Tangomarkkinat nyt yle 1 kanavalla.
Tänään valitaan tangokuningatar.
Kuka on suosikkisi?
Minun suosikki on Jonna Ortju
Kommentit (94)
pulutossu kirjoitti:
Minä luulen, että Erika osallistui siksi Tangomarkkinoille, koska sen voittaminen olisi nuorena ja freshinä helpompaa kuin esim. Voicen ja niinhän siinä sitten kävi. Harva hänen valintaansa perusteli upealla tulkinnalla tai laulutaidoilla, vaan lähinnä sillä että saataisiin ihmisiä lavoille ja nuoria kuuntelemaan tangoa. En kuitenkaan usko että ikäiseni sen enempää tangoa alkavat kuunnella vaikka siellä mikin päässä olisi kymmenvuotias, se vain mielletään iäkkäämpien ihmisten jutuksi. Erikahan tosiaan on osallistunut Idolsiin, Ponnahduslautaan, Stageen, Tangomarkkinoille kahdesti ja Tangojunioreihin.
Samaa perustelua käytettiin viime vuonna, kun Aki Samuli valittiin tangokuninkaaksi - haluttiin nuoria ihmisiä tangokuninkaallisten keikoille. Paljon parempi laulaja ja tangon tulkitsija, yli viisikymppinen Kalle Jussila, jäi toiseksi. Minulla menee vieläkin kylmät väreet, kun kuuntelen sitä Kalle Jussilan ja Susanna Heikin duettoa viime vuodelta.
Missimäisen Erikan valinta tangokuningattareksi oli valtava vääryys. Jos kisa olisi ollut Iskelmäkuningatar, valinta olisi voinut olla oikea. Tangon tulkitsijaksi Erikasta ei ole.
Raisa Lainetta kuunteli ihan ilokseen, dramaattinen, kauniisti sointuva ääni, ihan kylmät väreet meni käsissä. On erikoista, että näitä epävireisesti laulavia pikkutyttöjä valitaan voittajiksi. Tuo tuomariston puheenjohtaja on ihan pihalla, vaihtoon! Ihmettelen myös tämän mentalistin läsnäoloa.
Jotenkin tuntuu ettei nio uskalla laulaa omina itsenään, varovasti noudatetaan maneereja. Olisi upeaa nähdä näissä kisoissa esim joku Anneli Sarin kaltainen omaperäinen ja itselleen uskollinen tulkitsija.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu ettei nio uskalla laulaa omina itsenään, varovasti noudatetaan maneereja. Olisi upeaa nähdä näissä kisoissa esim joku Anneli Sarin kaltainen omaperäinen ja itselleen uskollinen tulkitsija.
nuo* naiset
Hyvä että Ortju putosi. En olisi päästänyt häntä finaaliin lainkaan.
Tämä oli taas niitä etukäteen päätettyjä valintoja, jossa ei ollut mitään tekemistä itse taidon kanssa. Aila-Mari a solvattiin joka kohdassa jo etukäteen, oli vähän kuin aivopesua. AILA-MARI OLI JOKATAPAUKSESSA PARAS. Ei kannata suorittaa sitä aivopesua, tulee vaan turhia väärinkäsityksiä. Toivottavasti ensi vuonna paremmissa tunnelmissa.😈
Voi hyvää päivää tätäkin valintaa.
En tiennyt mitään Erikan menneisyydestä tai inhottavista Danny-kytköksistä vaan katsoin ja kuuntelin freesein silmin ja korvin.
Erika oli hyvä alussa. Aila-Mari oli kuin pystyyn nostettu kalapuikko. Kylmä, eleetön. Maksaisitko lippua keikalle? Nina oli tasaisen varma ja hyvin rutinoitunut esiintyjä. Ei vaikuttanut ehkä tarpeeksi aidolta. Tasainen finaalipari, enkä missään nimessä lähtisi nimeämään Erikan voittoa katastrofiksi. Hän ei finaalin lopussa ollut parhaimmillaan, mutta kun se ei ole ainoa asia jota arvioidaan kisassa. Väitän, ettei esim viisikymppistä naista valita kuningattareksi, vaikka miten olisi paras ääni.
Siitä kommentista, että finaalissa olisi kuultu paskaa musiikkia, olen täysin eri mieltä. Vaikka olen tällainen vanha heviprogeukko, nautin monista kappaleista aivan itsenikin yllättäen. Etenkin se Gardelin Per Una Cadeza, jonka molemmat superfinalistit lauloivat.
Erika oli paras ja kaunein. Vanhat kurpat pärjäävät muutenkin.
Deep purple kirjoitti:
Kaunein ehkä, mutta ääni sitä luokkaa, että ei jää mieleen, eikä kiinnosta.
Virpi Piippo olisi kuulunut superfinaaliin Nina Åkermanin kanssa.
Kumpi tahansa olisi saanut voittaa. Piipon kohtalona ikärasismi, halusivat toiseksi kuninkaalliseksi nuoren ja siksi Erika. Laulutaidosta ei tässä kisattu.
Deep purple kirjoitti:
Kyllähän se nuori likkakin on pärjää, kuhan muistaa ottaa tasaiseen tahtiin isolta deeltä poskeen.
No mietipä. Antoi äänen Erikalle, jolloin voitti 4-2. Jos olisi antanut äänen Ninalle, tilanne olisi ollut 3-3 eli tasan, mutta koska puheenjohtajan ääni ratkaisee, voittaja olisi ollut Nina. Eli äänesti kumpaa tahansa, hänen äänensä ratkaisi.