Kysy, mitä tahdot isännöitsijältä
Kommentit (26)
Miksi isännöitsijä ei puutu asiaan kun asunnossa majailee kuukausia henkilö joka ei ole kirjoilla?
Naapuri häiriköi, miten siitä pääsee eroon? Eikö isännöitsijä voi häätää naapuria?
Mikä sun palkka on? Kuinka kauan olet ollut alalla? Onko sulla mikä koulutus?
Keinot puuttua noihin vapaamatkustajien touhuihin, ovat aika vähissä.
Mikä on Hesen majoneesin salainen raaka-aine?
Kotona haisee tunkkaiselta.
Ei kuitenkaan viemäriltä. Kph:n viemärin alta poistettu hiukset jne. Nukkasihti puhdistettu. Jääkaapin takaosa puhdistettu, samoin kph:n poistohormi. Tulohormeista tulee mielestäni raitista ilmaa. Liesituuletin ei haise.
Kahdeksan vuotta vanha talo, joten mietin, voiko tulohormeissa olla tukos jossain.
Keksitkö, mistä haju voi tulla?
Häätö ei ole kovin yksinkertaista. Ja käytäntö hieman eri, jos on kysymys vuokratalosta.
Ketään ei tuosta vain voi häätää kodistaan.
Miksi juopot ovat isännöitsijän erityissuojeluksessa, jopa niin että tavallinen asukas saa kärsiä kuukaudesta ja vuodesta toiseen? Miksi ylipäätään rapajuopot sijoitetaan tavallisten ihmisten sekaan? Eikö järki sano laittaa ne omille alueilleen jossa pitää tukikohtaansa ja ryypätä.
Vierailija kirjoitti:
Palkka vaihtelee, mutta vuodessa noin 50000. Neljä vuotta olen ollut ja isännöitsijän ammattitutkinto, sekä perus-tek.
Miks tuholaistorjunnat hoidetaan nykyisin päin hittoa? Ludetorjunnoissa maksuvastuuta sysätään asukkaalle eikä myrkytetä koko rappua, joten luteista ei uskalleta ilmoittaa ja tulee myrkyille vastustuskykyisiä kantoja.
Isännöitsijä ei niitä asukkaita sijoita. Itse työskentelen asunto-osakeyhtiöiden parissa, joten nuo vuokratalojen ongelmat ovat aika outoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka vaihtelee, mutta vuodessa noin 50000. Neljä vuotta olen ollut ja isännöitsijän ammattitutkinto, sekä perus-tek.
Miten iso osuus tuosta "palkasta" tulee remontti yms firmoilta, joille välität taloyhtiöiden urakat?
Kyllä minut tavoittaa, mutta kesken kokouksen en vastaa puhelimeen. Enkä iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten iso osuus tuosta "palkasta" tulee remontti yms firmoilta, joille välität taloyhtiöiden urakat?
Palkkani maksaa työnantajani. Ei remonttifirma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkani maksaa työnantajani. Ei remonttifirma.
Okei. Eli voitelut tulee siihen päälle. Näin arvelinkin.
Miten toimit kun sinulle kerrotaan että pienessä rivitaloyhtiössä taloyhtiön hallituksen jäseniä on käynyt yleisavaimilla osakkeiden haltijan asunnossa silloin kun em on ollut matkoilla?
Taloyhtiön hallituksen jäsenelle oli kerrottu että olemme matkoilla juuri tietyt 7 päivää. Ennen matkaa ei tullut mitään ilmoitusta meille eikä kenellekään muullekaan taloyhtiön asukkaalle ettå huolto tms asiaa olisi tulossa. Eikä mitään huolto eikä muuta tarvetta ollut.
Kun tulimme matkoilta niin näimme heti verhoista yms että meillä oli käyty. Mitään ei oltu viety mutta joitain tavaroita siirrelty. Ihmettelimme kuka on käynyt. Parin viikon päästä yksi taloyhtiön hallituksen jäsen sanoi että kävivät ilmaamassa patterit kun olimme matkoilla!
Nyt on sellainen olo niinkuin meidän kodin koskemattomuudella ja meidän määräysoikeudella kotimme suhteen ei olisi mitään väliä.
Pyrin yleensäkin välttämään, että hoitamieni yhtiöiden osakkailla olisi avaimia hallussaan. Osakkaan tulee itse tuoda asia esille, että asunnossa on käyty ilman lupaa. Tällöin voidaan käytäntöihin puuttua.
Missä olet töissä?