***HELMIKUISTEN viimeinen helmikuun päivä***
Täällä valvotaan maanantaita vaikka oikeastaan on jo tiistai, joten aloitinpahan tiistain pinon.
Eilen oli LA ja sen kunniaksi sain limaa alapäästä. Supistelikin aika mukavasti illan, mutta nyt jälleen loppuneet.
Supisteluja ollut jo monta viikkoa ja vaikka viimeisimmät ovat alkaneet olemaan eri tavoin säännöllisiä, tuntuu silti, ettei mitään toivoa synnytyksen alkamiseen... Kontrolliultrassa kun kävi ilmi ettei supistukset olleet vaikuttaneet paljoakaan viimeiseen kolmeen viikkoon :-(
Että hengessä mukana täälläkin. Odottelun ihanaa kärvistelyä ja haaveita vauvan tapaamisesta masun ulkopuolella...
Tsemppiä vaan muillekin Helmikuisille odottajille!!!
Ainua ja 40 +1
Kommentit (12)
Viimeistä helmikuun päivää toisaan viedään... Mun mielestä voitais pitää tätä helmimammojen pinoa loppuun saakka. Saadaan " parempaa vertaistukea" loppusuoralle ja ei hukuttaisi maalismammojen sekaan. ;-) Täällä viikkoja kasassa 40+6 ja ei mitään tuntemuksia, supistuksia tms. Lääkärikäynnistäkin on jo useampi viikko, joten ei tietoa mitä tuolla kohdunsuulla tapahtuu. Perjantaina meen vielä neuvolaan ja maanantaina siirryn sit äitiyspolin " asiakkaaksi" , jos ei ole mitään tapahtunut siihen mennessä. Toivotaan nyt, että tulis sitä ennen. Kaikki on valmiina vauvaa varten ja ei jaksaisi enää odottaa... vaikka fyysisesti olossa ei ole mitään moittimista. Nukuttua olen saanut tosi hyvin yms. Jonkin verran kaverit soittelee " jokojoko-eikövieläkään" mutta aika rauhassa olen kuitenkin saanut olla. Koitetaan jaksaa viime metrit, kuukauden päästä tämä kärsimättömyys jo naurattaa!
Nasu-äiti 40+6
...siis siitä, että koitetaan pitää tää oma pino pystyssä, maaliskuisia näyttää olevan paljon niitten pinossa et tosiaan hukutaan sinne ja parhaimmillaan heillä vielä yli kuukausi odotusta,joten ei välttämättä ymmärrä meitä viime metreillä olevia yliaikaisia. Muut koommentteja!!!
Huomenet vaan kaikille kärvisteleville helmiksille. Ei tää tästä taida muuttua kun maaliskuuksi, onnea vaan kaikille vauvottuneille taas. Ainakin beada, Tuu-Tikki82, tiger79 ja Spiral ilmotteli eilisessä pinossa olevansa jo vauvojen kanssa kotosalla.
Ei siis oikein mitään uutta, mutta larpan kehotuksesta pinoudun taas. Yritetään me jämät pitää tää pino, menköön sit vaikka huhtikuulle. Mä sen verran suunnittelin, että ilmottelen itsestäni nyt sitte pinon pitämiseks päivittäin ja koska kännykkäkin on communicator-mallia, niin ellei sairaala erityisesti kiellä sen käyttöä, niin saatte kyllä tietää melko pian kun mä olen haljennu. Tosin taitaa käydä niin, että hermo halkee tässä ensiks. Viime yönä supisteli aamuyöstä ihan vähän napakammin ku ennen ja mä toivoin, että napakoituis vaan, mut katinpasat siinä niin sitte käynykkään. Nyt aamusella kävi kolaamassa lumia tosta pihalta ja lopputulos oli, että mahaa pisteli, muttei mitään supistuksia todellakaan... Lunta riittäis pihalla kyllä edelleen, kun tällasessa isossa talossa maalla asutaan, mutta toisaalta, miks ihmisen pitäis hankkia ehdoin tahdoin itselleen paha olo, kun ei siitä mitään hyvää tunnu kuitenkaan seuraavan. Torstaina vielä neuvolaan ja se ya-kontr. äippäpolilla sit maanantaina, sinne asti pitäis varmaan siis ainakin jaksaa...
Esikoinen on onneks mamman kans hiihtämässä ja mä saan taas olla hetken rauhassa. Raivostuttavaa kun toi neiti 3v ei enää halua nukkua päivällä ja sit se on illalla ku perseeseen ammuttu karhu... Ole siinä sitte ite rauhallinen ja pirteä, ja ukkokin on töistä tullessa yleensä aika tattis. Ei niitä neidin kitinöitä jaksais kumpikaan kuunnella. Saas nähä mitä tästäkin sit tulee kun tää parasiitti tulee ulos. Ukko herää öisin joka rapsahdukseen ja se oli aika väsähtäny aikoinaan kun neiti oli pieni ja syötin sitä yöllä. Ei tuo mieheni osannu nukkuu kun toiset touhuaa vieressä. Mä varmaan ajankin sen nukkumaan tonne " pohjois-siipeen" ja sit on 3v:n turha huudella öisin isiä pissareissulle mukaan. Tosin ei se huudellu viime yönäkään, mut aina joskus...
No jopas tuli tarinaa, mut pysyypähän pino pystyssä.
Koitetaan taas kestää tääkin päivä iltaan siskot!
Mitähän muutes Devilille kuuluu, sitähän Serppukin kyseli. Toivottavasti kaikki on menny hyvin.
Dentaurus 40+5
Kuinka moni meistä jämähelmiksistä ja miksei jo synnyttäneistä on jatkuvan yhteyden eli siis laajakaistan päässä? Eli tarkotan, että kone on netissä jatkuvasti? Meinaan vaan sitä, että oisko kukaan innostunu nyt / jatkossa siitä, että meillä olis oma irkkikanava ja juteltais enempi livenä jos vaan aikaa jää. Mä muistan esikoisen vauva-ajoilta, että aikaa oli vaikka huru-mycket ja irkkailinkin jonkin verran. Tosin itse olen ISDN:n päässä kun tänne ei vieläkään!!! oo saatu laajakaistaa, eli koneella istun vaan välillä ja kanavan pitäminen vaatis melkein jatkuvaa yhteyttä. Ilmeisesti nyt ei helmikuisilla ole omaa kanavaa ollu?
Oisko kiinnostusta? -> Lisää vertaistukea livenä ja keskustelu päivittyy koneelle ihan itsestään jos on netissä...
Dentaurus
Oon aina välillä käynyt lueskelemassa vanhasta tottumuksesta tätä helmikuisten pinoa vaikka oma vauva on jo huomenna kokonaisen kuukauden vanha.
Muistan hyvin kun esikoinen meni yli la:n 9 päivää niin kyllä sitä alkoi jo vaipua epätoivoon jossain vaiheessa. Mutta pitkäkin odotus palkitaan mitä ihanimmin ja ei tässä kumminkaan enää hirveän pitkään mene niin teillä lopuillakin helmikuisilla on oma ihana tuhisija sylissä. Koittakaa jaksaa!
Kaikille vauvan saaneille toivotan hurjasti onnea! Devilin kuulumisia odotan minäkin. Toivottavasti kaikki on hyvin ja elätte jo ihanaa vauva-arkea.
Meillä arki suurperheenä on alkanut hyvin, mitä nyt välillä vielä haetaan rytmiä ja mahaakin kipristellään toisinaan öisin. Kävin lisäämässä minäkin kuvan syntyneet.fi-sivulle pikku-Lumikistamme.
Jaksamisia ja hyviä vointeja teille loppumetriläisille.
Matilda+Lumikki ja kolme isosisarusta
Mä oon kans sitä mieltä et jatketaan tätä meidän pinoa niin kauan kuin porukkaa täällä vielä on. Tänään on sit viimeinen helmikuun päivä ja aamulla pongasin sit limatulpan. Jotain positiivista tähänkin päivään ja odotukseen. Mä oon jo ihan kypsä tähän tilanteeseen, vaikka kuinka yrittäis ajatella et ei tää montaa päivää enää kestä, mutta...
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!!
40+4
Moi! Niin se helmikuu vaan lipuu ohi..
Olen viimeksi kirjoitellut tänne varmaan joskus rv5-6.. Koko matkan ajan olen taustaillut aktiivisesti mutta oma napa tuntunut niin " merkityksettömältä" (samat vaivat yms. kun muillakin), että kirjoittelu jäänyt. Nyt ajattelin kuitekin rivien harvetessa ja helmikuun loppuessa kantaa korteni kekoon.
Lyhyesti; 28v, sh, toinen raskaus. Rv siis 40+4 ja turhautumista ilmassa.. Esikoinen synty ns. luonnollisesti rv 39+4 (alkoi lapsivesien menolla) mutta siitä on kyllä jo melkein 9v aikaa. Olin kuitenkin tyhmänä orientoitunut ko. viikoille joten viimeinen viikko on ollu toooosi pitkä. Oma moka.
Olo on raskautettu; liikkuminen raskasta, turvotusta, supistelee yms. Kaikkia klassisia oireita mitä tähän vaiheeseen kuuluu. Olen hölmö muutaman kerran innostunutkin näistä supisteluistani mutta turhaan. On huijattu olo, kun ne ei viekkään asiaa mihinkään. Mielialatkin heittelee hormonien vaikutuksesta aika mukavasti, puolet ajasta itku kurkussa..
Nyt oon alkanu orientoitumaan siihen ettei tuo möykky synny ollenkaan=) Jos syntyminen olisikin sitten positiivinen yllätys, hahah.. Tietty aikaa vielä on mutta en haluaisi millään käynnistystä. Vähän peltottaa myös tuo vauva koko, kun lantionikaan ei ole mikään maailman suurin. Hu neuvola ja eiköhön siitä pikku hiljaa saada aikoja sairaalan puolelle kontrolliin (toivo siis todellakin synnytyksen alkamisesta menetetty..). Itse en muuten ole nähnyt lääkäriä kun joskus rv35-36, joten kodunsuun tilanteesta ei hajuakaan..
Noin yhdeksän kuukautta oon orientoitunu, että meille tulee helmivauva, joten pientä surutyötä täällä tänään teen. Kyllä siihen syntymäaikaan vaan tulee kolmonen kuukauden merkiksi. Sinällään sillähän ei ole mitään väliä mutta olen aina ollut huono luopumaan asioista joihin olen ehtinyt asennoitumaan. Äh..
Mutta mielelläni myös kasaudun, tai edes taustailen, helmikuisten omassa kasassa myös maalismassuni kanssa.
Btw, onko joku uusimaalainen kuullu onko Kättärillä ollu sulkuja viime aikoina? Eikös synnytyksiin perinteisesti tule piikki tässä maaliskuun aikohin? En sit millään tahtos muualle synnyttämään..
Jaksamista ja pitkiä hermoja meille kaikille!
Dukes
eli viimeinen LA oli 27.2. ja muut 25.2 ja 23.2.. Olin aivan varma, että kakkonen syntyy etuajassa, ei ainakaan LA:n jälkeen! Mutta täällä sitä edelleen kärvistellään. Outoa tässä kakkosen raskaudessa on, että supistuksia on ollut jo kolme viikkoa! Viime yönäkin supistuksia oli neljä tuntia ja sitten taas lopahti. Miten ne saisi tuosta jatkumaan???
Noh, ensimmäinen lapsemme on poika 2v ja tämä masuasukki on tyttö. Ehkäpä nämä tytöt ovat jääräpäisempiä ja tahtovat tehdä äidille kiusaa jo masuaikana. Härnää noilla harjoitussuppareilla.
Miten ihmeessä te kaikki saatte aikanne kulumaan? minulla vaikeuksia keksiä mitään tekemistä enään ja en jaksa keskittyä mihinkään.
mimmixx
Kävin taas eilen synnytysvastaanotossa näyttämässä tota masun ihottumaa, ku oli näin perjantaina sovittu. Lääkärin mukaan on " normaalia" loppuraskauden ihottumaa, joka paranee vaan synnyttämällä. Teki sit vähä rajumman sisätutkimuksen ja nyt ollaan kaks senttiä auki. Kanavaa jäljellä sentti. Menin sen jälkeen viä käyrälle, jossa sainki maata tunnin, ku pikkunen keksi nukahtaa eikä sitä saatu millään hereille. Kunpa nää unenlahjat jatkuis syntymän jälkeenki... =) Siinä käyrällä tuli sit sellasia suppareita, et kätilö kysy, haluunko jo jäädä sairaalaan. Kiitos ei! Olin siä ootellu lääkäriäki jo yli neljä tuntia ja alko olla mitta täynnä niitä käytäviä. Ja arvasin, et ne supistukset siitä varmaan hiipuuki. Päivän ja illan mittaan tuli kyllä viä sellasia kunnon supistuksia, mut ei mitenkään säännöllisesti. Lääkäri antoi seuraavan kutsun svo:hon huomisaamuks. Kuulemma sit keskustellaan mahdollisuudesta käynnistykseen... Toisaalta en kyllä sitäkään haluis, mut sit taas ihottuma ja kutina on levinny jo jalkoihinki, et hermot menee jo senkin takia. Ja jos pikkusella on jo painooki 3500 g, ni johan se vois tullaki sieltä. Mut riippuu huomisen tilanteesta, onko ittestään yhtään avautunu vai ei. Jos ois, ni voisin viä hetken odotella luonnollista tapahtumaa...
Tänään on sit ollu siivouspäivä, jos yhtään edistäis asiaa. Ja mies tiedusteli ennen töihin lähtöö, et vieläkö sitä illalla uskaltais... =)
Joo, pidetään vaan tää oma pino. Eipä sit eksytä noitten maaliskuisten joukossa... =)
Jahas, keittiö jäi viä hieman kesken, siispä sen kimppuun.
Yritetäänhän viä jaksella!
Jansku & Möhkis 40+1
Ei tää ehkä kuitenkaan majaile enää viikkoa täällä (tai mistäs mä tiedän kuitenkaan). Siispä limatulppaa (tai mitä tulppaa, veristä äklöä limaa) bongasin äsken ja muutaman napakan supparin. Viime raskaudessa ei moisista limoista ollu mitään havaintoo ja nytteki olin varma, että koska tätä nenän tukkosuutta on kestäny iät ja ajat (terkan mukaan johtuu hormoneista) niin tuntu pitkään jo siltä, että jos jotain tulppaa tulee niin se tulee kyllä yläkautta...
Supistelee kipakammin, mut liian epäsäännöllisesti vielä.
Säännöllsten supistusten toivossa Dentaurus edelleen 40+5
PS. Jos en täällä huomenna, niin sit jossain muualla....toivottavasti.
Että maaliskuulle mennään komiasti. Pidetään vaan omaa pinoa pystyssä me jämät. Yritän päivittäin osallistua vaikka uudet uutiset onkin vähissä. Viime yönä vauveli mesosi masussa pari tuntia ja alapäässä tuntui siltä että sieltä joku porautuu läpi, mutta ei supistuksen supistusta. Että se siitä taas.
Onnittelut uusille helmivauvoille!
Manna ja eekuli 40+4
Koitetaan jaksaa helmikuiset!!! Se on sitten viimeinen päivä...taitaa tulla meille ainakin maalismussukka :)
Siirrytäänkö me huomenna tuonne maaliskuisten pinoon moikkailemaan vai koitetaanko pitää tätä meidän jämien pinoa loppuun asti pystyssä?
Mulla olis sitten huomenna viimeinen neuvola ja sen jälkeen äippäpolin asiakkaaksi. Yliaikaiskontrolli perjantaina jossa aion vaatimalla vaatia käynnistystä. Milläköhän perusteella onnistuisi?
Huomenna lähtee lapsetkin mummin ja vaarin luo loppuviikoksi (tai tulevat tietysti aikasemmin jos vauva syntyy). Ihana saada viimeiset päivät levätä ja tehdä rauhassa omia juttuja. Siksikin olisi kiva jos suostuvat käynnistämään perjantaina niin ei olisi huolta mihin laittaa hoitoon kun siitä tuntuu mulla olevan suurin " paniikki" .
Ilmoitelkaa muutkin itsestänne vaikka ei mitään ihmeitä asioita olisikaan.
Larppa 41 TASAN!!!
- en olis ikinä uskonu että näin pitkälle mennään, mutta eilen mulle yks vanhempi rouva sanoi että " tytöt odotuttaa" ja mullahan on kaks poikaa aikasemmin ja ultran mukaan tää ois tytttö...saa nähdä :)