Miten jakaisit bensakulut kun reissussa
Äiti+2 lasta, äiti+lapsi ja yksi lasten kaveri ilman vanhempaa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko reissusta paljonkin bensakuluja? Jos monen tankillisen verran ajellaan jossain niin sitten voisi äidit jakaa kulut, mutta jos nyt yhdellä tankillisella selvitään niin sitten antaisin vaan olla.
Tankillinen 100e
Niin? Ajellaanko siis koko tuo n. 80 litran tankki siis tyhjäksi tässä reissussa? Sillä pääsee Suomen päästä päähän ja takaisin.
Oho, mun autolla ei kyllä pääse.
No, ap: kuinka pitkän matkan ajelette eli paljonko nuo bensakulut oikeasti on?
Puoliks aikuisten kanssa, kunhan ei reissu mene pilalle.. ehtiihän siitä jutella myöhemminkin. Tankki täyteen ja sillä sipuli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää äiditkin punnita ja kilojen suhteessa maksu.
Tottakai. Minä painan 50 kg ja lapseni oainaa 20 kg. Kaveri painaa 80kg ja lapset 27 ja 34 kg.
Mukana oleva kaveri painaa 31 kg
Voisiko joku laskea (100e) mukaan meidän osuudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko reissusta paljonkin bensakuluja? Jos monen tankillisen verran ajellaan jossain niin sitten voisi äidit jakaa kulut, mutta jos nyt yhdellä tankillisella selvitään niin sitten antaisin vaan olla.
Tankillinen 100e
Niin? Ajellaanko siis koko tuo n. 80 litran tankki siis tyhjäksi tässä reissussa? Sillä pääsee Suomen päästä päähän ja takaisin.
Oho, no ihanko totta että autoilla on erilainen kulutus...huijaat varmaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa outoa pyytää bensarahaa lapsen kaverilta. Noloa.
Jos oikein pihi ihminen kyseessä, voisi mukana olevat aikuiset jakaa bensakaskun. Minä en pyytäisi keneltäkään mitäänSama. En ole itsekään koskaan bensarahaa pyytänyt, ja kun ollaan menty tutun autolla niin ei minultakaan ole pyydetty koskaan.
Mut jos aina mennään sen kyydillä, jolla on niin iso auto että kaikki mahtuu.
Kyydit ainakin meillä on niin lyhyitä, että vaikka joka kyyti olisi meidän autolla, niin en viitsisi pyydellä. Jos kerran kuukaudessa heitettäisiin 500-1000km reissu niin sitten, mutta sellaisia nyt ei kenelläkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tankillinen 100e
Kyllä tässä vaiheessa myös "äidittömän" kyydissä olevan lapsen vanhempien tulee osallistua kuluihin.
Siinä on kuskilla oma vastuunsa siitäkin lapsesta ja hänen hyvinvoinnistaan, kun päästellään Suomi päästä päähän. :D
Tulojen suhteessa. Rikas maksaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tankillinen 100e
No ei kyllä perusautolla pääse Suomen päästä päähän ja takaisin. Varsinkaan jos tuollainen määrä ihmisiä niin pakko olla isompi tila-auto
Entäs jos kyseessä ei olekaan pelkät bensat vaan esim asuntoauton vuokra viikoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tankillinen 100e
Kyllä tässä vaiheessa myös "äidittömän" kyydissä olevan lapsen vanhempien tulee osallistua kuluihin.
Siinä on kuskilla oma vastuunsa siitäkin lapsesta ja hänen hyvinvoinnistaan, kun päästellään Suomi päästä päähän. :D
No sitäpä tässä tarkoitin että tuskin on noin pitkää reissua luvassa, joten bensakuluista keskusteleminen on aika naurettavaa. Toinen äiti tarjotkoon jätskit porukalle.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos kyseessä ei olekaan pelkät bensat vaan esim asuntoauton vuokra viikoksi?
Asuntoauton vuokra on aika paljon enemmän kuin jonkun mökkireissun (?) bensat. Miksei ap voi kertoa että kuinka pitkä reissu on kyseessä eli minkälaisista bensakuluista tässä nyt keskutellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää äiditkin punnita ja kilojen suhteessa maksu.
Tottakai. Minä painan 50 kg ja lapseni oainaa 20 kg. Kaveri painaa 80kg ja lapset 27 ja 34 kg.
Mukana oleva kaveri painaa 31 kg
Voisiko joku laskea (100e) mukaan meidän osuudet?
Joo, ja auton painolla ja ilmanvastuksellahan ei ole mitään tekemistä bensankulutuksen suhteen :-)
Miksi mulla ei ole koskaan ollut riitaa bensakuluista? Ja silti koen aina saaneeni enemmän kuin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa outoa pyytää bensarahaa lapsen kaverilta. Noloa.
Jos oikein pihi ihminen kyseessä, voisi mukana olevat aikuiset jakaa bensakaskun. Minä en pyytäisi keneltäkään mitäänSama. En ole itsekään koskaan bensarahaa pyytänyt, ja kun ollaan menty tutun autolla niin ei minultakaan ole pyydetty koskaan.
Mut jos aina mennään sen kyydillä, jolla on niin iso auto että kaikki mahtuu.
Älä mene sitten.
Aika epämääräistä.. Kuinka pitkä matka, auton kulutus?