Keksiikö muutkin naapureilleen ym. "lempinimiä/salanimiä"
Tuskin ollaan mieheni kanssa ainoat jotka tekee tätä? (Vai ollaanko)
Eli meillä on jokaiselle naapurille omat nimet joilla näitä ihmisiä keskenämme kutsutaan, ei tietenkään muiden kuullen käytetä näitä ;)
Meidän pihassa asuvat siis: Niuhari, bemariäijä, teini, parkkistyyppi (Parkkis=parkkipaikka), mekkomummo, seinis, tolppajäbä, kolistelija, golffarit
, elokuvahemmo,sadetakkimies ja riitelijät.
Keitä teidän taloissa/pihoissa/naapurissa asuu? :D
Haluaisin joskus myös tietää, että mitä kaikkia tällaisia nimiä itselläni on eri piireissä :D
Kommentit (30)
Meodän talossa asuu Klenkka, Kyklooppi ja Palokärki :D
Lonkkavikainen kameli (isolantioinen, huonosti askeltava nainen, Aaltonen (tulee Aaltosen kengistä ja miesten nailonsukat kruunaa) Premenstru (puhui alkavista vaihdevuosioireistaan).
Meillä on kymmeniä näitä.
Ei keskenmämme edes käytetä ihmisten oikeita nimiä.
Mulla on röökihiipparinaapuri samassa kerroksessa. Ramppaa alakertaan yökahta myöten vähintään puolen tunnin välein tupakalle, aina pimeässä rappukäytävässä liikkuu ääneti ja pamauttaa ovea perkeleen kovaa. Ei koskaan vastaa tervehdykseen, tuijottaa vain semivihaisesti.
Olisi kiva tietää, mikä itse on.
jatkaa kolmonen...
Meijänkin talossa asuu bemariäijä! :DD
Ihan vaan Mummo on vierusnaapurina, kalsarijaakko joka kulkee alushousuisillaan pihalla (tuskin oikea nimi jaakko kuitenkaan), natsi on hallituksen pj joka iso riesa, lahnaperhe koska ovat aika lahnoja olemukseltaan, mäyräkoiramies joilla mäyräkoira, audimies jolla kallis audi.
Meillä oli ennen rauhallisemmalle seudulle muuttamista mm. Hullu virolainen (oikeesti valkotakkiset haki sen jossain vaiheessa eikä sen jälkeen enää näkynyt) ja Laulava virolainen
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, mikä itse on.
jatkaa kolmonen...
Tai itse asiassa ei ehkä olisi...
jatkaa kolmonen.
skitsokoira taitaa olla ainoa, mutta siis kyse ihan oikeasta koirasta eikä ihmisestä
Meillä on kissaihmiset = mukava nuoripari joilla ihanat kissat. Big tits = tarvitseeko selittää ? Tuppervare nainen, kutsuu silloin tällöin kippojen esittelyihin. Mukava nainen = ystävällinen vanhempi naishenkilö joka aina saa hyvälle tuulelle. Ja joukko uusia jotka kulkevat vanhojen asukkaiden paikalle muuttanut nimellä.
Joo, kerrostalossa asuessa kyllä keksittiin. Oli bilettäjät, vaimonhakkaaja, laulajat, tömistäjät, yömoppaaja jne.
Keksin joskus lempinimiä myös niille, joita näin säännöllisesti salilla tai junassa. Junassa mun kanssa kulki yhteen aikaan säännöllisesti singahtaja, joka luki ensin rauhassa Metro-lehteä, mutta sulki sen nopeasti ja sinkoili ovelle, kun asemalle oli vielä n. minuutin matka. Tällä tavoin hän sitten varmisti, että pääsee ovesta ekana ulos, eli n. 1-3 sekuntia ennen rauhallisempia matkustajia.
Nämä lähetevät usein toistuvasta käyttäytymisestä, mutta joskus yksittäinenkin tapaus saattaa tuottaa lempinimen.
Yläkertalaiselta neidiltä kauppakassin rikkoutuessa pyöri vesimeloni suoraan jalkojemme juureen rappusissa. Tämän jälkeen rouva on ollut meille "meloni". Hauskuutta lisää että nainen on täysin rinnaton.
Hullu-Ossi, me ei keksitty vaan kaikki lapset täälläpäin kutsuu häntä noin, syystäkin....
Paidaton mies, ylipainoinen, kypsään ikään ehtinyt mies joka ei turhaan hyviä paitoja kuluta.
Hullu Akka, seinänaapurimme joka mm. kaivelee roskiksia ynnä muuta kivasti psykoottista.
Entisessä kodissa naapurissa oli vain Kissa-nainen, Syöjä-perhe (perhe jolla ei ollut verhoja, he joko tekivät ruokaa tai söivät, koko ajan), se-joka-panee-sitä-kaljua-miestä (nainen arveluttavalla moraalilla).
Meillä on ollu mm. kela (=naapurin nainen joka työskenteli kelalla), so80 (naapurimuija joka pukeutui 80-luvun tyylisesti)...
Meillä on naapureina mm. touhottaja, taksimies, pankin täti, jääkiekkoperhe, apteekkari, bileämmä, Siemensin mies ja sossu. Itse ollaan eloisia, aika näkyviä ja meitä on monta - mikähän lienee lisänimemme 😂
Meidän naapurin mies on Pesonen, koska se on repästy Viirun ja Pesosen saduista. Toinen on Elvis, tukka tötteröllä se pinkoo hopeen värisessä toppahaalarissa talvet. Kiljusen herrasväki kruunaa ihanuuden. 3 alati huutavaa muksua ja kiroovat huutavat vanhemmat.
Meillä on hylje. Pallomahainen keski-ikäinen mies, kesäisin ilman paitaa partsilla kaljatölkki kädessä. Aina pitää kommentoida kaikkee ja soittaa suomi-iskelmiä. Osa on muumioita. Eli vanhempia ihmisiä, eivät liiku missään hiljaisia. Sitten on vaan juoppo. Vanhempi nainen, joka aina kännissä. Kämppä täynnä "fillarimiehiä" miesten pyöriä sen asunnon edusta täynnä.
Koirien nimillä. "Netat menee tuolla".
Ylensä kutsutaan omakotitalo alueella sukunimillä ja vielä niin että uudetkin menee vanhojen asukkaiden sukunimellä. Tosin yhtä kutsuin rivitalossa junttieinariksi.