Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynnistetty nopea synnytys - miten seuraava?

28.02.2006 |

Olisikohan kenelläkään vastaavaa tilannetta:

Eka synnytykseni " käynnistyi" vesien menolla 39+1. Koska supistuksia ei kuulunut, hommaa käynnisteltiin ensin tableteilla (ei vaikutusta) ja lopuksi oksitosiinilla. Tippa saikin aikaan sitten ryminän, supistukset alkoivat heti kunnolla ja vauva oli sylissä reilun kuuden tunnin kuluttua.

Nyt odottelen toista (rv 35) ja pohdin olenko ns. nopea synnyttäjä vai johtuiko tuo vauhti vain lääkkeistä? Nopea synnytys on ihan ok, tosin toivon, että tällä kertaa kroppa toimisi itse vähän paremmin. Mietin vain, että jos kaikki käynnistyy luonnollisesti, onko heti kova kiire sairaalaan? Nyt on näitä liikkuvia osia myös paljon enemmän, esikoisen hoitoonvienti jne.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa eli eka kemiallisesti " nopeutettu" synnytys ja toka luonnollinen hitaampi vai nopeampi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin epäkypsästä tilanteesta rv 41+3 cytotecilla, kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinilla. Synnytys oli silti aika lyhyt ja kesti 6h 47min.

Toinen käynnistyi itsestään rv 41+6 ja kesti reilun 5h. Eli nopeutui vielä.

Vierailija
2/2 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla kaikki on olleet yhtä nopeita kun ovat käyntiin päässeet.

Mulle ei oksitosiinitippa riitä käynnistämään, vaan kun on joko lapsivesi mennyt, tai kalvot puhkottu niin... siinä menee synnytyksessä sellaiset 1h 30 min. Tuo luonnollisesti alkanut synnytys kesti vähän pitempään.. 2h45min.

Minä saatan aueta ilman kunnon supistuksia jopa neljään senttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla