Silmät lähekkäin - psykopaatin tunnusmerkki?
Olen havainnut lähipiirissäni, että tunnekylmillä ja julmilla ihmisillä on silmät lähekkäin. Sen sijaan ne, joilla silmät ovat kaukana toisistaan, ovat useimmiten empaattisia ja herkkiä. Sama pätee tiettyihin julkisuudessa olleisiin henkilöihin/rikollisiin...useilla sarjamurhaajilla on silmät lähellä toisiaan. Voiko olla sattumaa? Onko muilla omakohtaisia havaintoja asiasta?
Kommentit (37)
Pattipappaatti kirjoitti:
Entäpä piratukset , jos on yksi silmä nehän ovat paatissa
Wut? Piratukset? Meinaatko silmälappua?
Paavo Väyrynen tai Mikko Paatero ovat empaattisia ja herkkiä sieluja silmät kaukahkona toisistaan.
Ensimmäinen psykopaatti, joka mulle tuli mieleen, oli Charles Manson ja hänellä on taas isot kaukana toisistaan olevat tuijottavat tummat silmät. Eli se siitä sun "teoriasta", heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen psykopaatti, joka mulle tuli mieleen, oli Charles Manson ja hänellä on taas isot kaukana toisistaan olevat tuijottavat tummat silmät. Eli se siitä sun "teoriasta", heh heh.
Mäkin googletin hänet ja hän tosiaan ei sovi otsikon kysymykseen. Mutta ainakin Suomesta bongasin useammankin, jotka voisivat sopiakin otsikkoon. Samoin mieheni ja anoppinikin sopivat kuvioon. :/
Ainakin sillä venäläisellä jalkapallo pomolla on ainakin silmät tosi lähellä toisiaan vaikka muuten on leveä pää.
Joku voi etsiä sen kuvan jos muistaa nimen.
Bitch please :D Mulla on silmät suht. lähellä toisiaan (ei super lähekkäin) ja musta ei saa psykopaattia tekemälläkään, olen paljon kiltimpi ja herkempi kuin keskivertoihminen. Kenenkään ulkonäöstä ei voi vetää suoria johtopäätöksiä henkilön luonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin googletin hänet ja hän tosiaan ei sovi otsikon kysymykseen. Mutta ainakin Suomesta bongasin useammankin, jotka voisivat sopiakin otsikkoon. Samoin mieheni ja anoppinikin sopivat kuvioon. :/
Tai sitten se psykopaatti sammakonsilmineen katseleekin sua sieltä peilistä :D
Minunkin silmäni ovat erittäin lähellä toisiaan ja erittäin kylmät. (olen nainen)
Olen erittäin herkkä, lämmin ja empaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksia on aina, Charles Manson voi olla sellainen. Se ei tarkoita että teoria on väärä. Eli ei sitä siitä teoriasta, heh heh.
Siis psykopaatteja on kaikennäköisiä tietenkin, mutta YLEENSÄ silmät ovat lähellä toisiaan.
Tämä teoria on helppo selvittää että pitääkö paikkansa.
Pitää vain katsoa kaikkien joilla on dignosoitu psykopatia, että onko heillä silmät lähellä toisiaan vai ei. Kuinka monella.
t. syrjäytetty nainen
Vierailija kirjoitti:
Olen havainnut lähipiirissäni, että tunnekylmillä ja julmilla ihmisillä on silmät lähekkäin. Sen sijaan ne, joilla silmät ovat kaukana toisistaan, ovat useimmiten empaattisia ja herkkiä. Sama pätee tiettyihin julkisuudessa olleisiin henkilöihin/rikollisiin...useilla sarjamurhaajilla on silmät lähellä toisiaan. Voiko olla sattumaa? Onko muilla omakohtaisia havaintoja asiasta?
Psykopaattia ja narsistiaa ei silmähullukaan tunnista silmien väliä mittaamalla. Se voi olla mikä tahansa. Esim. Paavo V. on tunnetusti oikein empaattinen ihminen, joka ei epäröi asettaa lähimmäisen etua omansa edelle. Jaa mutta hetkinen, hänen silmät ovatkin etäällä eivätkä lähekkäin, teoriasi taitaakin olla pätevä.
Pointsit sinulle että löysit uuden lähestymistavan todistelussa kapean silmävälin omaavat ihmiset rumiksi ja inhottaviksi.
Mä kyllä olen samaa mieltä! Kolme eksää, kahdella normaalit silmät. Molemmat todella symppiksiä tyyppejä, vähän liiankin. Sitten tämä yksi harmaa silmäinen jolla lähellä toisiaan, aivan sekopää. Rauhaton, ylimielinen ja todella ilkeä.
Pysyn jatkossa niiden normaalien seurassa...
Vaimolla ja kaikilla hänen lähisukulaisilla on kapea nenä ja silmät lähellä toisiaan. Toistaiseksi heistä kukaan ei ole paljastunut psykopaatiksi tai sarjamurhaajaa. Mutta kiitos vinkistä. Nyt tiedän tarkkailla heitä ja varata kyläreissuilla kirveen tyynyn alle. Eropaperit pistän varmuuden vuoksi heti matkaan.
Ihanan eugeneettistä! Just samanlaista kuin nykylääketiede! Paavo Väyrynen onkin täysin psykopaatin vastakohta ja silmät ovat tooodella levällään.
Sattumaa. Kun mä mietin mua loukanneita ihmisiä, niin suurimmalla osalla on silmät normaalin kaukana toisistaan. Parilla ne on hyvin kaukna toisistaan. Nää on sellaisia ihmisiä, jotka esittää empaattisia ja äidillisiä ja puhuu jatkuvasti täyttä paskaa.
Sen verran kriminaalipsykologiian perehtyneenä en laittaisi tätä trendiä jakoon:) Suurin osa psykopaateista näyttää ihan normaaleilta.
Oli vielä pakko googlettaa kuvahaulla ja lisäksi se pienelle tytölle kamalia tehnyt pariskunta tulee myöskin mieleeni. :(