisuusmittari (se kallein).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mieskin voi ottaa vastuun ehkäisystä...
Ehkäisy on sen vastuulla, kumman vastuulla se on. Jos mies sanoo että käytetään kondomia, se on siinä, jos nainen sanoo että hän hoitaa ehkäisyn, se on siinä. Jos nainen "unohtaa" ehkäisyn, mies ajautuukin vastentahtoiseen perhe-elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomera nainen vie miehen vihille ja pistää perheen alulle. Velvollisuudentuntoinen mies on kiitollinen ja hankki kunnollisen ammatin (lakimies tmv) ja tuo leipää pöytää. Tulojen kasvaessa kasvaa auton ja asunnon koko. Onni.
Haha. Näin se monesti on tai ainakin on ollut. Ajat ovat varmaan kuitenkin muuttuneet. Aikaisemmin naiset käyttivät sitä vanhaa jekkua, että hups vain olivat raskaina ja menneinä aikoina miesten oli oikeastaan pakko ympäristön paineesta ottaa nainen vaimokseen.
Menneinä aikoina oli niin kova kontrolli yhteiskunnassa ettei avioliiton ulkopuolella paljoa hupsuteltu. Oli paljon helpompaa lykkiä lampaita metsän siimeksessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ajautuvat av-palstalle tekemään typeriä yleistyksiään miehistä ja uhritumaan pesukoneen napin painamisesta? Ajatteleminenkin on niin rankkaa, että sitä kutsutaan metatyöksi. Miesten mitätöintiä ja vähättelyä unohtamatta.
Just muutama minuutti sitten luin täältä yhdestä ketjusta miehen selityksen, että miehet eivät halua lapsia, joten parisuhteen saadakseen heidän pitää valehdella naiselle, että he haluavat lapsia. Kun ihan itse olette näin sanoneet, niin kyllä minä sen uskon. Teille miehille kun on tyypillistä se, että yhden miehen tekemä urotyö on oikeasti kaikkien miehien aikaansaannosta.
Ja tuosta pyykkikoneen napin painamisesta - täällä ovat miehet valittaneet siitäkin, kun pitää laittaa koneellinen pyykkiä narulle eikä voi lähteä just heti veneilemään. Pyykit jäi koneeseen tuollekin sankarille.
Voi vitsi, jos joskus tapaisin tuon Heli Vaarasen.
Tiedätkö miksi? Koska naiset antavat sen tapahtua palvonnalla ja paapomisellaan vaikka ovat vapaita päättämään toisin.
Olen parikymppinen nainen ja onneksi tullut ajoissa siihen päätelmään että minun rinnallani ei koskaan tule olemaan passiivista, patalaiskaa pervorunkkaria haahuilemassa kotitalousessani odottamassa palvelua.
Omasta puolestani miehet saavat toteuttaa itseään nussimalla aivan kaikkea ja jekkuilemalla missä lystää, me nykynaiset pärjäämme yksinkin.
No kun kaverit alkaa mennä naimisiin, niin tulee kiire itsellekin. Sitten löytyy nainen, joka nyt ei ihan ykköstoive ole mutta vaimomatskua kuitenkin. Ehkä se siitä paranee avioliiton myötä. On ainakin seksiä tiedossa ahkeraan tahtiin. Totuus valkenee siinä vaiheessa kun lapset on tehty niin petipuuhatkin loppuu.
Nainen toivoo avioliittoon mennessään, että mies muuttuu - mies toivoo että nainen ei muutu. Molemmat pettyvät.
Mun mies myönsi vähän aikaa sitten, että suostui lapseen vain koska minä halusin sitä niin paljon. Itse olisi voinut elää ilmankin. Toiseen ei suostu eikä mielestäni tarvitsekaan. En olisi itse halunnut lasta, jos olisin tiennyt ettei mies oikeasti halua. On kyllä hyvä ja omistautuva isä tälle yhdelle ja kuulemma tyytyväinen elämäänsä, vaikkei lapsiperhe-elämästä alunperin haaveillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katsos kun jos käy "oho, hups" raskaus, saa nainen päättää kaikkien puolesta miten tehdään.
Ookkonää kortsuista kuullu? Kannattaapi kokkeilla.
Ookonää taas kuullut sellaisesta asiasta kuin "luottamus parisuhteessa"? Katsos, kun pitäisi pystyä luottamaan siihen että niin isosta asiasta kuin lasten hankinta voi keskustella, sen sijaan että eräänä päivänä lyödään nokan eteen raskaustestitikku ja sanotaan "susta tulee isä". Kun vähän siinä ärisee päälle, niin käy ilmi että rouva on jättänyt pillerit jo monta kuukautta sitten pois. Vaikka olin sanonut etten välttämättä koskaan halua lapsia ja hän oli niillä ehdoin lähtenyt meikäläisen kanssa kimppaan useammaksi vuodeksi ennen kuin "pillerit vaan unohtui". Hitto kun olisi arvannut tuonkin etukäteen...
Juu, nykyään on minulta piuhat poikki ja rouva käyttää kierukkaa. Paradoksaalista sinänsä, kun seksiä ei ole mutta haluan varmuuden asiasta ja rouva taas "hilloamisen" minimiin.
T: kusetettu keskiluokkaiseksi iskäksi
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ajautuvat av-palstalle tekemään typeriä yleistyksiään miehistä ja uhritumaan pesukoneen napin painamisesta? Ajatteleminenkin on niin rankkaa, että sitä kutsutaan metatyöksi. Miesten mitätöintiä ja vähättelyä unohtamatta.
Tässä sitä mitätöintiä: Onpa se niin rankkaa kääriä hihat ylös ja istua toimistotyössä ryystämässä kahvia ja selaamassa nettiä. Ette edes tee metatyötä eli ajattele, pomo hoitaa sen homman puolestanne. Sitten menette kotiin ja haluatte että vaimo hoitaa ajattelun ja kaiken muun teidän puolestanne ja sama meno jatkuu mutta kahvi vaihtuu kaljaan.
Kylläpäs jaksatte uhriutua vaikka ette tee mitään paitsi sen kuuluisan renkaidenvaihdon kaksi kertaa vuodessa. Bravo miehet.
Naiminen ilman ehkäisyä on yleistä mutta silloin kummankin pitäisi ymmärtää, että jo yhdestä laakista voi seurata elämänmittainen seuraus lapsen muodossa. Kannattaa säästää kaljassa ja tupakassa ja ostaa tukkupaketit kortsuja ja naiset voi hankkia muita ehkäisymuotoja, jos vain haluavat. Emme elä kehitysmaassa näissä asioissa. Jos lapsi on jo tulossa, aikuiset ihmiset ymmärtävät vastuunsa. Vastuuttomat kusipät eivät koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just muutama minuutti sitten luin täältä yhdestä ketjusta miehen selityksen, että miehet eivät halua lapsia, joten parisuhteen saadakseen heidän pitää valehdella naiselle, että he haluavat lapsia. Kun ihan itse olette näin sanoneet, niin kyllä minä sen uskon. Teille miehille kun on tyypillistä se, että yhden miehen tekemä urotyö on oikeasti kaikkien miehien aikaansaannosta.
Ja tuosta pyykkikoneen napin painamisesta - täällä ovat miehet valittaneet siitäkin, kun pitää laittaa koneellinen pyykkiä narulle eikä voi lähteä just heti veneilemään. Pyykit jäi koneeseen tuollekin sankarille.
Voi vitsi, jos joskus tapaisin tuon Heli Vaarasen.
Äläpäs valehtele. Palstamamma valitti, kun oli itse laittanut pyykit koneeseen ja mies ei ollutkaan käskyä totellut ja hyppinyt palstamamman pillin mukaan, vaan vietti lomaansa vaimon käskytyksistä huolimatta.
Moneenko ketjuun olet kerennyt jo uhriutumaan tämän naisen puolesta jo? Tämä on ainakin kolmas.
Mies ei ole naisen orja.
Miksi haluaisit tavata Vaarasen?
Totta kai voi, mutta joskus käy huonosti, vaikka ehkäisyä olisi käyttänytkin. Suomessa tehdään noin 10000 aborttia vuosittain, mutta vain silloin, kun nainen ei lasta halua pitää. Tähän määrään kun vielä lisätään ties kuinka moni jälkiehkäisypillereiden avulla keskeytetty raskaus, niin aika hurjalta kuulostaa. Mietipäs, jos naisillakaan ei olisi noita vaihtoehtoja käytettävissään, vaan joku dille mies tulisi vain lakonisesti toteamaan, että "kyllä nainenkin voi ottaa vastuun ehkäisystä".