Kumpi on parempi painonpudotukseen, täysrasvainen (10%) kreikkalainen jogurtti vai vähärasvainen (2%)?
Kummalla saa pysyvämpiä tuloksia?
Oon jostain lukenut, että rasvaisellakin jogurtilla voisi laihtua, koska se pitää pidempään kylläisenä. Mutta toisaalta takaraivoon on iskostunut sellainenkin ajatus, että laihdutustuotteet on vähärasvaisia.
Kumpikohan noista nyt sitten olisi parempi?
Kommentit (11)
Tietenkin se täysrasvainen jogurtti, pitää pidempään kylläisenä.
Eikä sisällä sokeria, makukin niin mieto, että sokeria ei tarvi lisätä.
Olen joskus pohtinut samaa.
Oma jogurttini on turkkilainen laktoositon 10%.
Mielenkiinnolla odotan kommentteja.
Riippuu ruokavalion kokonaisuudesta; kuinka paljon saat rasvaa muualta jne. Itse syön rasvatonta maitorahkaa ja hyvin pitää kylläisenä rasvattomuudesta huolimatta.
Keho tarvitsee rasvaa laihduttaessakin. Monesti kevyttuotteilla yrittänyt laihduttaa ja kärsinyt aikaisesta nälästä, jonka takia laihis onkin aina jossain kohtaa loppunut. Nyt olen syönyt rasvaisempaa ruokaa eikä ole ollut nälkä ja painokin laskenut kilon viikossa.
Laihdutustuotteisiin sisältyy myös tutkitusti se harha, että "se on laihdutustuote, voin syödä enemmän". Niitä siis oikeasti annoskokoina syödään helposti enemmän, jolloin vähärasvaisuus tms. vaikutus häviää täysin. Normituotteita ja annoskoot kuriin. Eikä sitä lisäsokeria.
Ehkä ap:n kannattaisi perehtyä asiaan enemmän. Ei ole mitään "tuotetta", joka laihduttaa.
Suosittelen sitä täysrasvaversiota kuten muutkin koska se pitää hyvin nälkää.
Itse syön kreikkalaista jogurttia marjoilla ja lisäksi paistetun kananmunan aamuina jolloin lounas venyy jonnekin klo 14 tienoille, ja hyvin pärjää noilla syömisillä sinne asti ilman nälkää. Kevytjogurtin jos söisin niin nälkä olisi viimeistään noin 1-2 h kuluttua.
Rasva pitää kylläisenä pidempään. Lisäksi se tyydyttää henkisesti kun "on lupa" syödä jotain tuhdimpaa ja sellaisista ruoka-aineista ei tule kiellettyä hedelmää.
Laihtuminen ei ole yhdestä jugurtin koostumuksesta kiinni, vaan hieman laajemmasta kokonaisuudesta, johon kannattaa tutustua.
Pitääkö se jogurtti kylläisenä oli se mitä lajia tahansa verrattuna johonkin oikeaan ruokaan ja kasviksiin?