Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanedustajat eivät osaa edes kieliä

Vierailija
14.07.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016071221893943_uu.shtml

On se nyt helkutti kun julkisista varoista ruvetaan kouluttamaan suurella rahalla iso palkkaisia ihmisiä tekemään työtänsä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täsmälleen sellaiset kansanedustajat kuin ansaitsemme. Itse olemme ne eduskuntaan valinneet, ihan joka ikisen niistä.

Vierailija
2/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti. Eivätkö he opi kieltä suomessa ja maksamalla sen omasta pussista?

Mä osasin englantia jo 15v.

T. duunari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaitoa pitää ylläpitää. Ei se jossakin sellaisenaan pysy, vaan ruostuu, jos ei sitä pidä yllä. T. Kielten ope

Vierailija
4/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelkoot. Vähän hämmentää, että eivät tuon ikäisinä osaa edes ruotsia ja englantia, ja että nimenomaan niitä pitää mennä ulkomaille opiskelemaan. Ruotsia oppisi kielikylpy -lomamatkalla vaikka Kaskisissa. Ja omalla rahalla. 

Pisti silmään tuo Alanko-Kahiluodon espanjankurssi. Fiksu valinta: espanja on yksi maailman suurista kielistä ja globalisaation takia yhä tärkeämpi. En lukenut juttua tarkkaan, mutta kukaan ei näyttänyt opiskelevan kiinaa.

OT, mutta tuli mieleen viimekesäinen puhemies Maria Lohelan (ps) haastattelu Hesarissa. Häntä kehuttiin kielitaitoiseksi ja hänen kielitaitonsa koostui suomesta ja englannista. :D

Vierailija
5/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kokonaissumma 55.000 mun mielestä kohtuuton ole. Monilla aloilla työnantaja maksaa työntekijöille koulutusta ja me olemme kansanedustajien työnanatajia. Tietysti kiinnostaa millaista ruotsia se kalleimman kurssin kävijä Nurminen puhuu 60 yksityistunnin jälkeen. Toivottavasti vastaa syksyllä TVNyttin toimittajan kysymyksiin sujuvasti ruotsiksi. 

Vierailija
6/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kokonaissumma 55.000 mun mielestä kohtuuton ole. Monilla aloilla työnantaja maksaa työntekijöille koulutusta ja me olemme kansanedustajien työnanatajia. Tietysti kiinnostaa millaista ruotsia se kalleimman kurssin kävijä Nurminen puhuu 60 yksityistunnin jälkeen. Toivottavasti vastaa syksyllä TVNyttin toimittajan kysymyksiin sujuvasti ruotsiksi. 

Älä nyt viitsi. Kuinka moni työnantaja rupeaa maksamaan jotain ulkomaanmatkoja kielikoulutuksiin? Ikinä en ole kuullut yhdestäkään yksityisestä yriksestä joka niin tekisi.

Noi on aivan järkyttäviä summia. Yleensä ennen työn aloittamista vaaditaan kielten osaamista eikä niin että tullaan työhön ja sitten työnantaja rupeaa kymmenillä tuhansilla kouluttamaan tyhjästä työntekijää kielenpuhujaksi.

Vierailija
7/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelkoot. Vähän hämmentää, että eivät tuon ikäisinä osaa edes ruotsia ja englantia, ja että nimenomaan niitä pitää mennä ulkomaille opiskelemaan. Ruotsia oppisi kielikylpy -lomamatkalla vaikka Kaskisissa. Ja omalla rahalla. 

Pisti silmään tuo Alanko-Kahiluodon espanjankurssi. Fiksu valinta: espanja on yksi maailman suurista kielistä ja globalisaation takia yhä tärkeämpi. En lukenut juttua tarkkaan, mutta kukaan ei näyttänyt opiskelevan kiinaa.

OT, mutta tuli mieleen viimekesäinen puhemies Maria Lohelan (ps) haastattelu Hesarissa. Häntä kehuttiin kielitaitoiseksi ja hänen kielitaitonsa koostui suomesta ja englannista. :D

Opiskelkoot? Miten voi päättää maan asioista jos on noin surkean tasoisia päättäjiä että ei osaa edes englantia? Vaan järkyttävillä rahasummilla joudutaan kouluttamaan että edes pystyy perustehtäviä hoitamaan.

Vierailija
8/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa työpaikoissa joissa minä olen ollut, työnantaja nimenomaan on kustantanut kielikoulutusta. Stockmannilla oli jopa oma kielikoulu!

Vierailija
9/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti. Eivätkö he opi kieltä suomessa ja maksamalla sen omasta pussista?

Mä osasin englantia jo 15v.

T. duunari

Voisi ehdottaa seuraavassa liittokierroksessa että kaikki työnantajat maksaisivat työntekijöiden kielikoulutukset.

Vierailija
10/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa työpaikoissa joissa minä olen ollut, työnantaja nimenomaan on kustantanut kielikoulutusta. Stockmannilla oli jopa oma kielikoulu!

????? 

Sulla on ollut hyvä tuuri. Minun työpaikoilla on vaadittu kielien osaamista ETUKÄTEEN. Niin tehdään normaaleissa työpaikoissa.

Vierailija
11/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????? 

Sulla on ollut hyvä tuuri. Minun työpaikoilla on vaadittu kielien osaamista ETUKÄTEEN. Niin tehdään normaaleissa työpaikoissa.

Ei ole ollut mitenkään poikkeuksellinen tuuri. Kielitaitoa pitää myös ylläpitää. Se ei siis ole taito joka pysyy taskussa. Se ruostuu jos ei sitä harjoita.

Terveisin fil maist, kymmenen kielen osaaja

Vierailija
12/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielitaitoa pitää ylläpitää. Ei se jossakin sellaisenaan pysy, vaan ruostuu, jos ei sitä pidä yllä. T. Kielten ope

Ehkä joillakin ruostuu. Ylläpitoon ei tarvita ulkomaanmatkoja veronmaksajien rahoista.

Vierailija
13/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????? 

Ei ole ollut mitenkään poikkeuksellinen tuuri. Kielitaitoa pitää myös ylläpitää. Se ei siis ole taito joka pysyy taskussa. Se ruostuu jos ei sitä harjoita.

Mitä kieliä osaat ja miten hyvin?

Vierailija
14/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????? 

Kun kielen opettelee HYVIN niin sitä on helppo ylläpitää. Se ei tarvitse enää koulutusta vaan siihen riittää ihan vaikka nettikeskustelu (hankkii vaikka nettikaverin siitä maasta jonka kieltä puhuu).

Vierailija
15/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016071221893943_uu.shtml

On se nyt helkutti kun julkisista varoista ruvetaan kouluttamaan suurella rahalla iso palkkaisia ihmisiä tekemään työtänsä.

Kuinka niin "ruvetaan kouluttamaan"? Kansanedustajat ovat käyneet eduskunnan maksamilla kielikursseilla iät ja ajat. Taidat elää aika pussissa, jos tuo oli sinulle uutinen.

Vierailija
16/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????? 

Kyllä on erittäin hyvä tuuri. Ei tuollaisia koulutuksia juuri annetta. Ne maksaa aivan järkyttävästi. Työntekijä voi kävellä koulutuksen jälkeen ovesta ulos.

Kyllä työnantaja yleensä vaatii vaan kielitaidon ennalta

Vierailija
17/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????? 

Kun kielen opettelee HYVIN niin sitä on helppo ylläpitää. Se ei tarvitse enää koulutusta vaan siihen riittää ihan vaikka nettikeskustelu (hankkii vaikka nettikaverin siitä maasta jonka kieltä puhuu).

Ja on omaa typeryyttä jos ei pidä yllä kielitaitoa.

Vierailija
18/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelkoot? Miten voi päättää maan asioista jos on noin surkean tasoisia päättäjiä että ei osaa edes englantia? Vaan järkyttävillä rahasummilla joudutaan kouluttamaan että edes pystyy perustehtäviä hoitamaan.

Pitäisikö kansanedustajien olla kielitaitoisia tohtoreita kuten Hallis?

Näkyykö tuo asiainhallinta sitten jotenkin paremmin ja niinkun miten??

Lisää työttömiä maistereita eduskuntaan paikkaamaan tietovajetta. Hurraaa!!

Vierailija
19/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????? 

Puppua. Täyttä puppua.

Vierailija
20/30 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

????? 

Kyllä on erittäin hyvä tuuri. Ei tuollaisia koulutuksia juuri annetta. Ne maksaa aivan järkyttävästi. Työntekijä voi kävellä koulutuksen jälkeen ovesta ulos.

Kyllä työnantaja yleensä vaatii vaan kielitaidon ennalta

Höpö. Täysin normaalia akateemisissa piireissä. Samaten erilaisilla apurahoilla opiskeleminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi