Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joltakulta poistettu viisureita aikuisena?

Vierailija
10.07.2016 |

Mistä syystä päätettiin poistaa?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 v, hammas poikittain suussa, juuret hermokanavassa ja kirurginen poisto.

Vierailija
2/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin muistaakseni 21-vuotiaana. Taisi olla jotenkin viereisen hampaan tiellä ja muutenkin huonokuntoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne aika usein poisteta? Mulla on poistettu kaikki viisurit, jotka on tulleet. Ne on hankala pitää puhtaanakin.

Vierailija
4/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oli asettunut niin että hampaan ns yläpintaa ei päässyt harjaamaan -> reikä

T.1

Vierailija
5/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mahtuneet kunnolla puhkeamaan,

Vierailija
6/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi poistettiin, koska se tulehtui. Hoidettiin kuntoon antibiooteilla ennen poistoa. Muut eivät ole edes puhjenneet.

Vierailija
7/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne tulekkin vasta aikuisiällä? Siitä nimi viisaudenhammas.

Vierailija
8/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on poistettu, ihan kunnolla aikuisena eikä just täysi-ikäistyneenä. Uskalsin mennä aikojen kuluttua hammaslääkärille ja reiäthän niissä viisureissa oli. Hammaslääkäri sitten suositteli poistaa kaikki neljä, ja niin ne poistettiin. Olen tyytyväinen lopputulokseen, ei ollut mitään ongelmia poistamisessa.

Vierailija
9/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne yleensä puhkea vasta aikuisena? Multa on poistettu kaikki tai 3/4. En muista. Ei siinä mitään erityistä syytä ollut miksi poistettiin tai varmaankin noi mitä yllä jo tullut eli vaikea pitää puhtaana/ei kunnolla tilaa.

Vierailija
10/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla poistettiin kun tuli reikä ja minulla oli vain ylhäällä viisaudenhampaan niin ei niistä ollut iloa puremiseenkaan. Poistettiin kun olin raskaana ja oli kyllä helppo homma.

Vierailija
11/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällähän ne vasta puhkeavat, tai ainakin kaikilla tuntemillani. 

Vierailija
12/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli reikiä kahdessa. Olivat niin hankalasti asettautuneet että puhtaana pitäminen ei oikein onnistunut ja kun sitten toimivat hyvänä pöpöpesänä meni muidenkin hampaiden reikätilanne huonommaksi. Päädyttiin sitten poistamaan kaikki, myös ne ehjät koska reikiintyminen oli vain ajan kysymys. Poistatin ne opiskelijana mistä olen tosi iloinen, nyt työssäkäyvänä se olisi tullut todella paljon kalliimmaksi.

Vierailija
13/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monilta ne poistetaan nuorena aikuisena (alle 25v). Silloin on riskittömintä.

Mun hammaslääkäri keksi, että multa olisi nyt neljänkympin korvilla kiva kiskaista pois viisurit...

Vierailija
14/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ne poistetaan vasta aikuisena, ja nimenomaan yleensä poistetaan aina jos ne on puhjenneet ja joskus vaikka ei olisikaan, ne kun rikkoutuu herkästi, eivät tee hyvää suussa, tulehtuu herkästi. Nehän kasvaa usein vielä vinoon, sekään ei ole kiva juttu.

Vierailija
15/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin n 25v. Ei olisi mahtunut suuhun vaikka oli suppujuuret tjtn

Vierailija
16/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin 27v. Kaikilla kavereilla poistettiin lukioaikoina. Yksi hampaista oli osittain näkyvissä ienlirpakkeen alla ja siinä oli reikä. Kaikki kasvoivat vinoon. Purupinnat oli poskea kohden.

Vierailija
17/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 ja viisureita ei kuulu, kauanko pitää odotella vai joko vois huokaista helpotuksesta etteivät koskaan taida puhjeta...? T. hammaslääkärikammoinen

Vierailija
18/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta en kyllä tajunnut mitä oltiin poistamassa.Onko nielurisat sitten vastaavasti niisurit ja kita kiisuurit?Vaivaisenluu vaasuri , liikavarvas liisuri - täähän on hauskaa ! Umpilisäke uusuri , mitäs muuta poistellaan ?

Vierailija
19/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 25 ja viisureita ei kuulu, kauanko pitää odotella vai joko vois huokaista helpotuksesta etteivät koskaan taida puhjeta...? T. hammaslääkärikammoinen

Viisurit voi puhjeta vielä 50 vuotiaana eli ei kannata sen takia huokaista helpotuksesta 😕 positiivisesti kun ajattelet niin siihenkin siulla on vielä 25 vuotta aikaa ☺

Vierailija
20/42 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunki läpi ikenestä vasta 24v:nä, niin että oli puol naamaa turvoksissa. Katsoivat parhaaksi reväistä kokonaan irti, kun ei ollut edes hankalat juuret.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan