Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevat, isot häät ja iso epäröinti -onnistuuko liitto?

Vierailija
12.07.2016 |

Olen menossa naimisiin lähikuukausina. Kutsut on lähetetty ja juhlat ovat aika isot. Sulhasella on iso ja varakkaahko suku ja äitinsä halusi pitää meille "kunnon juhlat". Olen innolla suunnitellut ja järjestellyt, kiva anoppini ei ole halunnut puuttua kuin maksumiehen roolissa. Tuleva miehenikin on innoissaan.

Kuitenkin ihan viime viikkoina mieleeni on hiipinyt epäilys, että onko tämä kuitenkaan sitä, mitä haluan. Luulen rakastavani sulhastani, hän on paras ystäväni ja kaikki on hyvin. Taloudellinen tilanne on vakaa. Molemmilla on hyvä työpaikka ja perheen perustaminen on se, mitä molemmat haluamme ja ajoitus on hyvä.

Jotenkin tulee vaan tunne, että oliko tämä nyt tässä. Kaikki haaveet ulkomailla opiskelusta, työskentelemisestä, harrastuksista jne. saavat jäädä. En nyt tarkemmin selitä, miksi, mutta perheemme työ tulee olemaan aina Suomessa.

Häiden peruminen on häivähtänyt mielessä, lähinnä siten, että jos vaikka sairastuisin tai loukkaantuisin, häitä voisi "siirtää" eikä perumisesta tulisi suurta haloota. Oikea peruminen minun lähtökohdistani ei tule kysymykseen, silloin katkeaisivat välit mieheen ja perheeseen, enkä sitä missään tapauksessa halua.

Ahdistaa. Onko joku ollut samantapaisessa tilanteessa eli mennyt tahtomattaan (liian jyrkkä sana!) naimisiin ja liitto on kuitenkin kestänyt? Onko tämä vain normaalia pakokauhua?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuleva mieheni", "luulen rakastavani sulhastani".

Nuo sanat todistavat, että ei kannata mennä naimisiin. Ei todella.

Vierailija
2/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole sitä normaalia epäröintiä. Mieti rauhassa ja juttele miehesi kanssa, mieluusti hyvissä ajoin ennen häitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiden peruminen ei ole häpeä. Päinvastoin, minä nostan hattua niin rohkeille ihmisille!

Vierailija
4/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustele fiilistäsi, kuulostaa ihan normaalilta pakokauhulta: "Oliko tämä nyt tässä?"

Ja vaikka en eroja kannatakaan niin sehän on tosiaan mahdollista.

Vierailija
5/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

When in doubt, don't

Vierailija
6/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voisi asua välillä ulkomailla? En ymmärrä.

Vierailija
7/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäinen olet? Jos olet jotain 25, ÄLÄ mene nyt naimisiin. Ehdit vielä toteuttaa unelmasi ja löytää enemmän itsellesi sopivan miehen. Jos olet 35 ja haluat perheen, tee se nyt ja koeta rakentaa mahdollisimman tyydyttävä elämä näistä palikoista, joita sinulla nyt on.

Vierailija
8/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen suku varakas, kenties perheyritys, jonka pyörittämisessä mies isossa roolissa mukana?

Tai miehellä lapsia aiemmasta suhteesta.

Vierailija
9/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tästä tulee joillekin tyhmille ja mielikuvituksettomille kynnyskysymys. Minä keksin heti: vaikkapa suomalainen perheyritys? Maatila? Kartano? Metsäkone? Autokoulu? Niitä ei niin vain siirretä Ruotsiin, USA:sta puhumattakaan.

Vierailija
10/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä naimisiin. Järkiliitot kestävät, tunneliitot kaatuvat parin vuoden päästä.

Vierailija
11/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rakastin kuollakseni tyhjätaskua taivaanrannanmaalaria ja sivuutin kunnollisen, varakkaan miehen, joka ei niin seksuaalisesti sykähdyttänyt. Mitään en ole niin katunut, kun nyt asun yksin vuokrayksiössäni ja se suuri rakkaus meni menojaan muiden kanssa.

Vierailija
12/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali pakokauhu.

Vierailija
13/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

When in doubt, don't

Mitä tää on suomeksi?

Vierailija
14/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että päätät peruuttaa häät. Jätä huomiotta kaikki vaiva ja sosiaalinen kiusallisuus. Ajattele vaan, että perut ne. Mitä tunteita herää? Mitä ajatuksia?

Vierailija
15/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ainakaan peru! Vaikka tunteet ukkoon hiipuu, varakkaassa perheessä sulla on mahdolisuus matkustella niin paljon kuin haluat ja pidä sitte vaikka rakastajaa.

Ajattele, voit ostella vaatteita niin paljon kuin haluat. Ukkoja on maailma pullollaan. Jos se nykyinen ei ole ihan sika, anna mennä! Ei sun tarvitse sen kanssa koko aikaa kuhjata, etenkään, jos teillä on joku kartano.

Vierailija
16/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, että päätät peruuttaa häät. Jätä huomiotta kaikki vaiva ja sosiaalinen kiusallisuus. Ajattele vaan, että perut ne. Mitä tunteita herää? Mitä ajatuksia?

Hieno vastaus! Ajattele tuota, ap!

Vierailija
17/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä häpeä, jos peruu. Minä en ainakaan kehtaisi. Mieluummin eroan puolen vuoden päästä eikä kukaan ihmettele.

Vierailija
18/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi perua kuin että menisitte naimisiin ja alle vuoden päästä eroaisitte.

Vierailija
19/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Et sinä oikeasti halua perustaa perhettä, vaan kaipaan jännämiestä.

Hyvä työpaikka, mutta opiskelua ulkomailla kaipaat.

9½, katsotaan muutaman jälkeen loppuarvostelu.

Vierailija
20/59 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä häpeä, jos peruu. Minä en ainakaan kehtaisi. Mieluummin eroan puolen vuoden päästä eikä kukaan ihmettele.

Samaa mieltä.,erosta ei tarvi ilmoittaa kellekään, että,epäonnistuin. Häiden perumisesta pitää tehdä ilmoitus sadoille ihmisille ja saa haukkumiset päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä