Mieheni on lihonut tapaamisestamme 30 kg
Olimme tavtatessa 18 vuotiaita ja hän oli suunilleen saman pituinen, kuin minä eli 166cm ja painoi 50kg No kasvoi vielä vähän ja nykyään on 170cm ja painaa 80 kg.
En väitä, että hänen pitäisi 50 kiloinen olla ja monihan on nuorena laiha mutta eikö tuo ala olla jo terveydelle vähän haitallista??
Olemme nyt 40 vuotiaita.
Kommentit (26)
Täh. Haluaisitko siis edelleen olla 50kg kukkakepin kanssa?
Minäkään en nyt oikein ymmärrä ap:ta. Kyllähän tuo 170 cm/50kg on teinipoikana ihan normaali, mutta kyllä joku olisi varmaan pielessä jos olisi yhä keski-iässäkin sitä.
Jos haluat terveellisempää elämäntapaa, paras vaihtoehto on olla sanomatta mitään ja alkaa vain tehdä yhdessä kävelylenkkejä, pyöräillä ja laittaa kotona terveellistä ruokaa.
Meillä on toisin päin. Mies on hyvässä kunnossa, mutta itse olen hieman lösähtänyt. 30-40v. on hyvä aika pitää itsestä huolta, niin säästyy monelta murheelta myöhemmin.
Onhan tuo bmi jo liki 28 joten ihan hyvä olisi vähän parantaa terveystottumuksia. Oletan että ei siis ole mikään lihaskimppu vaan ylimääräinen on esim. vyötäröllä?
Vai miehen mittoihin... Ottakaa nyt huomioon että pituutta on vain 170 cm, silloin 80 kg on liikaa.
sekoittuiko sormukset naimisiin mennessä ? :D
Jos on samankokoinen nainen, eli 170 cm ja 80 kg, niin olisiko hänkin ihan normaaleissa mitoissa?
Mun mies on myös 170 cm ja kyllä, 80-kiloisena näyttää jo selkeästi ylipainoiselta, eli on kunnon vyötärökumpu, manboobsit jne. Nuo jotka pitävät 80-kiloista normaalipainoisena, eivät ehkä ihan osaa suhteuttaa tuohon pituuteen. Keskipituisella miehellä 80 kg on ok, mutta 170-senttisellä on jo kyse ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
sekoittuiko sormukset naimisiin mennessä ? :D
?
Paljonko tuosta 30 kilosta on lihasta? Mies saa lihasmassaa kasvettuaan aikuiseksi. Tyypillisesti alle 20-vuotiaiden keho on vielä nuoren keho, jossa lihakset ovat mitättömät. Terveyden kannalta ei mitään ongelmaa. Ei kannata uskoa kaikenlaista mediapaskaa, joilla ihmisiä aivopestään. Mene sairaalaan katsomaan minkälaisia ihmisiä siellä liikkuu ja jos näet lihavan, pohdi, miksi he ovat lihavia. Voiko olla, että on entinen urheilija, jolla on nivelet paskana ja sen seurauksena lihonut? Tai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vai miehen mittoihin... Ottakaa nyt huomioon että pituutta on vain 170 cm, silloin 80 kg on liikaa.
Ilman huomattavaa lihasmassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman huomattavaa lihasmassaa.
Toki mutta läskiä ja lihasta ei nyt ihan helposti sekoita toisiinsa.
Kyllä saa olla jo aikamoinen bodari, jos on 170cm ja 80kg ja lihaksikas. Kyseessä vielä keski-ikäinen mies niin epäilen. Vrt mun 186cm urheileva mies painaa 85kg. Kesäkunnossa rasvat tiristeltynä veke 80kg. Toki ei ole valtava bodarikaappi, vaan sopivasti lihaksikas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa olla jo aikamoinen bodari, jos on 170cm ja 80kg ja lihaksikas. Kyseessä vielä keski-ikäinen mies niin epäilen. Vrt mun 186cm urheileva mies painaa 85kg. Kesäkunnossa rasvat tiristeltynä veke 80kg. Toki ei ole valtava bodarikaappi, vaan sopivasti lihaksikas.
Mitä pidempi on niin sitä painavampi voi olla lihasten takia. 184-senttinen mies voi olla bodarikireänä 82 kg ja 15 % rasvoissa eli rantakunnossa 93 kg.
Erityisesti jalkojen ja selän kehittyneet lihakset tuovat painoa ylös, jos on mies.
Miesten paino on kyllä niin erikoinen juttu. Mun mies ja kaverinsa ovat saman kokoisen oloisia. Molemmat n 185 pitkiä. Kaveri painaa 85 ja mieheni n 100. Miehelläni on valtavat jalkalihakset ja lihaksikas pitkä selkä. Vähän ylimääräistä on molemmilla, mutta ei kaverikaan mitenkään lihakseton ole. Paino ei kerro juuri mitään...
Huippubodarit ovat lyhyitä mutta painavia. Mika Nyyssölä on 164 cm, mutta painaa kympin rasvoissa lähes 90 kg. Mutta ns. tavismieskin voi hyvinkin painaa pituus - 100 plus 10 ja olla silti ns. rantakunnossa, jos mm. jalat ja selkä ovat tarpeeksi lihaksikkaat.
Älä valita miehesi on tullut vuosien myötä miehen mittoihin