Aurinkolaseista sisätiloissa
Tästä asiasta saa jatkuvasti kuulla, kuinka jonkun ihmisen idioottiudesta annetaan esimerkkinä se, että hän käyttää aurinkolaseja myös sisätiloissa, itsekin olen siitä joskus saanut kuulla. Haluan kuitenkin tuoda esiin sen vaihtoehdon, että niissä aurinkolaseissa saattaa myös olla vahvuudet! Omissani on, ja jos käyn vaikka kaupassa, en tosiaankaan jaksa ottaa silmälaseja mukaan vain siksi, ettei joku pääsisi päivittelemään kuinka minulla on tummat lasit sisätiloissa. Sen vuoksi en myöskään nosta niitä aurinkolaseja pään päälle tai siirrä niitä coolisti roikkumaan kaula-aukosta, vaikka se muiden elämää ilmeisesti helpottaisikin. Kiitos, tämän kertominen helpotti.
Kommentit (59)
Omat on vahvuuksilla. Jos jotakuta idioottia ärsyttää niin mikäs sen mukavampaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hienoa, että voi aiheuttaa tunnekokemuksia omilla aurinkolaseillaan kanssaeläjille. Varmaan nauratte silmälaseillekin?
Miksi ihmeessä silmälaseille pitäisi nauraa? Ne ovat tarpeellinen näkemisen apuväline myös sisällä. Mutta tuskin ne eineshyllyjen valot niin kovasti häikäisee että ihan aurinkolaseja tarvitaan tai sitten on joku silmäsairaus.
Sinun onneksesi luonne- ja mt-ongelmat eivät näy päällepäin. Kuten eivät myöskään kaikki silmäsairaudetkaan.
Sinun mielestäsi siis silmälaseille pitäisi nauraa mutta aurinkolasit eineshyllyllä on ok. Se jos mikä kuulostaa mielenterveysongelmaisen höpinöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää kun jotkut käy ratsastusvaatteissa kaupassa! Eihän siel oo ees heppoja! Omg!
Haisevissa heppailuvaatteissa ei kenenkään pitäisi tulla kauppaan.
En lukenut ketjua. Poikkesin vain sanomaan että pidän aurinkolaseja aina kun huvittaa. Voi olla että minulla on syy, voi olla että ei. Minun ei tarvitse perustella. Ette näe silmiäni lasien takaa, joten kerron että en katsele muita kaupassa, kadulla tai missään. Ei kiinnosta. Joten huvittuneet ilmeet tai silmien pyörittelyt menevät hukkaan. Ei minulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hienoa, että voi aiheuttaa tunnekokemuksia omilla aurinkolaseillaan kanssaeläjille. Varmaan nauratte silmälaseillekin?
Miksi ihmeessä silmälaseille pitäisi nauraa? Ne ovat tarpeellinen näkemisen apuväline myös sisällä. Mutta tuskin ne eineshyllyjen valot niin kovasti häikäisee että ihan aurinkolaseja tarvitaan tai sitten on joku silmäsairaus.
Sinun onneksesi luonne- ja mt-ongelmat eivät näy päällepäin. Kuten eivät myöskään kaikki silmäsairaudetkaan.
Sinun mielestäsi siis silmälaseille pitäisi nauraa mutta aurinkolasit eineshyllyllä on ok. Se jos mikä kuulostaa mielenterveysongelmaisen höpinöiltä.
Kun ne aurinkolasit ovat silmälasit.
t. Miinusta yli viisi
Itse taas joskus jopa kävelen kauppaan ilman laseja mutta laitan aurinkolasit päähän kauppaan astuessani, koska ne ovat kesäisin usein ainoa mukanani oleva silmälasipari, jossa on vahvuudet ja tarvitsen niitä kaupassa.
Miettikääpä sitä!
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole kuullut niistä lasien päälle laitettavista aurinkolaseista? Itse käytän niitä, niin en näytä dorkalta sisätiloissa aurinkolasien kanssa, oli halvemmatkin kuin aurinkolasit vahvuuksilla ja menee sisätiloissa näppärästi käsilaukkuun.
mun mielestä ne ovat kammottavan näköisiä. ihan sama, mitä muut käyttävät, mutta itse alkaisin käyttää sellaisia vasta jos silmien käristyminen pilalle olisi seuraava vaihtoehto. kyllä lyhyen kauppareissun voi tehdä aurinkolaseissa, vaikkei se tietysti ihan niin miellyttävää olekaan kuin silmälaseissa sisällä oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää kun jotkut käy ratsastusvaatteissa kaupassa! Eihän siel oo ees heppoja! Omg!
Haisevissa heppailuvaatteissa ei kenenkään pitäisi tulla kauppaan.
Ja sit siel kaupassa käy jotkut työmiehetkin likaisissa työvaatteissa, yök ja omg! Ja kerran oli haiseva spurgukin kaljaa ostamassa! Kauheeta! Miten siellä kaupassa käykin ällöjä ohmisiä, pahin on kyllä se pyöräilykypärä, en kestä!
Ja sekin, jollain ällöllä vauvalla voi olla kakat vaipassa, eikö sitä voi jättää vaikka autoon niinkuin koiratkin?
Että sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole kuullut niistä lasien päälle laitettavista aurinkolaseista? Itse käytän niitä, niin en näytä dorkalta sisätiloissa aurinkolasien kanssa, oli halvemmatkin kuin aurinkolasit vahvuuksilla ja menee sisätiloissa näppärästi käsilaukkuun.
mun mielestä ne ovat kammottavan näköisiä. ihan sama, mitä muut käyttävät, mutta itse alkaisin käyttää sellaisia vasta jos silmien käristyminen pilalle olisi seuraava vaihtoehto. kyllä lyhyen kauppareissun voi tehdä aurinkolaseissa, vaikkei se tietysti ihan niin miellyttävää olekaan kuin silmälaseissa sisällä oleminen.
Joo, en todellakaan alkaisi niiden klipsien kanssa pelleilemään.
Mulla on helevetin valonarat silmät ja käytän aurinkolaseja yleensä aina kirkasvaloisissa sisätiloissa, kuten kaupoissa. Jos se jotakuta ärsyttää niin ihan vitun sama. Vedin tuossa itse asiassa hiljattain läpi seitsemän viikon työkokeilun ruokakaupassa ja aina oli lasit päässä.
M22
Enpä ole huomannut kenenkään katselevan mun aurinkolaseja sisällä. Mulla lasit -8 joten sokea olen ilman laseja. Kauppareissulle en ota aurinkoisella kelillä tavallisia laseja mukaan raahattavaksi kun kuljrn pyörällä.
Kypärää en pidä vaan mulla on aina lippis. Inhoan kun aurinko paistaa lasien reunoista silmiin.
Niitä normilasien päälle laitettavia aurinkolaseja en halua enää koskaan. Ensinnäkin ne tuovat lisäpainoa, toiseksi huonontavat näkyvyyttä kun on kahden pinnan tilalla neljä pintaa ja kolmanneksi jos tulee hiki niin nekin on huurussa ja neljänneksi ne on helvetin rumat.
Mun mielestä on kivaa järkyttää pikkusieluja pitämällä aurinkolaseja kaupassa.
Noh, en nyt muuten vaivautuisi ihan ärsyttämisen vuoksi, mutta kun mulla on vahvuudet enkä tasan ala kuskaan silmälaseja mukanani vain että joku herkkä ei saisi näppylöitä mun sisällä (OMG!!) pitämistä aurinkolaseista. Eli syy on ihan eteensä näkeminen, hauska sivuvaikutus on neurootikkojen ärsyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Tästä asiasta saa jatkuvasti kuulla, kuinka jonkun ihmisen idioottiudesta annetaan esimerkkinä se, että hän käyttää aurinkolaseja myös sisätiloissa, itsekin olen siitä joskus saanut kuulla. Haluan kuitenkin tuoda esiin sen vaihtoehdon, että niissä aurinkolaseissa saattaa myös olla vahvuudet! Omissani on, ja jos käyn vaikka kaupassa, en tosiaankaan jaksa ottaa silmälaseja mukaan vain siksi, ettei joku pääsisi päivittelemään kuinka minulla on tummat lasit sisätiloissa. Sen vuoksi en myöskään nosta niitä aurinkolaseja pään päälle tai siirrä niitä coolisti roikkumaan kaula-aukosta, vaikka se muiden elämää ilmeisesti helpottaisikin. Kiitos, tämän kertominen helpotti.
Laseja ei edea kannata nostaa pään päälle koska aisojen ruuvit alkavat väsyä ja Sangatsu alkavat sojottamaan eivätkä lasit pysy kunnolla päässä kuten on ajateltu.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävä tapa. En voi hyväksyä.
Minä kärsin pahasta kroonisesta migreenistä ja välillä tekisi mieli lukkiutua pimeään huoneeseen koska valo ja hajut provosoivat migreeniä. Jos se jotakuta järkyttää, että käytän aurinkolaseja sisällä niin siitä vaan!
Vierailija kirjoitti:
En edes osaisi käyttää aurinkolaseja sisällä. Niillä näkee niin huonosti kun ne on tarkoitettu ulkona pidettäväksi kirkkaalla säällä. Mulla on aina kotelo mukana johon ne voi laittaa. En todellakaan roikuta niitä missään kaula-aukossa, se on melkein yhtä hassua kuin pitää ne päässä.
Onko porukka jo niin uusavutonta että joku ei osaa pukeutua sään mukaan ja toinen ei osaa käyttää aurinkolaseja? Pyöräilykypärä mahtuu myös ostoskärryjen kassilokeroon joten senkään kuljettaminen ei ole ongelma ellei siitä sellaista tee.
Sitä kutsutaan luovuudeksi, että osaa tehdä asioita muillakin tavoilla kun sillä virallisella tavalla.
Mitä on säänmukaan oikeaoppinen pukeutuminen? Toisille auringonpaisteessa säänmukainen pukeutuminen on kaiken peittävä kokonaisuus ja toisille taas napatoppi ja minihame. Jos joku nyt haluaa jostain syystä kävellä ja vaikka nukkuakin se kypärä päässä, niin mikä siinä on ongelma? Kun se on sinun silmiisi hassua? Jostain toisesta taas on hassua tunkea kypärä johonkin kaappiin, missä muut ovat säilyttäneet ties mitä ja sen jälkeen laittaa se omaan päähän. Joku meinaa, että koko kypärä on hassu oli se sitten korissa tai päässä. Aurinkolasien oikeaoppinen käyttäminen on kun ne ovat oikein päin päässä ja käyttäjä kokee niille tarvetta tai niiden pois ottaminen on huonompi ratkaisu.
Minusta on todella hassua rajoittaa omia vahtoehtoja, koska joku näyttää (omasta mielestä) hassulta. Itselle tärkeintä on käytännöllisyys. Ja jos arskojen tai kypärän pitäminen päässä olisi sitä, en näkisi syytä miksen tekisi sitä. Ei kaupassa jossain missikisoissa olla.
Minä käytin aurinkolaseja sisälläkin silloin kun lumisokeus iski. En kestänyt yhtään päivänvaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laseja ei edea kannata nostaa pään päälle koska aisojen ruuvit alkavat väsyä ja Sangatsu alkavat sojottamaan eivätkä lasit pysy kunnolla päässä kuten on ajateltu.
Mihin tämä ruuvien väsyminen perustuu kun ne ovat siinä otsan yläpuolella eivätkä nenällä. Minun pääni ei kyllä leviä ylöspäin, niin että otsa tai pää olisi jotenkin silmälaseja leventävä.
Mä näen hyvin sisällä myös mun aurinkolaseilla, joissa on vahvuudet, ja ilman laseja en näe lukea, en edes isoja tekstejä. En vaivaudu vaihtamaan silmälaseihin ja harvoin ne edes ovat mukana, vaan luen tuoteselosteet aurinkolasit päässä. Edes kassalla en ota laseja pois päästä, koska en näe pinkoodiakaan näppäillä ilman niitä.