Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****SYYSKEIJUT TIISTAIHIN****

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tosiaan lukea surullisia uutisia ja viestejä, harmillista että vieläkin on joutunut muutama poistumaan joukostamme.

Itseeni, eilinen ruskea tuhru kyllä säikäytti, yhteensä sitä varmaan tuli vain n.ruoka lusikallisen verran, mutta nyt on jotenkin herkkä olo kaikkeen vuotoon ja nippailuihin yms. Soitan kyllä vielä tänään neuvolaan ja kysyn onko syytä huolestua, kunpa pääsisin käymään jo tänään siellä ultrassa, vaikka se olisi vasta 8.3. eli melkein viikon päästä. Onkohan ne yleensä määränny lepoa tai saikkua tälläseen, no pitää itse sitä sieltä kysyä. Olis tänään iltavuoroon meno jo klo.12. soittotunti neuvolaankin vasta klo.10-11.

Päänsärkyä on hieman, muuten tavanomainen olo.

vauva06 rv11+1

Vierailija
2/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunmomille halirutistus ja jaksamista!!!

Vauva2006: Mullahan tiputteli tuhrua muutama viikko takaperin ja sit oli aika pitkä tauko, kunnes reilu viikko sitten risteilyllä tuli tuhrua taas. Päätin olla säikähtämättä, muuten ois menny reissu vaan murehtiessa. Vuoto voi olla yhä esim. " valemenkat" taikka sit istukka voi olla niin lähellä kohdunsuuta, että se pikkusen tihuuttaa. Edellisissä raskauksissani tuota tiputtelua oli vain murto-osa tässä olleesta, mutta muistaakseni esikoisen aikoihin juuri tuota istukkaa epäiltiin (kuten tässäkin). Voithan käydä neuvolassa vaikka sydänääniä kuunteluttamassa. Saikkua ei varmaan tuhruilusta saa, mutta ainakin mulle tuli mieleen, et yhdyntähän taitaa olla " kiellettyä" vuotojen aikaan (tulehdusriski). Mutta jokainen taplaa tyylillään :)

Täällä Joensuun seudulla ei muistaakseni lapset saa tulla ultraan. Kuopusta kun mentiin np-ultraan katsomaan, mies oli ensin käytävällä leikkipaikalla pojan kanssa ja hoitaja tuli siks hetkeks pojan kanssa, kun mies kävi kurkkaamassa kuvaruutua. Ultraaja sanoi juuri syyksi sen, et lapset saattaa säikähtää toimenpidettä. Kyllä meidän poika huusi ekoilla kerroilla neuvolassakin, kun pomppasin pöydälle tutkittavaksi. Mutta siitä sitten tuli homma tutuksi ja oli kivaa kuunnella vauvan ääniä :)

Ajattelin tänään tehdä ihmeitä ja leipoa (laskias)pullia ja sämpylöitä. Ja tämmönen ihme tapahtuu meidän taloudessa ehkä noin kerran vuodessa.. -piias- 12+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla ruskeeta vuotoa myös vai ihan veristä, mulla äskenkin oli vielä ruskeaa vuotoa, mutta ei sitä kovin paljoa ole, jospa se menis ohi. Yritin varata aikaa neuvolan lääkärille ihan päivystykseen, mutta ei sinne saanut, pitää kokeilla neuvolasta neuvoja kysellä klo.10. Jospa se edes kuuntelis sydänääniä tai jotain. Hieman hermoja raastavaa. Olen kyllä lukenut jostain, että näillä viikoilla äidin elimistö ei enää tuota keltarauhashormoonia joka pitää raskautta yllä, vaan nyt istukka alkais sitä ite tuottamaan, liekkö siitä johtuvaa sekoilua.

vauva06 rv11+1

Vierailija
4/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään vaiheessa vuoto ei ollut veristä, aika runsastakin välillä ja yhtenä päivänä tuli pyyhkiessä ihan kunnolla punaista vuotoa, mutta veriseksi sitä ei kyllä voinut sanoa. Silloin, kun mulla oli tuulimuna vuonna 2000 oli alkanut tuhruilu selvästi veristä vuotoa.

Vierailija
5/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni sunmom!! Voimia ja jaksamista uuteen yritykseen.

Minulla ei keskenmenoja ole ollut, eikä lähisuvussakaan taida olla, ainakaan joista tietäisin.

Kun ajattelen asiaa, niin vaikka se tapahtuu aikaisin (verrattuna minun kokemaani kohtukuolemaan rv37) niin tavallaan siitä tulee suurempi pelko seuraavaan raskauteen. Km:n toistuminen (niin ikävää kuin se onkin) on suurempi todennäköisyys kuin myöhäinen kohtukuolema. Ja varsinkin kun minulla se syy oli " vain" napanuoran solmu, siis ettei pojassa ollut mitään vikaa.

Ja eniten minua surettaa se että, se solmu kiristyi kun vauva laskeutui. Siis toinen oli valmis syntymään ja sitten käy noin hullusti. On se niin väärin.

Loppujen lopuksi pelkoni siitä ettei tämä raskaus etenisi normaalisti loppuun, on aika pieni.

Suurimman epäluulon tähän alkuraskauteen aiheutti se yrityksen kesto, 11kk, kun aiemmat tärppäsivät samantien. Siksi ei heti uskonut että siellä mahassa oikeasti joku majailee, eikä varmaan täysin uskokaan ennen kuin alkaa liikkeet kunnolla tuntumaan.

Viime raskaus kului ihan hujauksessa ja tämä ei tunnu etenevän lainkaan :) Eikä ihme kun se vauva jäi vuosi sitten laitokselta tulematta. Ei ole meinaan vauvakuume ikinä ennen ollut niin kova kuin viimeisen vuoden aikana.

No niin, kiva jos joku jaksoi taas ton hirmusen sepustuksen lukea.

Täytyy aina välillä purkaa mieltään.

Oma olo edelleen, aika lailla oireeton (oiskohan poika, kun tytöstä on ollut enemmän huonoa oloa).

Toivottavasti kaikki keijut pääsevät eroon huonosta olosta piakkoin ja pääsevät nauttimaan raskaudesta.

Lykkyä meille kaikille, oikeen roppakaupalla!!!

Ja aurinkoista laskiais-tiistaita!

Sitten pihalle. kirsikka 10+6 (jee huomenna uuteen viikkoon, kai, huomasin just että neuvolakortin päiväykset ja viikot ei kyllä ihan täsmää, mutta suunnilleen)

Vierailija
6/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin huomenna, en kyllä vakavissani usko et tämä ois mitään vakavaa, mut oishan se ollu mukava kuulla kokeneemman suusta, ni ois voinu huolettomammin olla. Elikkäs huomenna sitten uudemman kerran kokeilemaan neuvolaan soittamista, ja nyt vaan toivon parasta.

Nyt kaipaisin jotain rohkaisua..

vauva06 rv11+1

Vierailija
7/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan hyvin soittaa sairaalaan ja sieltä naistentautien- tai äitiyspoliklinikalle. Sinnepäin minäkin olin tuhruillessani yhteydessä. Ota vaikka yhteys just tonne äitipolille, kun sulla on viikkoja kuitenkin jo noin paljon.

-piias-

Vierailija
8/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten se kovasti odotettu np-ultra. Viikkoja piti olla 11, mutta pomppasinkin kerralla viikon eteenpäin eli viikkoja oli tasan 12. Olin jotenkin ajatellut, että asiat ovat joko kunnossa tai sitten pielessä. No, nyt olenkin siinä tilanteessa, että turvotusta oli, mutta sallitusti. Ensin lääkäri sai 1,2 mm, sitten 1,7 mm. Minun iässäni (38 v.) sallittu turvotus on 2 mm. Vauveli liikkui reippaasti ja vilkutteli äiskälle ;-) ja kaikki näytti olevan kunnossa. Mutta... lääkäri suositteli kaikesta huolimatta lapsivesinäytteen ottoa raskausviikolla 15, joka olisi siis kolmen viikon päästä. Hänen suositukseensa vaikuttaa tietenkin edellinen raskaus (18-trisomia). Olin etukäteen ajatellut, että en enää ikinä mene " piikille" , mutta nyt en sitten tiedä mitä tekisin. Haluaisin niin luottaa tunteisiini siitä, että kaikki on kunnossa, mutta koska olen enemmän järki-ihminen, luottaminen tuntemuksiin on vaikeaa. Lisäksi ukkoehdokkaastakaan ei ole mitään apua. Hän sanoo, että päätös on minun, niin kuin tietysti onkin, mutta saisihan sitä silti kertoa, mitä hänen päässään liikkuu. Olisiko teillä syyssiskot antaa ajatusapua, ettei yksin tarvitsisi pähkäillä?

Tiedän sen verran, että jos menen lapsivesipunktioon ja tulee keskenmeno, en anna ikinä itselleni anteeksi. Toisaalta, haluaisin tietenkin terveen lapsen, mutta eiväthän mitkään tutkimukset kaikkea kerro. Ja niin paljon muutakin voi mennä pieleen matkan varrella, jos on mennäkseen. Puhdas lapsivesitutkimuksen tulos ei takaa, että saan syliini terveen lapsen tai ylipäätään lapsen, kuten olen monien jutuista lueskellut. Ja mitä sitten, jos tutkimus paljastaa esim. tulossa olevan Down-lapsen. En haluaisi olla päättämässä tuossa tilanteessa, mitä tehdä, kun raskaus on niin toivottu.

fullmoon 12+1

Vierailija
9/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella syvät pahoittelut jälleen joukostamme poistuneille. Voimia Kiisselille ja Sunmomille!

fullmoon

Vierailija
10/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, taas yksi tippui joukosta. Sunmonille pahoittelut, toivotan sinulle ja perheellesi voimia!

Vauva2006, tiedän täsmälleen miltä sinusta tuntuu. Minulla oli tuota tuhruttelua myös kahteen otteeseen, viikoilla 8+ ja 9+ ja tiedän miten se säikäyttää. Itselläni lorahti ekan kerran pönttöön hieman verisempi satsi, sen jälkeen vuoto oli ns. pyyhkäisytuhruilua. Ekalla kerralla myös selkää särki joten olin varma että kesken menee, kuitenkin kaikki on ollut ok. Eli älä panikoi vielä, olen ymmärtänyt että nämä tuhruilut ovat paljon yleisempia kuin mitä puhutaan.

Oma olo ok, tai oikeastaan ei ok koska ennallaan eli paha olo ym., mutta ok siinä mielessä ettei ole mitään epänormaaleja vaivoja.

Vierailija
11/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi siellä olivat paikalla ja valmiita kuuntelemaan, veikken enää niiden asiakas olekkaan. Elikkä siellä sanoivat, että voi olla ns.valemenkat ja ei syytä huoleen puhui myös mahdollisesta istukan kiinnittymisestä kohdunsuulle josta voi tulla harmitonta vuotoa. Jos vuotoja vielä huomenna tai ylihuomenna kannattaa kuulemma käydä tilanne tarkistuttamassa, vaikka muuten saankin elellä ihan normaalisti, myös töissä, nopeita raskaita nostoja kuitenkin suositteli hieman välttämään. Mutta sanoi, että voi olla ihan huolettomin mielin.

piias:Olisin kyllä seuraavaksi soittanut äitiyspolille tai mennyt yksityiselle jos kukaan ei ois vastannut, siis sinne ä-polille voi soitella ja kysellä jos huolestuttaa, jotenkin itestäni tuntunut niin aikaselta sinne soitella, mutta hyvä tietää vastaisuuden varalle. Missä vaiheessa sie soittelit, paljon rv kasassaja miten ne suhtautuivat sinne soitettuasi?

vauva06 rv11+1

Vierailija
12/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lohdutus tulee nyt tarpeeseen, kyllä se järkyttää, vaikka tietääkin että se on normaalia, kait sitä jotenkin pelkää silti, mutta pitää yrittää ottaa rauhallisesti.

Vierailija
13/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viikkoja 7+, kun soitin äitipolille ja sieltä pyytivät ottamaan yhteyttä naistentautien(gynen)polille, koska viikkoja oli vielä niin vähän. Mulla siis oli niitä vuotoja ollu jo viikon, kun kävin ultrassa tarkistuttamassa. Totta kai sinne saa soittaa, jos vaikkapa neuvola ei vastaa ja sinne suuntaan voi myös soitella viikonloppuisin.

-piias-

Vierailija
14/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut joukostamme poistuneille. :(

Itsekin kerkisin pelästyä eilen, kun kaksi kertaa supisteli eilen päivän aikana. Olen ollut kyllä nyt tosi väsynyt, kun poika valvottaa öisin. Hampaita tulossa? Mökillä oli hiihtolomalla nukkunut hyvin ja kotona taas ei. Viime yönä laitoin jo ennen klo 02 hänelle 3 kertaa tuttia suuhun ja n. klo02 sitten söi. Ja tutin laittaminen jatkui klo6 asti. Eilen kun käytiin kaupassa niin pyörrytti ja oksertti. :( taidan olla yliväsynyt.

Nyt täytyy lopettaa kun poika on sylissä ja hermostuu (haluaa itsekin näpytellä..).

Ai niin, minulla on eka utlra 13.3.

T.Rozie74

Vierailija
15/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuus kromosomitutkimuksiin, mutta olemme päättäneet että menemme vain jos ultrassa löytyy selvästi turvotusta/poikkeavaa.

Sinulla on ikävä tilanne koska " raja" ei ylity, mutta lääkäri silti suosittelee testejä. Jos olet varma että et keskeyttäisi raskautta niin en sinuna menisi punktioon, riski keskenmenosta on pieni mutta kuitenkin usein suurempi kuin riski saada lapsi jolla on esim kromosomeissa vakavia vikoja..

Sinä yksin sen päätät, kuuntele itseäsi. Jos epäillään ongelmia seurataan varmasti tiheämpään ultrallakin. Minulla np-ultra on perjantaina ja kyllä se huolestuttaa jo etukäteen..

karpalo rv11+5

Vierailija
16/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkGreen]Hei keijut. Oli se hartaasti odottamani eka neuvola tänään¿mutta vaikka terveydenhoitaja kuinka yritti, ei saanut vauvan sydänääniä kuuluviin. Tiedän ettei kannata huolestua mutta huolestunpa silti. Onneksi sain ekan ultran jo ylihuomiseksi!!! Täällä ei neuvolalla ole mahdollisuutta np-ultraan, ei ole tarpeeksi tarkkoja välineitä. Niin kunta maksaa yksityisellä käynnin. Neuvolantäti antoi numeron ajanvaraukseen ja soitin saman tien ja sain torstaille ajan! Tosi hyvä niin en ehdi hermoilla kun nämä kaksi päivää:)

Minulla alkaa perjantaina talviloma ja menen käymään kotona, sattu hyvin tuo ultra kun jos siellä kaikki hyvin, voin huoletta kertoa kotipuolessa vauvasta:) Muutenkin kiva päästä pitkästä aikaa kotiin, en töiden takia päässyt joulun aikaankaan käymään...tulikin muutettua toiselle puolelle suomea:)

Vauva 2006 toivottavasti tuhruilu loppuu ja aihetta huoleen ei ole.

Kerttu rv 10+3 [color=DarkOrange1][size=6]♥[/size]

Vierailija
17/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten eilen illalla kerroinkin, niin vanhimpaan tyttöön nousi kuume ja nuorimmainen alkoi oksennella. Minä " nukuin" noitten potilaitten kanssa parisängyllä ja koko ajan piti olla valppaana, että milloin jompi kumpi alkaa siihen malliin liikehtiä, että pitää vatia olla panemassa suun eteen. Nuorimmainen yökkäili monta kertaa, mutta ei sillä juuri mitään enää tullut. Tyynylle meni kerran. Sitten alkoikin ripulointi. Heräsin ja ihmettelin, kun haisi jotenkin ihan kuin kissan oksennus. Lopulta huomasin katsoa kuopuksen takapuoleen... Ei muuta kuin pesulle ja lakanoita vaihtamaan. Sitten vanhin tyttökin oksensi, mutta onneksi pönttöön. Taas vähän aikaa nukuttiin ja sitten heräsin, kun yöpaidan hiha tuntui kostealta... Ei muuta kuin taas kuopus pesulle ja lakanoita vaihtamaan. Ei siis auttanut, vaikka vaipan laitoin (tyttö siis 3 v.). Oli siis todellakin levoton yö. Aamuyöstä saatiin sitten onneksi nukkua ihan rauhassa. Ja aamulla potilaat olikin jo ihan hyvässä kunnossa ja päästiin käymään labrassa. Nyt puolet meidän perheestä on sairastanut tuon mahataudin. Toivottavasti toiseen puoleen ei enää tulekaan.

Huomen aamulla ultra. Paniikkia pukkaa... Jos tämäkin raskaus menee pieleen, niin enää me ei yritetä. Neljä lasta ja kuusi km:a on sitten kyllä jo ihan riittävä saldo. No, täytyy yrittää ajatella positiivisesti, vaikka aika vaikealta tällä hetkellä tuntuu. Mitään varsinaisia ongelmiahan mulla ei kyllä tässä raskaudessa ole ollut, mutta silti pelottaa.

Mukavaa laskiaistiistaita kaikille syyskeijuille!

neronja rv12+5

Vierailija
18/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittää olla turhaan hermoilematta.

vauva06 rv11+1

Vierailija
19/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoitteluni kaikille keskenmenon saaneille.

Itse olin eilen neuvolassa ensimmäistä kertaa. Sydänääniä ei saatu vielä kuuluviin. Tosin muutaman kerran laitteeseen tuli sykelukemia, jotka mahdollisesti oli siis vauvan syke. Ei kuulemma pidä olla huolissaan, vaika sydänääniä ei saatu kuuluviin, mutta kuitenkin vähän huolestuttaa. Ultraan vajaa kaksi viikkoa aikaa, mutta aika kuluu niin hitaasti.. Itselläni nyt kiusani hiivatulehdus. Viime viikolla emätintulehdus, johon saamani antibiootit ilmeisesti poiki tämän hiivatulehduksen.. Toivottavasti menee ohi yhdellä hiivakuurilla, kun neuvolantädin mukaan monet joutuu raskauden aikana käyttämään useammankin kuurin peräkkäin ennen kuin hiiva poistuu.

Andoliniska ja vauva-kirppu 10+5

Vierailija
20/30 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Sunmom! Ja paljon voimia uuteen yritykseen! Kunpa näitä keskenmenoja ei enää syyskeijuille tulisi :(

Mitäs kuuluu Elainelle? Toivottavasti meni nimim. oikein? Sinulle,joka odotat kahta pikkuista? Olisi mukava kuulla miten siellä masu kasvaa.

Muita kaksosodottajia ei taida vielä ollakaan tiedossa vai oonko missannut jonkun???

vauva2006: Toivottavasti tuhruttelu on loppunut!!!

H& Jesse 14+