Aurinkolaseista sisätiloissa
Tästä asiasta saa jatkuvasti kuulla, kuinka jonkun ihmisen idioottiudesta annetaan esimerkkinä se, että hän käyttää aurinkolaseja myös sisätiloissa, itsekin olen siitä joskus saanut kuulla. Haluan kuitenkin tuoda esiin sen vaihtoehdon, että niissä aurinkolaseissa saattaa myös olla vahvuudet! Omissani on, ja jos käyn vaikka kaupassa, en tosiaankaan jaksa ottaa silmälaseja mukaan vain siksi, ettei joku pääsisi päivittelemään kuinka minulla on tummat lasit sisätiloissa. Sen vuoksi en myöskään nosta niitä aurinkolaseja pään päälle tai siirrä niitä coolisti roikkumaan kaula-aukosta, vaikka se muiden elämää ilmeisesti helpottaisikin. Kiitos, tämän kertominen helpotti.
Kommentit (59)
Voihan sitä laittaa vaikka pellelasit ja karvareuhkan päähän jos haluaa. Suomi on vapaa maa. Mutta ei tarvitse ihmetellä jos vastaantulijat hymyilevät vienosti:-3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on huono näkö niin sitä varten on silmälasit. Ei se silmälasikotelelo laukussa isoa tilaa vie. Tai sitten piilarit ja tavalliset aurinkolasit.
Toinen asia on pyöräilykypärä. Eikö sitä voi ottaa pois sisätiloissa? Näitä välillä näkee kun kaupassa ollaan aurinkolasit ja kypärä päässä aivan kuin hinnat häikäisisivät tai että pelkäisi että hillopurkki putoaa ylähyllyltä päähän.
Molemmat on hyviä ja tärkeitä varusteita eivätkä yhtään noloja kun niitä käytetään siinä mihin ne on tarkoitettu.
ugh. olen puhunut
Meh, pyöräiöykypärä on niin iso, ettei se laukkuun oikein hyvin mahdu, laukun ulkopuolelle kiinnitettynä kolisee vaan joka paikkaan ja kädessä estää tavaroiden hypistelyn. Pyörän luo arvelluttaa jättää, kun pelkään että varastetaan tai rikotaan. Jollain lyhyellä piipahduksella helpompi pitää päässään.
Kauppojen eteisissä on lukittavia lokerikkoja juuri tällaisia tavaroita varten. Sinne itsekin laitan jos on jotain epämukavaa hankalaa kantamusta mukana.
No enpä ole tällaisia nähnyt meidän lähikaupoissa, -kirppareilla, -ostoskeskuksissa tai vaikka ärrällä. Eikö noi oo jo turvallisuusriski tänä uhkaavana terroristiaikana?
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä isännöitsijätoimistossa ja meille tulee toisinaan henkilöitä asioimaan aurinkolasit päässä. Tuntuu kuin puhuisi robotin kanssa kun ei näe toisen silmiä. Nämä henkilöt saavat sellaista palvelua kuin robotit ansaitsevat.
Saisivatko ilman aurinkolaseja sellaista palvelua, mitä sokeille annetaan?
Mä en oo ikinä ajatellut että tämä olisi jotenkin outoa ja dorkan näköistä?! Kuka tämmöisestäkin ihan mitättömästä asiasta jaksaa vetää herneen nenäänsä! :D
Vierailija kirjoitti:
No jos on huono näkö niin sitä varten on silmälasit. Ei se silmälasikotelelo laukussa isoa tilaa vie. Tai sitten piilarit ja tavalliset aurinkolasit.
Kaikki eivät voi tai halua käyttää piilareita. Ei ne lasit tilaa juuri vie eivätkä painakaan, mutta jos minä lähden vaikka kävellen kauppaan hakemaan maitoa ja tomaatteja, en todellakaan lyhyen kaupassakäynnin takia rupea viemään kaksia laseja. En henkilökohtaisesti voi ymmärtää, miksi muiden aurinkolasit ovat joillekin niin suuri ongelma.
Mua ihmetyttää kun jotkut käy ratsastusvaatteissa kaupassa! Eihän siel oo ees heppoja! Omg!
En edes osaisi käyttää aurinkolaseja sisällä. Niillä näkee niin huonosti kun ne on tarkoitettu ulkona pidettäväksi kirkkaalla säällä. Mulla on aina kotelo mukana johon ne voi laittaa. En todellakaan roikuta niitä missään kaula-aukossa, se on melkein yhtä hassua kuin pitää ne päässä.
Onko porukka jo niin uusavutonta että joku ei osaa pukeutua sään mukaan ja toinen ei osaa käyttää aurinkolaseja? Pyöräilykypärä mahtuu myös ostoskärryjen kassilokeroon joten senkään kuljettaminen ei ole ongelma ellei siitä sellaista tee.
Tälleen kaupan kassalla töissä olleena pakko todeta, että mun ensimmäinen ajatus asiakkaasta arskat päässä on se, että vähintään pilveä se on pössytellyt. Silmät yleensä paljastaa hyvin onko selvinpäin ja varsinkin just pössyttelijät tykkää pitää arskoja kaupan sisällä.
Määrittelen täten kauppavaatteet: suorat housut, ohut neule, loaferit, hiukset siististi kiinni, hillitysti aitoja koruja, merkkilaukku ja takki sään mukaan. Muut älkööt vaivautuko. Ja kaikki hassulta näyttävät asiakkaat, älkää tulko kauppaan vaan tilatkaa ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä laittaa vaikka pellelasit ja karvareuhkan päähän jos haluaa. Suomi on vapaa maa. Mutta ei tarvitse ihmetellä jos vastaantulijat hymyilevät vienosti:-3
Laita ihmeessä karvareuhka päähän jos luulet sen ilahduttavan meitä. Senverran monissa paikoissa maailmalla on tullut koluttua ettei suomalaisten pukeutuminen saa aikaan minkäänlaisia tunteita saati edes mitenkään hymyilyttäisi. Suomi on melkoinen perälä enkä edes ole täällä kovin kiinnostunut muista ihmisistä - ainakaan mitä heillä on päällä. Lähinnä omat tekemiset kiinnostavat. Ulkomailla näkee kaikenlaista hottentottia mutta ei niitäkään jaksa sen kummemmin enää huomioida. Olenkohan vaan nähnyt liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin vahvuudet laseissa. Käyn kaupassa aina aurinkolasit päässä. En ajattele mitä muut miettivät..
En minäkään, mutta silti välillä ottaa päähän kun joku ihan selvästi katsoo niitä laseja naureskellen.
Sehän on jokaisen oma asia jos haluaa näyttää huvittavalta. Voihan ne ottaa poiskin ja laittaa silmälasit päähän niinkuin suurin osa tekeekin.
Vierailija kirjoitti:
En edes osaisi käyttää aurinkolaseja sisällä. Niillä näkee niin huonosti kun ne on tarkoitettu ulkona pidettäväksi kirkkaalla säällä. Mulla on aina kotelo mukana johon ne voi laittaa. En todellakaan roikuta niitä missään kaula-aukossa, se on melkein yhtä hassua kuin pitää ne päässä.
Onko porukka jo niin uusavutonta että joku ei osaa pukeutua sään mukaan ja toinen ei osaa käyttää aurinkolaseja? Pyöräilykypärä mahtuu myös ostoskärryjen kassilokeroon joten senkään kuljettaminen ei ole ongelma ellei siitä sellaista tee.
Minun taas on tosi vaikea käsittää, että joku voi olla Suomessa auringonpaisteella ilman aurinkolaseja tai huoneessa, johon paistaa suoraan aurinko. Vielä enemmän ihmetyttää, että joku on Välimeren kirkkaassa auringossa ilman aurinkolasjea, kun omat silmäni sokaistuvat ja vuotavat jo parvekkeella käydessä. Silti en rupea ajattelemaan ja elämään näiden ihmisten puolesta ja arvioimaan heitä. Luotan jokaisen omaan arvostelukykyyn omien tuntemustensa puolesta.
Koulussa alaluokilla jo opetettiin että kun mennään sisään niin hattu otetaan päästä ovella saati että mentäisiion sisään kypärä päässä, voi herran pieksut näitä nykyradikaaleja tapoja. Sama pätee aurinkolaseihinkin. Se kuuluu hyviin käytöstapoihin.
On se hienoa, että voi aiheuttaa tunnekokemuksia omilla aurinkolaseillaan kanssaeläjille. Varmaan nauratte silmälaseillekin?
Ostoskeskus ei ole mikään teollisuushalli jossa tarvitaan kypäriä ja suojalaseja.
Vierailija kirjoitti:
On se hienoa, että voi aiheuttaa tunnekokemuksia omilla aurinkolaseillaan kanssaeläjille. Varmaan nauratte silmälaseillekin?
Miksi ihmeessä silmälaseille pitäisi nauraa? Ne ovat tarpeellinen näkemisen apuväline myös sisällä. Mutta tuskin ne eineshyllyjen valot niin kovasti häikäisee että ihan aurinkolaseja tarvitaan tai sitten on joku silmäsairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä silmälaseille pitäisi nauraa? Ne ovat tarpeellinen näkemisen apuväline myös sisällä. Mutta tuskin ne eineshyllyjen valot niin kovasti häikäisee että ihan aurinkolaseja tarvitaan tai sitten on joku silmäsairaus.
Täytyy kyllä myöntää, että en myöskään talvella jaksa joka kerta kaupassa käydessä riisua liukuesteitä kengistä, vaikka en pelkääkään liukastuvani kassajonossa. Aurinkolasit riisun aina, jos asiointi kestää yli minuutin ja vaihtolasit ovat näppärästi mukana. Joskus harvoin sitten kuitenkin haahuilen kaupassa aurinkolasit päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun onneksesi luonne- ja mt-ongelmat eivät näy päällepäin. Kuten eivät myöskään kaikki silmäsairaudetkaan.
Mä joudun toisinaan käyttämään aurinkolaseja sisätiloissa, kun on pakko käydä kaupassa migreenin jälkimainingeissa tai esim. hakemassa lapsi päivähoidosta.
Jokainenhan pukeutuu kuten haluaa ja jos haluaa tehdä sen hassusti niin se sallittakoon. En minä päähinettäkään käytä sisällä kun se on tarkoitettu pidettäväksi ulkona. Enkä minä stressiä ota kenenkään kypärästä. Päin vastoin se näyttää huvittavalta kuten ne aurinkolasitkin, pikemminkin se on päivän piristys;-)