Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ihmettelee: miksi monet naiset eivät tunnista omia arvojaan ajoissa?

Vierailija
10.07.2016 |

Hyvin huomattava osa ihmisistä ei ole lainkaan yhteydessä siihen, mitä he todella haluavat ja arvostavat elämässä. Kun tällä palstalla välillä päivitellään miehiä, jotka eivät osaa nimetä omia tunteitaan, syytä olisi päivitellä myös naisia, jotka eivät osaa nimetä arvojaan. Halutaan se rivari, farmariauto ja 2.5 lasta, koska niin nyt kuuluu haluta. Keski-ikäisenä sitten havahdutaan, että tätäkö se elämä on, ja vimmaisena liitytään kaikille työväenopiston kurseille.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tossa haluamisessa on. Kun asiat on saavutettu, tottakai tulee tyhjä olo. Sitten halutaan jotain muuta.

Vierailija
2/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suurin radikaali päätös elämässä on hyökätä keski-iässä kurssittamaan itseään kaiken maailman himmelitöihin, niin asiat ovat keskimäärin pirun hyvin, eikös vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa tossa haluamisessa on. Kun asiat on saavutettu, tottakai tulee tyhjä olo. Sitten halutaan jotain muuta.

Sitä pahaa, että kun elää arvojensa mukaan joka päivä eikä käytä aikaansa tavoitellen jotakin ulkokohtaista, mitään tyhjää oloa ei tule. Ihmisellä, joka ei tunnista arvojaan, ei ole mitään muuta kuin tavoitteet, saavuttaminen ja pyrkiminen. -ap

Vierailija
4/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suurin radikaali päätös elämässä on hyökätä keski-iässä kurssittamaan itseään kaiken maailman himmelitöihin, niin asiat ovat keskimäärin pirun hyvin, eikös vain?

Kyllä ihmiset voivat kärsiä näistä kriiseistä valtavasti, ja se perhe tietysti myös. Myös perheiden rikkomiset, holtittomat taloudelliset riskit, pettämiset ja niin edelleen palautuvat usein kipuiluun siitä, ettei oma elämä lainkaan vastaa omia arvoja. -ap

Vierailija
5/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut vain naisista? Oon huomannut saman ilmiön miehissäkin ja se on aina yhtä kurjaa.

Vierailija
6/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noita. Olen keski-ikäinen yhden lapsen varaton yh.

Vierailija
7/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pahaa, että kun elää arvojensa mukaan joka päivä eikä käytä aikaansa tavoitellen jotakin ulkokohtaista, mitään tyhjää oloa ei tule. Ihmisellä, joka ei tunnista arvojaan, ei ole mitään muuta kuin tavoitteet, saavuttaminen ja pyrkiminen. -ap

Nyt sä ap. teet ongelmia olemattomista. Miksi ihminen ei saisi kehittää itseään vaikka työväenopiston kursseilla. Taidat vain haluta ärsyttää jotakin kansanosaa.

Vierailija
8/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä! Mä oon herännyt tähän nyt, kun oon 27, että meillä on miehen kanssa todella erilaiset arvot. Ja kauhee dilemma, että elänkö omaa unelmaani vai vaan jonkun muun. Ahdistaa kaikki ja tekee mieli pistää koko elämä uusiksi.

Vierailija
9/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut vain naisista? Oon huomannut saman ilmiön miehissäkin ja se on aina yhtä kurjaa.

Miehet vasta kulkevatkin ulkoisesti asetettujen arvojen perässä. Tavoittelevat ensin seksiä pakonomaisesti, kauniita naisia, rahaa, korkeaa asemaa...

Vierailija
10/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä! Mä oon herännyt tähän nyt, kun oon 27, että meillä on miehen kanssa todella erilaiset arvot. Ja kauhee dilemma, että elänkö omaa unelmaani vai vaan jonkun muun. Ahdistaa kaikki ja tekee mieli pistää koko elämä uusiksi.

Sinun kaltaisiasi kutsutaan tossun alla oleviksi.

Vierailija
11/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, ne arvot voi muutta matkan varrella elämän myötä, ettäniin.

-9

Vierailija
12/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi et pistä? Mikä pitelee?

Vierailija
13/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miesten 40+ triathloninnostus, moottoripyörän osto, nuorempaan vaimoon vaihtaminen on sitten ihan OK?

Vierailija
14/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sä ap. teet ongelmia olemattomista. Miksi ihminen ei saisi kehittää itseään vaikka työväenopiston kursseilla. Taidat vain haluta ärsyttää jotakin kansanosaa.

Niin, ihan totta. Kansanopiston kurssien turmiollisuushan oli tämän aloituksen ponsi. -ap

Vierailija
15/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaisiasi kutsutaan tossun alla oleviksi.

Kenen tossun alla mä olen? Me eletään periaatteessa sellaista elämää, kuin olen halunnut, mutten tiedä haluanko sitä enää. Mies ei tosiaan mua pakota mihinkään, ei vaan ole kiinnostunut mistään samoista asioista, kuin minä. Koska meillä on lapsia, en voi pistää kaikkea uusiksi hetken mielijohteesta.

Vierailija
16/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monet naiset" vihjaisi siihen, että tuo arvojen tunnistaminen olisi mielestäsi jotenkin normaalia suurimmalle osalle naisista ja vielä useammalle miehistä. Todellisuudessa kuitenkaan suurin osa ihmisistä ei koskaan edes ajattele tuollaisia asioita.

Mun mielestä mielenkiintoisempi kysymys olisi, että mikä saa osan ihmisistä tunnistamaan ne arvonsa?

Vierailija
17/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tällä palstalla kommentteja saavat vain ketjut, joissa asia on joko henkilöity tai sukupuolitettu tai siihen on rakennettu jonkinlainen "me vastaan muut" -asetelma. Tämän huomioiminen kuuluu palstakirjoittelun tekstilajitaitoihin. -ap

Vierailija
18/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen elänyt aina arvojeni mukaan. Nyt 45-vuotiaana olen köyhä kuin kirkonrotta. Ei ole miestä, autoa, taloa, koiraa eikä kesämökkiä. Arvot on ja pitääkin onnellisena, vaikka krooninen rahapula uhkaa koko ajan masentaa.

Vierailija
19/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä noi on just niitä niiden arvoja ja sitä mitä ne haluaa. osa miettii todella tarkkaan asiat ennenkun päätyy tohon ratkasuun.

Vierailija
20/30 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Monet naiset" vihjaisi siihen, että tuo arvojen tunnistaminen olisi mielestäsi jotenkin normaalia suurimmalle osalle naisista ja vielä useammalle miehistä. Todellisuudessa kuitenkaan suurin osa ihmisistä ei koskaan edes ajattele tuollaisia asioita.

Mun mielestä mielenkiintoisempi kysymys olisi, että mikä saa osan ihmisistä tunnistamaan ne arvonsa?

Uskon, että suurin osa ihmisistä herää kyllä pohtimaan, mikä elämässä on tärkeää, viimeistää silloin, kun he kohtaavat jonkin suuren kriisin tai mullistuksen. Mutta on tosiaan mielenkiintoista, miten joillakuilla on herkkyys omille arvoilleen jo hyvin nuoresta pitäen. Kypsyydestä ja jonkinlaisesta introspektiotaidosta se ainakin kertoo. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi