Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäriasema Megaklinikka, millaisia kokemuksia?

Vierailija
11.07.2016 |

Ainakin hinnastossaan reilusti halvempi kuin esimerkiksi Oral, mutta kostautuuko se laadussa? Jotain kauhutarinoita löysin anna.fi puolelta, vuodelta 2011, sekä tyytyväisiäkin asiakkaita. Vauva, kaksplus ym katsoin myös. Useampi joka meinasi että tekevät turhia toimenpiteitäkin, rahastus mielessään.

Joku kirjoitti että perustoimenpiteet saa hyvin ja halvalla, mutta jos on jotain monimutkaisempaa niin kannattaa muualle mennä, koska hinta saattaa pompsahtaa yhtäkkiä kalliimmaksikin kuin muualla.

Onko teillä kokemuksia, vertailukohtia?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kesäkuussa ystäväni vinkistä kokeilemassa, sillä takahammasta oli alkanut särkemään. Hävetti mennä pitkän tauon jälkeen näyttämään hampaita, mutta hammaslääkäri suhtautui silti tsempillä. Hammaskiveä riitti ja myös 1 paikattava reikä löytyi, joten onneksi menin. Hammaskivi poistettiin samointein, ja sen teki ihana suuhygienisti Tiina rauhallisesti ja kokoajan kysellen miltä tuntuu. Toiselle kerralle jäi paikkaus, sillä hammaskivenpoisto vei aikaa. Nyt on suussa ihan eri fiilis, ja tekee mieli kiinittää hampaisiin huomiota. Menisin vielä uudelleenkin, seuraava kutsu on vuoden päähän. Plussaa oli myös ajan saanti nopeasti, sain ajan samalle päivälle 4h päähän. Kunpa olisi vain opiskelija-ale niin olisi loistavaa.

Vierailija
22/37 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt siellä jo vuosia ja olen ollut tyytyväinen. Pääasiassa aika positiivisia megaklinikka kokemuksia näkyy muillakin olevan. Kerran yksi paikka ei ollut ihan sopiva, mutta säätivät sitä ihan ilmaiseksi ja olin tyytyäväinen. Kiva saada kaikki hammasasiat kuntoon kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät vaan rahastaa ja saada asiakkaat monta kertaa paikalle. Tarkastuksessa löytyi mukamas muutama reikä, paljon hammaskiveä ja kunnon ientulehdus ja hampaita joista lohjennut palasia. Ja tietysti pelkkä tarkastus ei riittänyt vaan lisäksi piti ottaa vielä 50 e röntgen. Jotenkin tuli huijattu olo ja kävin toisella yksityisellä lääkärillä, joka ei löytänyt yhtään reikää ja ikenetkin kuulemma kunnossa. Vain yksi vanha paikka oli lohjennut jonka korjas ja teki suppean hammaskiven poiston. Että semmosta...

Vierailija
24/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa halvalta, mutta lopulta päädyt käymään usean kerran koska varattu aika ei riitäkään. Kauppaavat selkeästi niin paljon kuin pystyvät. Ehdottivat minulle terveiden hampaiden paikkausta sekä terveiden viisaudenhampaiden poistoa.

En suosittele missään tapauksessa. Tulee vaan kusetettu olo.

Vierailija
25/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain hyvää sanottavaa. Mitä tulee rahastamiseen niin niiden hammaslääkäri oli sitä mieltä että mun viisaudenhampaita ei tarvii poistaa koska ne ei vaivannut ollenkaan.

Ja mitä tulee noihin reikiin niin eri hammaslääkärillä voi olla eri standardi että kuinka isoa reikää paikataan. Eräskin yksityinen sanoi ettei löytynyt yhtään reikää johon vastasin että alkuja oli kyllä viimeksi monta. No olihan hänkin ne alut siellä nähnyt mutta ei kuulemma ollut mainitsemisen arvoisia.

Vierailija
26/37 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan pumppausta asiakkaista kirjoitti:

Yrittävät vaan rahastaa ja saada asiakkaat monta kertaa paikalle. Tarkastuksessa löytyi mukamas muutama reikä, paljon hammaskiveä ja kunnon ientulehdus ja hampaita joista lohjennut palasia. Ja tietysti pelkkä tarkastus ei riittänyt vaan lisäksi piti ottaa vielä 50 e röntgen. Jotenkin tuli huijattu olo ja kävin toisella yksityisellä lääkärillä, joka ei löytänyt yhtään reikää ja ikenetkin kuulemma kunnossa. Vain yksi vanha paikka oli lohjennut jonka korjas ja teki suppean hammaskiven poiston. Että semmosta...

Mulle sanottiin tarkastuksessa että on 7 reikää ja kävin sitten kunnallisessa, niin kas kummaa oli vain kaksi alkavaa reikää. Ikinä en aio enää käyttää tätä megaklinikkaa.

Vierailija
27/37 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös huono kokemus. Mulla on hampaassa reikä, joka pakattiin todella huonosti. Paikkaukseen käytettiin aikaa valehtelematta alle 10 minuuttia, yleensä kun hammas hoidetaan kunnolla on minun kohdallani reiän paikkaukseen mennyt n. 20 minuuttia. Porasivat paljon ja löivät huonon paikan päälle. Myöhemmin olen asioinut muualla ja useampi hammaslääkäri todennut, että paikka on huonosti tehty ja aine, jolla paikka on tehty on huonolaatuista.

Tästä on jo vuosia, mutta tämä paikattu hammas on edelleen Megaklinikan jäljiltä kipeä (se ei ollut kipeä ennen kuin paikattiin, reikä löytyi sattumalta). Hammas on tutkittu muualla, mutta muuta selitystä ei kivulle ole kuin hutiloiden tehty paikkaus.

En varmasti mene enää ikinä enkä suosittele kenellekään muullekaan!

Vierailija
28/37 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tulee noihin reikiin niin eri hammaslääkärillä voi olla eri standardi että kuinka isoa reikää paikataan. Eräskin yksityinen sanoi ettei löytynyt yhtään reikää johon vastasin että alkuja oli kyllä viimeksi monta. No olihan hänkin ne alut siellä nähnyt mutta ei kuulemma ollut mainitsemisen arvoisia.

Varmasti kivaa että hammaslääkäri kertoo myös alkavista rei'istä, mutta tässä tapauksessa hän oli poraamassa ja paikkaamassa monta alkavaa reikää. Näin hän olisi siis tehnyt suuhuni reikiä kohtiin, joihin ei välttämättä ikinä olisi kehittynyt reikiä.

Vierailija
29/37 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistavaa palvelua. Kaikki ketkä haukkuu ovat vaan kateellisia kilpailijoita. Kaikki ketkä kehuvat ovat paikan henkilökuntaa.

Vierailija
30/37 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020, mutta ajankohtainen. Laitoin äsken viestiä hyggalle ja tässäpä niille jotka olevat sinne menossa:

En todellakaan suosittele. Hinnat myös merkattu sen verran fiksusti, että ne sivulla olevat ovat jo KELA vähennyksen jälkeen, kun taas monessa muussa paikassa ennen KELAn vähennystä, joten voisi luulla , että on paljonkin halvempi - vaan ei ole.

"

Hei,

Pakko oli laittaa palautetta minun käynnistä. Kävin suututkimuksessa ja kuvien jälkeen hammaslääkäri "ulkomaalainen" antoi lausunnon ja hammaskartan, sekä halusi korjata välittömästi 5 hammasta sillä niissä oli hänen mukaan karies ja ne vaativat pikaista hoitoa. En jäänyt silloin hoitoon ja varasin korjaukset toiselle hammaslääkärille.

Tulin äsken hoidosta ja tuloksena 2 hammasta joissa aivan pientä kariesta. Joka ikinen muu hammas täysin kunnossa, eikä mitään tarvetta sörkkiä niitä. Lisäksi tämä "Lääkäri" merkkasi, että 7 hampaassa olisi ollut alkavaa kariesta. Tämäkään ei pidä paikkaansa. Ammattitaitoinen ja kokemuksella oleva suomalainen lääkäri kummasteli tuota raporttia ja minä en kyllä tajua ollenkaan, että miten helveti**ä tuollainen kaveri on mukamas hammaslääkäri ja teillä töissä. Viidakkorumpua ja palautetta kyllä tästä aiheesta joka paikkaan ja tutuille. Ei mitään järkeä!"

Vierailija
31/37 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megaklinikan liikeidea perustuu siihen, että vaikka yksittäinen toimenpide olisi hiukka halvempi, niin asiakkaalle keksitään vastaavasti sen verran monta paikattavaa hammasta, että kokonaishinta saadaan ylös. Valitettavasti asiakas tässä tapauksessa saattaa maksaa lopulta turhasta ylihoitamisesta enemmän, kuin normaalissa hammashoidossa. Tässä on periaatteena vähän sama kuin ” ilmaisessa tarkastuksessa ”.

Älkää hyvät ihmiset langetko ilmaisen tarkastuksen ansaan. Se hammaslääkäri joka mainostaa tällä tavoin, on pahasti uusien potilaiden puutteessa, ja tällaisessa tarkastuksessa löytyy varmasti paljon tehtävää - sellaistakin mitä ei oikeasti tarvittaisi.

Vierailija
32/37 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenpieni reikä röntgenkuvassa, josta kysyttiin toiselta lääkäriltä että onko edes reikä. Lopputulos 5 pinnan massiivinen paikka ja monen kuun hammassärky. Lopulta hain muualta kruunun ja sain purennan kuntoon.

Koskaan enää en mene megaklinikalle.

Vierailija
33/37 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni Hyggasta parin viikon takaa, Hgin kaupungin ostopalveluna. Pieni hammaslohkeama paikan vieressä poskihampaassa.

Pääsin etuajassa sisään. Epäsiisti iso vaalea nainen. Löysi heti lohjenneen hampaan vierestä reiän (ei tietääkseni ollut, hammastarkastus ollut keväällä), jonka halusi paikata heti. Yritti jättää puudutuksen pois, "eiköhän me hoideta tämä nyt samantien ilman puudutusta", pora kädessä. En suostunut. Ei aavistustakaan mistä ja missä vaiheessa muka paikkasi "reikähampaan". Toiminta oli äärettömän hätäistä eikä missään vaiheessa kertonut mitä tekee, toisin kuin nykyään on hammaslääkäreillä ja -hoitajilla tapana. Ongelmahampaan paikan korkeutta ei testattu. Jälki aika surkeaa - edelleen lohkeama tuntuu ja samoin poskihampaan paikan reunat eli raja ei siisti. Odotan vain koska syntyy uutta ongelmaa. Toimenpide oli tosi nopea ja tuli liukuhihna olo. Ja todellakin täällä mainitut "uusien reikien löydöt" ja viimeistelemätön työ. En menisi uudestaan. Äärettömän nopeaa kyllä oli.

Vierailija
34/37 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyggasta on erittäin negatiivisia kokemuksia. Tänään kävi ilmi, että ovat useamman vuoden ylihoitaneet hampaita. Halvat kertahinnat otetaan takaisin teettämällä tarpeettomia hoitoja.

Viimeisimmällä käynnillä YRITTIVÄT PORATA KAHTA TERVETTÄ HAMMASTA. Hammaslääkäri kertoi, että reiät ovat pitkälle edenneitä ja pitäisi mieluiten porata ja paikata heti. Yritti vielä hoputtaa ja totesi, että tilanne heikkenee jos ei nyt hoideta. Kaveri ei ottanut edes röntgeneitä! No, kävin sekä Oralilla että Hammas & Hampaassa röntgenissä ja tarkastuksessa ja molemmista todettiin, ettei löydy kuin pieniä jälkiä jotka ovat 15 vuotta vanhoja. Poraaminen ja paikkaaminen nyt olisi iso virhe, omat hampaat kestää reilusti pidempään kuin mikään paikka.

Viimeiseksi Hammas & Hampaalla putsattiin hammaskivet 10 minuutissa ja hammaslääkäri totesi, että ehkä kerran vuodessa voi käydä puhdistamassa. Ei keksinyt miten siellä voisi enempää olla hammaskiveä, kun hyvin hoidan hampaita.

Hyggalta annettiin ohjeistus, että PUOLEN VUODEN VÄLEIN pitää käydä hammashygienistillä, ja jotenkin ne saivat rapsutteluun hukattua sen 60 minuuttia aina.

Kun useampi ammattimainen ja kalliimpi hammasääkäri on todennut, ettei reikiä löydy eikä hygienistillä ole putsattavaa, vaikea uskoa että Hyggan tarinat on muuta kuin huijausta. Halvoilla hinnoilla houkutellaan asiakkaat sisään ja sen jälkeen ylihoidetaan jotta saadaan tehtyä kunnon tili terveillä potilailla.

Miettikää, kun olisin Hyggan multasormien antanut PORATA KAKSI TERVETTÄ HAMMASTA. Ei ikinä enää.

Vierailija
35/37 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin muutama vuosi sitten ja siellä sanottiin että olisi ollut 10 reikää. Onneksi rupesin lukemaan netistä kokemuksia ja varasin sen jälkeen kunnalliselta ajan ja oli vain 2 reikää. En suosittele kenellekään.

Vierailija
36/37 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyväuskoisella porattiin tuolla taalloin neljä reikää ylähampaista. Maksoi 600e, olin menossa vain hammaskiven poistoon. Alahampaisiin en antanut koskea ja menin kunnalliselle tarkistukseen jossa eivät löytäneet yhtään reikää. Huijattu ja lähes pahoinpidelty olo tuon takia että tuhosivat tod näk tervettä hammasluuta. Voiko jonnekin valittaa vielä vuosien jälkeen. Kyllä v*tuttaa, uskomattoman p*skaa toimintaa. Ja Suomessa vielä!!!

Vierailija
37/37 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla hyväuskoisella porattiin tuolla taalloin neljä reikää ylähampaista. Maksoi 600e, olin menossa vain hammaskiven poistoon. Alahampaisiin en antanut koskea ja menin kunnalliselle tarkistukseen jossa eivät löytäneet yhtään reikää. Huijattu ja lähes pahoinpidelty olo tuon takia että tuhosivat tod näk tervettä hammasluuta. Voiko jonnekin valittaa vielä vuosien jälkeen. Kyllä v*tuttaa, uskomattoman p*skaa toimintaa. Ja Suomessa vielä!!!

Taannoin* eikä taalloin. Kai siellä on rtg-kuvat olemassa näistä reiistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi