Onko silloin ihastunut vai rakastunut, jos..
Onko silloin ihastunut vai rakastunut, jos on puoli vuotta ajatellut toista yötä päivää? Mistä sen muutenkin tietää onko kyse ihastumisesta vai rakastumisesta?
Kommentit (16)
Kyllä sen itse tietää kun rakastuu. Tuntemattomaan ei voi rakastua.
Kyse ei ole tuntemattomasta ihmisestä. Pelkään olevani rakastunut siksi tätä pohdiskelen. Myös tämä mies ajattelee minua samaan tapaan kokoajan ja mietin vaan, että onkohan hänkin rakastunut vai ihastunut..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet ehkä rakastunut siihen ihastumisen tunteeseen kun pohdit (=tunnet ihastusta) koko ajan.
Toivottavasti kyse olisi tästä. Jos on, niin milläköhän siitä voisi päästä eroon?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat ihastumisella?
Omat tunteeni ovat seuraavat: kaipaan ja ajattelen tätä miestä yötä päivää, hän tulee uniini, haluaisin olla vain hänen seurassaan, sydän pamppailee hänen seurassaan, pelkkä hänen nimensä näkeminen jossain saa oloni iloiseksi yms..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan pakkomielle.
Millä pakkomielteestä pääsisi sitten eroon? Vaikka tekisin mitä, niin hän on ajatuksissani kokoajan. Ja minä hänen ajatuksissaan. Miksi ihmeessä olemme pakkomielteitä toisillemme?
Ap
Mulla ihan sama tunne yhtä miestä kohtaan ja melkein saman ajan ollut. Alkoi sellaisella hirveellä kiimalla, et oli märkänä koko ajan ja sitten syveni sellaiseksi jatkuvaksi kaipuuksi. Mitenköhän tästä pääsis eroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan pakkomielle.
Millä pakkomielteestä pääsisi sitten eroon? Vaikka tekisin mitä, niin hän on ajatuksissani kokoajan. Ja minä hänen ajatuksissaan. Miksi ihmeessä olemme pakkomielteitä toisillemme?
Ap
Oletteko siis ryhtyneeet suhteeseen vai joudutteko olosuhteinen pakosta (toinen tai molemmat varattuja) olemaan erossa? Kyllä te olette rakastumassa tai jo rakastuneet toisiinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan pakkomielle.
Ap
Oletteko siis ryhtyneeet suhteeseen vai joudutteko olosuhteinen pakosta (toinen tai molemmat varattuja) olemaan erossa? Kyllä te olette rakastumassa tai jo rakastuneet toisiinne.
Olosuhteiden pakosta emme ole ryhtyneet suhteeseen. Tämä on ihan kamalaa ja jos kyse on rakastumisesta, niin kauankohan sen loppumisessa kestää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan pakkomielle.
Ap
Olosuhteiden pakosta emme ole ryhtyneet suhteeseen. Tämä on ihan kamalaa ja jos kyse on rakastumisesta, niin kauankohan sen loppumisessa kestää?
Ap
Jos välttelette kontaktia, niin parissa kolmessa vuodessa pääsee eroon ja tunteet kuolee. Hyvässä lykyssä jo vuodessa, jos ei kovin paha rakastuminen päässyt tapahtumaan.
Ei kuulosta rakkaudelta. Miten ei muka aikuinen ihminen tiedä onko rakastunut vai ei? Ihastunut on nimenomaan epävarma tunteistaan, kun taas rakastunut on varma.
Ihastuneena näet toisen ihmisen täydellisenä ja elät haavemaailmassa. Rakastuneena näet myös tämän ihmisen virheet, huonot puolet, mutta rakastat siitä huolimatta. Rakastuminen vie aikaa, sillä toiseen ihmiseen täytyy ehtiä tutustua kunnolla. Rakastunut tahtoo jakaa elämänsä tämän toisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta rakkaudelta. Miten ei muka aikuinen ihminen tiedä onko rakastunut vai ei? Ihastunut on nimenomaan epävarma tunteistaan, kun taas rakastunut on varma.
Ihastuneena näet toisen ihmisen täydellisenä ja elät haavemaailmassa. Rakastuneena näet myös tämän ihmisen virheet, huonot puolet, mutta rakastat siitä huolimatta. Rakastuminen vie aikaa, sillä toiseen ihmiseen täytyy ehtiä tutustua kunnolla. Rakastunut tahtoo jakaa elämänsä tämän toisen ihmisen kanssa.
Nyt kyllä sekoitat rakastumisen ja rakastamisen. Rakastaminen alkaa kun alkuhullaantuminen loppuu. Ap on toki vielä alkuhuumassa ja ihastuksen vallassa, mutta noin pahaksi mennyt tilanne on jo siirtynyt rakastumisen puolelle. Jos kontaksi mieheen jatkuu, tulee pahoja rakkauspulmia.
Kiitos vastauksesta, mutta toivottavasti et ole tosissasi, että tunteiden kuolemisessa kestää noin kauan! Millä ihmeellä voin kestää niin kauan, aivan kamalaa!! Itse toivoin, että tunteet voisivat kuolla neljän viikon loman aikana kun emme näe toisiamme? Tällä hetkellä se tuntuu kyllä epätodennäköiseltä. Joudumme siis normaalisti olemaan töiden puolesta tekemisissä, mutta kai ne tunteet nyt silti voi kuolla, voihan?
Ap
Olet ehkä rakastunut siihen ihastumisen tunteeseen kun pohdit (=tunnet ihastusta) koko ajan.