Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Korkea kipukynnys" tms.Onko sinusta kuinka kokea kipukynnys sellainen,että

Vierailija
13.07.2016 |

esim.huomaa tarvitsevansa kipulääkettä,kun on synnytyksessä 10cm auki,ja ponnistusvaihe alkamassa?
Tuli mieleen,kun en ole Buranaa tms.särkylääkettä tarvinnut elämäni aikana,kun muutaman kerran (suurinpiirteirtein 2 käden sormilla laskettavissa) ja olen iältäni hieman alle 40-v.
Olen ollut alle viidessä leikkauksessa,niiden yhteydessä tunsin pienehköä kipua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipukynnystä on niin vaikea määritellä. Mulle on moni lääkäri sanonut että sinulla _taitaa_ olla korkea kipukynnys. Kestän kovaa kipua hyvin mutta otan kyllä mielelläni niihin myös särkylääkettä, tosin niistä buranoista ja panadoleista ei enää siinä kivussa mitään hyötyä.

Minut on leikattu pari kertaa, ei ole tullut komplikaatioita joten ei ollut kipujakaan.

Reumakivut on sellaisia ettei jaksa kuunnella, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen. Kipukynnys madaltuu pitkäkestoisessa kivussa ihan selkeästi.

Inhoan myös kirveleviä haavoja :D

Synnytykset mulla on mennyt ihan ok, eka oli raadollinen kun epiduraali halvaannutti alaraajat, en tuntenut mutten myöskään pystynyt tekemään mitään.

Toiseen ja kolmanteen synnytykseen otin spinaalipuudutuksen, supistukset oli rajuja mutta ne kestin omin päin. Siinä vaiheessa kun olkapäät syntyi tunsin erittäin voimakasta kipua muutaman sekunnin.

En mä tiedä, Kestän kipua hyvin, varsinkin hoitotoimenpiteet yms. Mutta tosiaan kirvelevät haavat ja reumakivut saa mut ärtyneeksi.

Vierailija
2/6 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla OLI korkea kipukynnys, synnytyksen jälkeen pikku tökkäyskin käy kipeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että viidessä leikkauksessa olet tuntenut vain pienehköä kipua? Eli sait pajon lääkitystä vai liian vähän?

Mä en helpolla tunne kipua, mutta synnytyksisä kyllä tunsin! Ja kerran, kun tipuin vähän korkeammalta sellaisen teräksen päälle, josta sain ison avohaavan, tunsin kipua kyllä, mutta en niin paljoa, että ollisin ottanut buranaa tms, vuorokauden päästä menin kyllä sairaalaan, kun ensin yritin itsehoitaa...

Vierailija
4/6 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minua pidetään hulluna,mutta voisiko tuo kipukynnykseni johtua lievästä dissosiatiivisesta taipumuksesta?

En muista paljonkaan fyysistä kipua kokeneeni,ainoastaan 2 kertaa on ollut sellaista,että: "Nyt sattuu siinämäärin,että lähtee taju".

Vierailija
5/6 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla OLI korkea kipukynnys, synnytyksen jälkeen pikku tökkäyskin käy kipeästi.

Kas, täällä toinen samanlainen. Ennen ensimmäistä synnytystä en tarvinnut hammaslääkärissäkään poratessa puudutusta ja sitä hammaslääkärit ihmetteli. Kaikki kivunsietokyky hävisi synnytyksessä.

Viimeksi minulle tehtiin vatsan alueelle iso avoleikkaus ja kyllä olin kipeä sen jälkeen. Onneksi sain epiduraaalipumpun, muuten en olisi kestänyt.

Vierailija
6/6 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista,että synn.jälk.kipukynnys muuttunut teillä.

Mikäköhän voisi selittää asiaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan