Miehen teini, hermot menee
Teini on meillä lomalla, ollaan nyt kahdestaan kotona kun mies on työmatkalla. Teini vaan makaa puhelin kädessä joko sängyssä tai sohvalla, edes viikonloppuna ei voinut mennä ulos makaamaan. Likaiset astiat jää pitkin taloa, ruuat jää pöytään pilaantumaan. Pyyntöihin ja kehotukseen teini vaan mutisee, ja käskyihin hän vain tuhahtaa ettei minua tarvitse totella. Siitä kyllä valitetaan, etten kanna kotiin jotain tiettyä ruokaa. Itsepä jätti maitopurkin koko päiväksi pöytään pilaantumaan, leivän kuivumaan ym.
Ei vaan jaksa enää. Jos mies ei saa kakaraansa kuriin, niin keksikööt vanhemmat jonkun muun majoituspaikan. Minä EN enää siedä tätä jatkossa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voit pakata tavarasi ja lähteä.
Ainahan lapsen voi palauttaa vanhemmilleen, äidille tässä tapauksessa, kun isä on matkalla.
Ei voi. Jos äiti halua lasta, menee isälle ja ihqulle äitipuolelle tai huostaan.
Isän koti on teinin koti. Tiesit varmaan yhteenmuuttaessasi, että miehellä on lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rutiset täällä, mitä se auttaa?!
Teinille ei kannata rutista, miehelle ei juuri nyt voi, ystäville ei viitsi. Kun rutisuttaa, ei jää paljon vaihtoehtoja.
Paitsi se peilissä näkyvä henkilö.
Isän koti on teininkin koti, joten ei siitä eroon pääse. Joskus auttaisi, jos äitipuolet olisi aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voit pakata tavarasi ja lähteä.
Omasta kodistani? Ei. Teini täältä ennemmin lähtee, ja tulee takaisin vasta kun isänsäkin on paikalla.
Aplodeja! Miksi hitossa teini on teillä, kun isä ei ole paikalla?
Äiti on matkoilla uuden miehensä kanssa, teini ei halunnut lähteä vaan tuli mieluummin isälleen, vaikka isälläkin oli tämä työmatka tiedossa vielä ennen lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n viestistä päätellen miehellä on kotona kaksi teiniä. Kasva aikuiseksi ensin itse ja vaadi sen jälkeen sitä muilta, tosin älä ennen aikojaan lapselta. Lainaa kirjastosta teini-ikää käsitteleviä opuksia ja pohdi, miten voisit omalta osaltasi toimia toisin. Ilmapiiri talossanne on selvästi tulehtunut ja pahennat sitä tuolla marttyyriasenteellasi. Ehkä sinun olisi viisainta mennä sinne ulos, eikä lapsen? Sääliksi käy sitä lasta.:(
Minä käyn päivittäin töissä. Kun kotiin tullessani löydän keittiön pöydältä pilaantuneet aamupalatarvikkeet, ruuanjämät ja yöpaitaisen teinin venymässä sohvalla, en saisi ärsyyntyä? Miksi?
Herkästipä teillä tavara pilaantuu.
Tunne on varmasti molemin puolinen, joten jos veisit lapsen kotiinsa?
Aivan hullua että puolison teini on nurkissa mätänemässä vaikka oma vanhempi on työmatkalla.
Ei sinun ap tarvitse passata esim ei tarvi laittaa teinille ruokaa yms ja anna maata. Niin kai siitä on vähiten vaivaa. Vaikka se teinu voisi kyllä olla äidillään kerran isänsä on työmatkalla. Ei sinulla ole minkään maailman velvollisuutta ns hoitaa teiniä.
Kyllä ne lapset kuuluu siihen pakettiin, kun naisen lapsista on kyse. Hienoa kaksinaismoralismia. Toimii asiassa kuin asiassa, kunhan nainen on se hyötyvä osapuoli.
Mitä hän on sanonut, kun olette asiasta puhuneet?
Vierailija kirjoitti:
Tunne on varmasti molemin puolinen, joten jos veisit lapsen kotiinsa?
Lapsihan on kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n viestistä päätellen miehellä on kotona kaksi teiniä. Kasva aikuiseksi ensin itse ja vaadi sen jälkeen sitä muilta, tosin älä ennen aikojaan lapselta. Lainaa kirjastosta teini-ikää käsitteleviä opuksia ja pohdi, miten voisit omalta osaltasi toimia toisin. Ilmapiiri talossanne on selvästi tulehtunut ja pahennat sitä tuolla marttyyriasenteellasi. Ehkä sinun olisi viisainta mennä sinne ulos, eikä lapsen? Sääliksi käy sitä lasta.:(
Minä käyn päivittäin töissä. Kun kotiin tullessani löydän keittiön pöydältä pilaantuneet aamupalatarvikkeet, ruuanjämät ja yöpaitaisen teinin venymässä sohvalla, en saisi ärsyyntyä? Miksi?
Se ei ole sun lapsi. Se on aina sulle vieras ihminen, ei koskaan sulle sukua. Kohtele sitä kuten muitakin vieraitasi tai painu vittuun sieltä jakamasta haisevaa vittuasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkästipä teillä tavara pilaantuu.
Teilläkö ei leipä kuivu, kun pussi on avoinaisena tuntitolkulla? Maito, margariini, juusto ym. ei pilaannu seisoessaan tunteja huoneenlämmössä??
Miksi et osaa laittaa kakaraa kuriin?!
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydän, niin mutisee että joojoo ja kohta. Jos käsken, niin "ei mun tarvi sua totella". Toiseen käskyyn saattaa tulla jo haistattelujakin.
Olisiko teille muka ok, että oma teininne eläisi kuin pellossa? Tiedän sen tasan tarkkaan, että ainakaan isän kotona olessa teini ei kehtaa käyttäytyä noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat ärsyyntyä ja on ihan aihettakin, mutta sinun pitää ymmärtää, että kotinne on myös teinin koti, etkä voi häntä lähteä kotoaan häätämään laiskottelun vuoksi. Kuinka pitkään isä on työmatkalla? Teidän pitää tehdä yhdessä pelisäännöt selviksi ja myös sinun pitää osallistua kasvatukseen, koska olet samassa taloudessa asuva aikuinen ja teini on tosiaan teini. Et voi olla uusperheessä ulkopuolisena, vaan sinulla on sen myötä vastuuta ja velvollisuuksia, mutta myös oikeuksia (aikuisen määräysvalta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pyydän, niin mutisee että joojoo ja kohta. Jos käsken, niin "ei mun tarvi sua totella". Toiseen käskyyn saattaa tulla jo haistattelujakin.
Olisiko teille muka ok, että oma teininne eläisi kuin pellossa? Tiedän sen tasan tarkkaan, että ainakaan isän kotona olessa teini ei kehtaa käyttäytyä noin.
Oletko sille isälle puhunut?
Tuollaisia teinit ovat. Ovat sitten omia tai vieraita. Vaatii välillä vähän kekseliäisyyttä tulla toimeen, mutta
kyllä se siitä lähtee sujumaan kunhan ei ala itse toiseksi teiniksi :)
Ongelma ei ole nyt teini, vaan se, että sinä et saa teiniä kuriin. Jos kerran isänsä kanssa ei ole vastaavia ongelmia, niin lähtisin nyt ensin miettimään mitä itse voisit tehdä toisin. Kuulostaa nimittäin joko auktoriteetin testaamiselta tai vihoittelulta, jos normaalisti tottelevainen teini muuttuu tottelemattomaksi.
Mitäs läksit, hehheh.