Olisitko mieluummin sivistynyt akateeminen köyhä vai varakas wt ?
Kommentit (31)
Tietysti varakas wt. Olen akateemisti koulutettu, mutta en koe olevani mitenkään "arvokkaampi" kuin kuin kuka tahansa muu ihminen. Rahalla on merkitystä kuitenkin paljon enemmän kuin koulutuksella ja itseä on helppo sivistää muutenkin kuin käymällä yliopistoa.
Tietysti sivistynyt, akateeminen köyhä mieluummin. Todennäköisesti tällä vaihtoehdolla saavuttaa paremman tulevaisuuden sekä itselleen että yhteiskunnalle. Hyvän koulutuksen saanut voi kehittää vaikka minkälaisen maailmanlaajuisen hittituotteen. Varakkaasta alaluokkaisesta tulee mieleen lottovoittaja, joka hassaa rahansa muutamassa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti sivistynyt, akateeminen köyhä mieluummin. Todennäköisesti tällä vaihtoehdolla saavuttaa paremman tulevaisuuden sekä itselleen että yhteiskunnalle. Hyvän koulutuksen saanut voi kehittää vaikka minkälaisen maailmanlaajuisen hittituotteen. Varakkaasta alaluokkaisesta tulee mieleen lottovoittaja, joka hassaa rahansa muutamassa vuodessa.
Itse asiassa monet menestyvätkin yrittäjät ovat melkoista wt-porukkaa. He kyllä hyödyttävät yhteiskuntaa paljon, todennäköisesti enemmän kuin sinä - tai minä, toinen akateeminen köyhä. Me tuskin tulemme työllistämään ketään ja mminä ainakaan en tule tekemään mitään sellaista "keksintöä", joka hyödyttäisi yhteiskuntaa merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti varakas wt. Olen akateemisti koulutettu, mutta en koe olevani mitenkään "arvokkaampi" kuin kuin kuka tahansa muu ihminen. Rahalla on merkitystä kuitenkin paljon enemmän kuin koulutuksella ja itseä on helppo sivistää muutenkin kuin käymällä yliopistoa.
Wt ei halua sivistää itseään. En ole tämän kyselyn laatija, mutta näkisin, että vaihtoehtona ei olisi varakas wt, joka sitten sivistää itseään, koska sivistystä arvostava wt on paradoksi.
Vierailija kirjoitti:
Taas tyypillistä akateemisen snobismia. Miksi akateemiset eivät kehittele maailmanlaajuisesti menestyviä hittituotteita? Suomalaiset ovat maailman koulutetuinta kansaa, miten se näkyy käytännössä ja miksi akateemisia on niin paljon työttöminä? Kouluja käymätön voi olla vaikka miten fiksu, kirjaviisaus ei ole älykkyyden yleispätevä mittari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakas wt? Ei oikein täsmää.
Kyllä täsmää, esim. Vesa Keskinen. Tosin ehkä olisi parempi käyttää jotain muuta termiä kuin "wt", ehkä varakas juntti olisi kuvaavampi.
Älkääs nyt, Vesahan on brändynnyt itsensä loistavasti juuri sopivaksi asiakaskunnalleen. Hän on tehnyt myös itsestään nähtävyyden, mikä vain lisää myyntiä. Bisnesälyä kaverilta ei todellakaan puutu. Tosin taitaa olla niin, että brändi on imaisuut kaverin kokonaan.
Toki on brändännyt, mutta valitettavasti hahmo on lähtöisin ihan aidoista piirteistä. Vesahan on mm esiintynyt useissa julkisissa tilaisuuksissa kaatokännissä, mennyt naimisiin kehitysmaasta poimitun, huomattavasti nuoremman golddiggerin kanssa, jonka kanssa hänellä ei ole edes kunnollista yhteistä kieltä. Aikaisemmatkin naisystävät ovat olleet kehitysmaista lennätettyä kauppatavaraa. Ei kaikkea voi laittaa brändäyksen piikkiin.
Todellakin varakas wt. Köyhänä ja sivistyneenä mä kaipaisin kuitenkin sitä rahaa vaikka muuta väittäisin. Varakkaana junttina en tavallaan kaipaisi mitään, tuskin tajuaisin kadehtia jotain sivistystä, ja jos tajuaisin, Kaarina Suonperästä tulisi mun bestis.
Itse ajattelen, että elämässä on tärkeintä arvot joita kuvaa mihin aikasi ja rahasi käytät. Minun arvoni ovat enemmän henkisiä ja elämänkatsomukseni varmaan muokkautunut koulutuksen ja sen myötä tulleen elämänkokemuksen kautta. Jos tuo wt ajatellaan rikkaaksi, tyyliin uusrikas, jolloin raha ja kuluttaminen on arvoista tärkeimpiä, en sellainen haluaisi olla, minusta sellainen elämä olisi henkisesti aika köyhää ja vastenmielistä. Kyllä paljon paremmin olen kotonani näissä nykyisissa arvoissa joissa raha ei ole itseisarvo. Eli haluaisin olla tuo akateeminen, ja varmasti olisi ihan onnellinen nykyistä pienemmillä tuloillakin.
Olen köyhä akateeminen ja osaani ihan tyytyväinen. Tunnen varakkaita, jotka ovat tyhmiä, tylsiä ja tyylittömiä, mutta en kyllä heitä kadehdi.