Paras lääke niskajumiin?
Oon huomenna menossa lääkärille kipeiden niskojen / hartioiden vuoksi.
Mitä lääkettä voisin pyytää? Mikä oikeasti auttaa laukaisemaan tämän jumin?
Sirdalud ei auta mulla.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu mitä vastauksia.
Sirdalud auttaa jos sen kanssa yhdistää kipulääkkeen eli vaikka ketomex ja sirdalud yhdessä.
Itse laitan vielä lämpötyynyn lisäksi ja olen lepotuolissa eli pystyasennossa.
Paras yhdistelmä. Nukahdan usein lepotuoliini.
Mulla ei niskajännitys purkaudu jos makaan selälläni.Ei siinä sitten hittojakaan jos tykkää nukahdella sen sijaan, että viettäisi terveellistä liikunnallista elämää.
Eikö ap ole saanut lääkäriltä tulehduskipulääkettä aikaisemmin, akuuttiin vaivaan auttaa juurikin tuo kipulääke-relaksantti -yhdistelmä.
Ja sen jälkeen fyssarille mars, jotta kivun alkusyy selviää. Jos ei selviä ensimmäisellä, niin sitten seuraavalle jne. Pelkkä liikunnallinen elämä ei ainakaan minulla auta, koska jumituksen syy on leukojen jatkuva jännittäminen.
Hammaslääkärissä käynyt noiden leukojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinun niskallesi räätälöity jumppa. Älä popsi lääkkeitä, ei ne auta kuin hetkellisesti. Tarvitset fysioterapeutin tarkastuksen ja jumppaohjeet, niillä pääset jumeista eroon.
Lisäksi voisi olla hyvä tarkastaa työasennot. Oletko työelämässä? Voisitko pyytää työterveyden kautta fysioterapeuttia käymään työpisteelläsi tarkastamassa, miten hyvin tai huonosti työvälineesi/asentosi sopivat?
Nykyään ei enää kehoteta lepoon niska/hartiakipujen takia. Jos särkee, ota ibuprofeenia - ja liiku.
Ruokavalio ei hartiakipuihin auta. Toki terveellinen syöminen ja liian alkoholinkäytön välttäminen on hyväksi, muttei ruokavaliolla kyllä oikeasti noita korjata. Liikaa alkoholinkäyttöä kannattaa välttää ihan siksi, että kännissä tulee nukuttua oudoissa asennoissa ja huonosti, voi myös teloa itsensä.
Ps. Jo nyt voit jumpata, netistä löytyy useitakin ohjeita hakusanalla niskajumppa
Ruokavalio aiheuttaa myös lihakipuja. Alkoholi, kahvi, punainen liha, prosessoidut sokerit ja korkeaglykeemiset tärkkelykset voivat aiheuttaa tulehdusreaktion, joka aiheuttaa kipua.
Väriä lautaselle, vähärasvaista proteiinia ja hyviä rasvoja niin tulehdukset vähenee ja täten myös kipu.
Joojoo, usko mitä haluat. Lääketieteellistä näyttöä vaan uupuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu mitä vastauksia.
Sirdalud auttaa jos sen kanssa yhdistää kipulääkkeen eli vaikka ketomex ja sirdalud yhdessä.
Itse laitan vielä lämpötyynyn lisäksi ja olen lepotuolissa eli pystyasennossa.
Paras yhdistelmä. Nukahdan usein lepotuoliini.
Mulla ei niskajännitys purkaudu jos makaan selälläni.Ei siinä sitten hittojakaan jos tykkää nukahdella sen sijaan, että viettäisi terveellistä liikunnallista elämää.
Eikö ap ole saanut lääkäriltä tulehduskipulääkettä aikaisemmin, akuuttiin vaivaan auttaa juurikin tuo kipulääke-relaksantti -yhdistelmä.
Ja sen jälkeen fyssarille mars, jotta kivun alkusyy selviää. Jos ei selviä ensimmäisellä, niin sitten seuraavalle jne. Pelkkä liikunnallinen elämä ei ainakaan minulla auta, koska jumituksen syy on leukojen jatkuva jännittäminen.
Marssittaja paikalla :)
Mulla juuri joku tuoliin nukahtaminen olisi varmin keino hommata niskajumi.
Kannatan lämpimästi jumppaa ja juuri fysioterapeutin juuri sinun niskallesi laatimaa jumppaa. Oma apu on ehdottomasti paras apu, koska muuten päädyt särkylääkkeiden narkkaamiseen vuosiksi.
Toinen hyvä on niskatuki, sellainen vaahtokuminen kaulan ympärille laitettava. Sitä käyttäessä niskalihakset saavat levätä, eivätkä vedä entistä pahemmin kramppiin. Logiikka menee nimittäin niin, että kun pään kääntämien ja tietyt asennot sattuvat, alat varoa niitä vaistomaisesti ja lihakset vetävät yhtä tiukemmin kramppiin. Tuen avulla lihakset rentoutuvat ja kipu lähtee parissa, kolmessa päivässä. Mulle fyssari on määrännyt tuen, ja olen ostanut sellaisen kotiin omaksikin, otan sen käyttöön heti, jos niskaa särkee pitkän työputken jäljiltä, usein riittää alle vuorokausikin tuen käyttöä ja kipu on poissa.
Tarkoitan siis tällaista, näitä saa netistä ja joistakin Instrun myynälöistä. Saattaa olla lainattavissa myös lääkäriasemalta. Käytetään myös öisin!
https://www.google.fi/search?q=niskatuki&rlz=1C9BKJA_enFI610FI610&oq=ni…
Kannattaa kokeilla (sitten kun pahin jumi on lauennut) myös magnesiumia öljynä/geelinä. Itse voitelen hartiat ja niskan joka ilta Magnesorilla. Välillä vähän kolottaa mutta jumeja ei ole ollut yli vuoteen kun niitä aiemmin oli usein ja särkylääkkeitä on tarvinnut syödä huomattavasti vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinun niskallesi räätälöity jumppa. Älä popsi lääkkeitä, ei ne auta kuin hetkellisesti. Tarvitset fysioterapeutin tarkastuksen ja jumppaohjeet, niillä pääset jumeista eroon.
Lisäksi voisi olla hyvä tarkastaa työasennot. Oletko työelämässä? Voisitko pyytää työterveyden kautta fysioterapeuttia käymään työpisteelläsi tarkastamassa, miten hyvin tai huonosti työvälineesi/asentosi sopivat?
Nykyään ei enää kehoteta lepoon niska/hartiakipujen takia. Jos särkee, ota ibuprofeenia - ja liiku.
Ruokavalio ei hartiakipuihin auta. Toki terveellinen syöminen ja liian alkoholinkäytön välttäminen on hyväksi, muttei ruokavaliolla kyllä oikeasti noita korjata. Liikaa alkoholinkäyttöä kannattaa välttää ihan siksi, että kännissä tulee nukuttua oudoissa asennoissa ja huonosti, voi myös teloa itsensä.
Ps. Jo nyt voit jumpata, netistä löytyy useitakin ohjeita hakusanalla niskajumppa
Ruokavalio aiheuttaa myös lihakipuja. Alkoholi, kahvi, punainen liha, prosessoidut sokerit ja korkeaglykeemiset tärkkelykset voivat aiheuttaa tulehdusreaktion, joka aiheuttaa kipua.
Väriä lautaselle, vähärasvaista proteiinia ja hyviä rasvoja niin tulehdukset vähenee ja täten myös kipu.
Joojoo, usko mitä haluat. Lääketieteellistä näyttöä vaan uupuu...
Mitä maksaa kokeilla? Mihin tarvitaan lääketieteellistä näyttöä, jos oma vointi todistaa toisin? Kyllähän niitä kokeilla, testeillä yms voidaan todistaa ihan mitä vaan. Esim. välimerenruokavalio. Yksi testiryhmä syö välimerenruokavalion mukaista ruokaa ja yksin normaalia(luetaan mahdollisemman epätervellistä) ja näin todistetaan, että välimeren ruokavalio toimiin.
Mä voisin antaa sulle sellaisen niskahartia hieronnan, että tepsii varmasti. :)
Teen joka päivä joitakin liikkeitä, kädet niskan taakse, varovaisia venytyksiä, ei tule niin pahaa jumitusta, kuin joskus - alkoi pyörryttää, oli pakko istua. Myös vältä kantamista, käytä vetokärryä kauppareissulla.
Mulla lähti niskajumit, kun ostin kipukoukun. Kannattaa kokeilla.