Poikani sananvapautta rajoitetaan harrastuksessa!
Olen raivoissani. Tänä aamuna tuli joukkueen huoltajalta kaikille äideille viestit, jossa pojan nimeä ei mainittu erikseen, mutta kyllä kaikki tietävät kenestä on kyse. Me ainakin.
Pojalla on naseva ja pisteliäs huumorintaju ja poika piikittelee usein joukkuetovereitaan eri asioista. Se on h-u-u-m-o-r-i-a, mikä on ilmeisesti täysin vieras konsepti yhdelle herkälle lumihiutaleelle joukkueessa. Tämä yksi poika on nyt vaatimassa erityisoikeutta olla tulematta pojan vitsien kohteeksi, koska hänelle tulee niiiiiiiin paha mieli ja koulussa kiusataan ja vaikka mitä.
Minun poikani ei tätä poikaa kiusaa, joten en ymmärrä miksi minun poikani sananvapautta pitää rajoittaa.
En kysy neuvoja koska tiedän jo miten aion toimia, halusin vain jakaa tämän täällä ja ehkä kuulla vertaistukea. Poliittinen korrektius on mennyt liian pitkälle kun 13-vuotias lapsi ei enää saa puhua!
Kommentit (34)
No kerros nyt joku esimerkki tästä "huumorista"
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt vaan suosiolla myönnät että poikasi on ilkeä koulukiusaaja. Mikä erityisoikeus sinun pojallasi on kiusata muita?
Poikani ei ole kiusaaja ja jos olisi niin puuttuisin siihen heti. Nyt ongelma on kuitenkin huumorintajuttomassa joukkuetoverissa ja sananvapautta rajoittavassa joukkueen huoltajassa.
Opta kakarasi käyttäytymään. Hienoa että puuttuvat!
Sä et ilmeisesti edes tiedä mitä on sananvapaus.
"Se oli vaan vitsi" on ehkä kuluneinen selitys, joka kiusaajien suusta kuullaan.
Ei ole omena pudonnut kauas puusta näköjään.
Monesti kiusaaminen piilotetaan huumorin taakse, ja jos joku loukkaantuu niin se kuitataan tokaisemalla "no se oli läppä heeeei"
Eli poikasi on kiusaaja ja suutut kun poikasi kiusaamiseen puututaan
Sinä ja poikasi ette selvästi tajua ettei piikittely ole huumoria jos siinä ei ole molemmat osapuolet mukana. Se on kiusaamista. Lisäksi sinä saatat sanoa että poika piikittelee mutta todellisuudessa poikasi vittuillee.
Vierailija kirjoitti:
Se on tilannehuumoria, joten vähän vaikea nyt alkaa keksiä esimerkkiä. En ole edes ollut paikalla kun näitä on kerrottu, joten olen kuullut vain asiayhteydestä irrotettuja heittoja.
Kaikista paras on kun sanoo aina perään, että "leikkiä vaan!". Sitten kaikki tietää olla loukkaantumatta.
"Katsokaa kun tuo lihava lepakko lyllertää, noo leikkiä vaan"
" Mustafan käsilaukku on tehty sen klitoriksesta. Tsoukilla vaan, älä suutu".
Taitaa se sinun poikasi olla se ainutlaatuinen lumihiutale jolla pitää olla erioikeus pisteliäästi loukata toisia.
Poikasi saa vielä pahasti nokkaansa. Ota se sitten huumorilla. "Näytät mustine silminesi ihan panda-karhulta"
Ei toiseen kohdistuva naseva pisteliäisyys ole huumoria. Tai ainakin se pitää olla täydessä yhteisymmärryksessä toteutettua.
Mutta paha sanoa tilanteesta kuulematta ja näkemättä. Onhan niitä yliherkkiäkin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tilannehuumoria, joten vähän vaikea nyt alkaa keksiä esimerkkiä. En ole edes ollut paikalla kun näitä on kerrottu, joten olen kuullut vain asiayhteydestä irrotettuja heittoja.
Eli oot kuullu sun pojan version ja et tiedä miltä se siitä toisesta tuntuu, kuinka loukkaava se on. Saako sun pojalle sit huomautella ja hän ei loukkaannu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oot kuullu sun pojan version ja et tiedä miltä se siitä toisesta tuntuu, kuinka loukkaava se on. Saako sun pojalle sit huomautella ja hän ei loukkaannu?
Jos se on huumoria niin saa. Eri asia jos pojalle vittuilee, sitä ei kenenkään tarvitse sietää. Miten nämä kaksi konseptia ovat niin vaikeita joillekin - erityisesti tietyille ryhmille................
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis päänauontaa toisten suorituksista, tähän onneksi puututaan myös lapsen joukkueessa oli välillä jo ongelma.
Aina on tyyppeejä jotka kuvittelevat olevansa maailman napa :(
On ilmeisen reipasta "huumoria" ollut, kun siihen puututaan. Yleensä kynnys puuttumiseen on (valitettavan) korkea. Ap, entä jos heräisit todellisuuteen.
Muista lääkkeet.
Porvoon apteekissa on iso valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on huumoria niin saa. Eri asia jos pojalle vittuilee, sitä ei kenenkään tarvitse sietää. Miten nämä kaksi konseptia ovat niin vaikeita joillekin - erityisesti tietyille ryhmille................
Tietyillä ryhmillä ilmeisesti tarkoitat muita kiusaavien poikien äitejä :D Onhan se nyt hirveää puuttua lapsensaa "huumoriin" etenkin jos itse harrastaa aikuisena samanlaista "huumoria".
Lapset kun yleensä ottavat oppia vanhemmistaan...
Jos nyt vaan suosiolla myönnät että poikasi on ilkeä koulukiusaaja. Mikä erityisoikeus sinun pojallasi on kiusata muita?